Fiskestang Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Jeg synes det er litt tøft å være aleine uten bil jeg.. Hvertfall når barna er så små at man bruker vogn. Har ikke lappen heller.. Har tenkt tidligere at det er jo flere jeg kjenner som har barn men ikke lappen. men de har jo såklart menn som har bil, osv. Jeg syns det er litt tungvint inn og ut på de bussene. Hvertfall de bussene her i hordaland, de er jo elendig lagt opp til å ha barnevogn på. To barnevogner, og det er nesten umulig for andre passasjerer å komme noen vei.. Og enkelte eier ikke folkeskikk, bare valser forbi meg når jeg skal inn, uten å hjelpe =/ ikke alltid like gøy å rope "hallo, kan noen hjelpe meg,", inn i bussen.. Og alltid er det noen idioter som sitter på plassen som er reservert de med barnevogn. Selv om det er flere ledige plasser. Og så er ikke jeg typen som tør å si ifra heller.. Litt klageinnlegg dette her, men noen som har opplevd lignende?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Åhhhhhjajjjjjjjaaaaa, som om jeg skulle skrevet det selv!! Den 'gamle' vogna til snuppa var apptpåtil en eldre simo vogn, så ganske stor også, var sånn at jeg stod og håpet på at det var en ''ny'' buss som kom hver gang vi skulle noe sted, for da slipper jeg å være avhengig av folk for å komme av / på. Og prøvde helst unngå 3-bussen-til 5-bussen hjem for de var oftest full av skoleungdom,som slenger fra seg bagger der vognplassen er, var en gang bussen bråbremset, jeg falt over vogna,men heldigvis ikke på lillemor, og da ble jeg så sint og jeg sparket de baggene som lå der faen i vold,og skrek ut at sjåføren burde skaffe seg briller,for slikt går det ikke ann å kjøre for en yrkessjåfør. tror alle på bussen ble litt paffe da ( jeg ble faen meg paff selv jeg!!)... Tok lappen i sommer, endelig, og fikk bil først nå i beg, av november....Men fytti katta, er så glad jeg ahr den nå, NO MORE BUSS!
Galskapens overhode Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Vesla og jeg har levd uten lappen og bil i nesten 3 år sommeren som kom. Tok lappen og kjøpte bil 1 uke før hun fylte 3.. Hverdagen er sååå mye mindre stresset nå.. Herlig.. Og bussene kan de søren meg ha for seg selv..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Hvilke plasser er reservert de med barnevogn? Har aldri fått med meg at det var spesielle plasser til dette. Jeg står altid og passer på vognen.
Mamsen86 Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Åååh, ja! De forbannade bussen - arrrgh!!! Jeg har MANGE klager på bussene ja - og ikke minst menneskene! Her om dagen så skulle jeg ta bussen hjem - og da jeg etter mye ork og mas endelig kom meg igjennom den klyngen som sto å dyttet på hverandre for å komme inn den bakerste døren (og som også drev å dyttet på meg, vel og merke) og kom frem til den døren der det er plass til barnevogner så satt det jaggu meg en mann på de to setene som er der - MED BENA RETT UT! "Unnskyld?", sier jeg.. Men ingen reaksjon.. "UNNSKYLD?", sier jeg igjen, fortsatt ingen reaksjon! Ok, tenkte jeg, han kan vel ikke norsk da.. Dette var en hvit mann i tjueårene, med skjorte, slips, dressbukser og en stresskoffert.. "Exuse me?", sier jeg rimelig høffelig. Men mannen reagerer faen IKKE! Så jeg kjørte vogna rett i beina på han! Han satt jo å så på vogna - selvom han kanskje var døv så må han da ha skjønt hva jeg ville? Når han ser på både meg og vognen?! Men nope - han bare satt der å smilte han.. Og litt mer sånn generelt - på min holdeplass, der jeg skal av for å komme meg hjem - der er det kjeeempe langt ned til bakken fra bussen! Og unnskyld meg - er det ikke egne barnevognknapper på bussen?! Skal ikke bussen senke seg litt da?! Vel - det gjør den altså ikke.. Og det er SJELDENT at noen gidder å hjelpe meg, dem har nok med seg og sitt - dem mer eller mindre dytter meg av bussen, for å komme seg av eller på selv. Det er vel to av 452 ganger at noen har tilbudt seg å hjelpe - som regel så sitter dem bare å ser på meg, helt frem til jeg innser at det ikke funker å få av den store vogna med ørtenhundre bæreposer på under - å sier "unnskyld, du kunne ikke ha hjulpet meg da?", sånn etter mange minutters kaving og et indre håp om at en eller annen kunne være såpass medmennesklig at dem tilbyr seg hjelp uten at lille, sjenerte meg trenger å hyle det ut.. Hadde jeg bare turt å ta lappen så hadde det ikke vært noe problem! Pappa har tilbudt seg å betale for meg - men jeg tør ikke! (Pga en bilulykke da jeg var 14) Så *sukk*, jeg får bare slite med den jæ**a bussen en stund til - iallefall frem til jeg overvinner frykten min litte grann!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Nei vet du va. Det er vel ikke andre folk sin oppgave å spørre deg om du skal ha hjelp. Hvis du trenger hjelp får du spørre om det selv. Jeg syns det er segelrett frekkt av de fleste mødre med barnevogner som tar det for gitt at andre skal hjelpe de uten at de har spurt høflig om det selv og som som regel ikke en gang sier tusen takk for hjelpen. Hvis noen sitter i veien for deg kan du vel bare si"flytt deg denne plassen er reservert de men barnevogn"? Og ikke bare si UNNSKYLD. Dette er noe jeg ser hele tiden og jeg bestemte meg for at når jeg fikk en baby skulle jeg ikke oppføre meg slik. Og det har jeg heller ikke. Jeg spør alltid om hjelp med en gang jeg skal av og vet at jeg på den bussen ikke klarer det selv og jeg sier alltid tusen takk for hjelpen. Jeg har aldri hatt problemer med å få den hjelpen jeg trenger og jeg tror det er nettopp dette som er grunnen til det. Hvis du er litt hyggelig og ber om hjelp neste gang er jeg sikker på at du vil få det.
