Zeus' Mummy Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Har et leit dilemma. Sonnen min er 2,9 ar gammel og har kjent pappas "av og til" kjareste i ett ar na. Det virker som pappas forhold er mer varig for oyeblikket, men veslingen min liker henne ikke. Han gleder seg alltid til aa se pappa, men sier han ikke vil se kjaresten. Jeg har provd aa si til pappa at han boer se sonnen vaar mer alene, siden jeg foler han kanskje er sjalu. Han er for liten til a fortelle meg hvorfor han ikke liker henne, saa jeg maa gjette... Har jeg i det hele tatt rett til a sporre pappa om det er et problem? Jeg er sikker pa at han vil bli fornarmet og sur. Har forresten aldri snakket stygt om den nye kjaresten til sonnen min. Noen gode raad?
Winterlady Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Tror jeg ville forlangt at pappaen ikke introduserte sønnen for kjærester før det er litt mer enn et "av og på" forhold. De skal slippe å bli oppfordret til å knytte seg til personer som kommer og går i livet deres, dersom det kan unngås. Om det nå er blitt mer seriøst som du skriver ville jeg nok spurt pappaen litt om hva som foregår når han og kjæresten har ham- er de oppmerksomme på guttens behov- eller har de mest øye for hverandre. Så lenge hun ikke er sjalu på gutten, eller negativ i oppførselen på noen måte, så vil jeg tro at kjæresten er upopulær fordi sønnen din føler at han ikke lenger har pappas kjærlighet som før. Kan da løses ved å passe på å være ekstra oppmerksom mot ham en stund, med kjæresten til stede- slik at han forstår at det ikke blir mindre kjærlighet på ham selv om pappa er glad i kjæresten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå