Gå til innhold

Tidspunkt for å få greie på kjønn....


snuppa_81, ble mamma 23.7

Anbefalte innlegg

Lurer på fra HVILKEN uke det er mulig å evt få greie på kjønn??? Er veldig spent, og vi vil gjerne vite her:-) Flere som ønsker å vite kjønn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Tror det er på ultralyd i uke 17-19 at det er mulig å få vite kjønn om man ønsker det:) Jeg skal helt klart vite det!! Er kjempenysgjerrig allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det stemmer at det er på ultralyd i uke 17-19, man kan se hvilket kjønn det er. Jeg fikk vite det rundt denne tiden med mitt første barn, var "helt sikker" selv hvilket kjønn det var og det stemte, men man kan jo selvfølgelig ta feil bare på magefølelsen. Har også lyst til å vite hvilket kjønn det er denne gangen også. Har aldri angret på at jeg fikk vite det med første heller...Bare morro syntes jeg da...

 

Lykke til jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil også vite kjønnet, både for at det er praktisk, og at jeg er så utrolig nysgjerrig..! dessuten vil samboeren gjerne vite det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får vite det rundt uke 18 på den vanlige UL som alle får. Men det er jo ikke alltid jordmora klarer å se dette da.

Selv var jeg sist til ca 8-10 UL men fikk ikke vite kjønnet fordi jeg gikk til en lege som ikke syns noe om at folk skal vite dette før ungen blir født. Jeg ble dritsur på han. Denne gang kommer jeg til å reise til et sted med privat UL hvis jeg får samme lege (men det koster litt og jeg har 4-5 timers kjøretur først da...) Så jeg håper virkelig jordmora klarer å se det denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig??? Det har vel ikke en lege lov til? Det er da ikke om til legen å bestemme dette? Dummeste jeg har hørt. Sånne leger bør man klage på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke krav på å få vite kjønnet. Det er ikke derfor vi er til UL. Det er en "ekstratjeneste" som de kan yte hvis de føler for det.

Men de aller fleste sier det hvis de klarer å se dette.

 

Og er helt enig. Var kjempeskuff for meg. Det var en av tingene jeg virkelig så fram til siden jeg skulle til så mange kontroller. Så jeg var sikker på at jeg kom til å få vite dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...