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Jeg har ikke lappen, og sliter meg halvt ihjel med bussene i KrSand. Jeg har opplevd så mange ganger at barnevogna blir klemt i dørene på bussen nå, og har sendt mange klager til dem.. men det skjer fint lite. Her om dagen var meg og min mor på bytur, og hun måtte klare vogna helt alene (jeg var nyoperert så kunne ikke løfte) Så jeg gikk frem til buss sjåføren og spurte om han kunne komme bak og hjelpe min mor med å få inn vogna.. "Eh, ja. Men hvorfor kan ikke du?" sier han frekt til meg. Blir så sinna..
Mamsen86 Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Jo faktisk - jeg har ALLTID hjulpet folk med barnevogn om jeg ser at dem sliter litt, for meg er det normal folkeskikk! Og jeg sier også alltid tusen takk for hjelpen - de gangene jeg får det! Men når folk faktisk sitter å ser på meg, å ser at det omtrent er umulig for meg å komme meg av - men ikke gidder å spørre pent om jeg kanskje trenger hjelp så syntes jeg at det er mye frekkere enn at jeg tar noe som helst "for gitt". Jeg sier ikke at nå som jeg har barnevogn og baby så skal alt og alle føye seg etter meg - men det er snakk om normal folkeskikk!! Jeg reiser meg for gamle damer (og menn for den saks skyld) på bussen og jeg er behjelpelig når folk skal av og på med barnevogner - SÅNN har jeg blitt oppdratt!
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Helt enig med deg Mami! Har opplevd flere ganger at folk kikker på meg når jeg sliter med å få opp barnevogna på bussen, så snur dem seg bare. Jeg hjelper ALLTID til med barnevogner! Synes det er en selvfølge jeg.
pace Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Jeg har heller ikke bil, men har lappen da. Har hatt et sabla styr med buss til barnehage og jobb, ikke noen enkel situasjon. Min fordel har vært at han var så stor at vogn brukte vi ikke. Men slitsomt å basere seg på buss, spesielt når det er langt mellom hjem og barnehage, og jobben. Bruket 5 timer på reise daglig i nesten et år... dvs hadde 50/50 så var bare annenhver uke jeg reiste så mye. Men til tider var jeg utslitt. Har heldigvis familien i nærheten og fikk litt hjelp i de verste periodene. Og ikke for vanskelig med å låne bil viss det er noe spesielt. Nå går han på skole her jeg bor, så det er heldigvis slutt på strevet:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Hvis folk ikke gidder å be meg om hjelp får de ikke hjelp.
Mamsen86 Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Anonym - neivel, men det får være din sak. Jeg er ihvertfall ikke en sånn person, og det er kanskje dumt av meg å tro det beste om folk - men jeg mener iallefall at det er normal folkeskikk.
Fiskestang Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2006 Du anonym: Jeg sier jo virkelig ikke at jeg ikke ber om hjelp når jeg trenger det, og heller ikke at jeg ikke sier takk? Hvor får du det fra? Selvfølgelig sier jeg "tusen takk for hjelpen". Men du mener altså at jeg ikke skal få hjelp hvis ikke jeg spør selv? Alvorlig talt, det er umulig å komme seg inn på enkelte busser aleine. Og jeg synes da at det er normal folkeskikk at passasjerene som fra før sitter på bussen, og ser meg fra vinduet, kan trå til med en hjelpende hånd, når de ser en barnevogn som skal inn. Sånn har hvertfall jeg blitt oppdradd. Ikke sitte å late som ingenting, til hun har bedt om hjelp selv! Ikke rart du signerte med anonym.
Mamsen86 Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Og en ting til.. Jeg syntes det er frekkere å si "Flytt deg!", enn å si "Unnskyld?".. Bare så det er sagt..
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 ''Jeg syns det er segelrett frekkt av de fleste mødre med barnevogner som tar det for gitt at andre skal hjelpe de uten at de har spurt høflig om det selv og som som regel ikke en gang sier tusen takk for hjelpen'' Er vel ingen her som har sagt at de ikke takker for hjelpen?! Så om det kommer ei gammel dame/mann med rullator så gir du f... de har jo ikke spurt om hjelp... Jeg har ALLTID vært behjelpelig for andre med vogn på buss, og sier alltid tusen takk for hjelpen..Så kom ikke her du nei! Som ei anna sa, ikke rart du signerer med anonym..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå