Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg er et julemenneske uten like og gleder meg masse til julen....som alltid:o) Men nå har jeg blitt sammen med en som ikke deler den tradisjonen...... Blir litt rart å kose seg hjemme med barna og resten av familien på julaften og vite at kjæresten sitter i leiligheten sin som om det skulle ha vært en helt vanlig dag/kveld! Men neste jul skal vi feire sammen:o) Og jeg skal lære han alt om julen og hva den betyr for meg:o) Og siden han ikke er praksiserende muslim og spiser svinekjøtt skal han får smake ekte julemiddag.....ribbe, pølse og medisterkaker....hehe! Liker deres menn julemiddag da....vel og merke de som spiser svin da....?
Bellinda Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Jeg og exen min er muslimer begge to, og feiret ikke jul. Noen år var vi hjemme hos mine foreldre, men ikke etter at barna ble store. Vi feirer Eid heller. Vi er jo begge gift på nytt igjen, og barna feirer kun Eid. Exen min eeelsker julemat. Han ringer meg nesten hvert år en dag i jula, for å få oppskriften (jadda, hvert år...) på pinnekjøtt og kålrabistappe. Og svenske köttbullar. Det er julemat for han. Ribbe har vi ikke hatt hjemme siden 1985, sier mamma, for etter det begynte de å invitere asylsøkere hjem på julaften, og da ble det skjelden ribbe, gitt... Selv nå i år, som de skal ha en kristen fra Nigeria hjemme hos seg på julaften, så skal de ikke ha ribbe, det blir pinnekjøtt. Det er ikke bare ribbe som er julemiddag, vettu!
#Ariadne# Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 mannen min er katolikk. de ahr litt andre jule tradisjoner enn oss, men siden vi bor her i norge, saa feirer vi jul paa min maate med min familie. mannen min er vel ikke like glad i julen som meg( skal mye til . he he) men han er glad i julen han ogsaa.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Ekte og ekte julemiddag, he he det kan vel sikkert diskuteres..her er det kun pinnekjøtt og kålerabistappe som gjelder og kalkun . Svinekjøtt har jeg aldri likt, så det slipper min mann unna.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Min mann er kristen fra Nigeria, så han er godt vant med jul. Men der feirer de den ikke den 24, men 25. Virket også på han som om de ikke feirer den hjemme i hvert sitt hus, men alle går ut og møtes. Så litt forskjell på tradisjonene... Jada, han liker julemiddag!
Mulatica Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Min er katolsk (dog ikke veldig praktiserende) og feirer jul som oss. Vi feirer alltid julen hjemme hos foreldrene mine, og siden han og familien min har et godt forhold er dette noe vi gleder oss til alle sammen! Den største forskjellen for han er alle gavene, han ble nesten sjokkert første julen over hvor overfylt det var under juletreet.
Ronja80.mor til 2 Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Mannen min syns det er kjempekoz med jula, og liker maten. Det som kanskje er aller best med å være gift med en muslim er at man slipper kranglingen om hvor jula skal feires=)
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Mannen min er mer "julete" enn meg han han pynter til jul med nisser og duker og styrer på.... vi er hos foreldrene mine på julaften, og det syns han er kjempe koselig!! Han spiser ikke svinekjøtt- så han spiser pinnekjøtt!!
Lille L Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Kjæresten min er muslim og spiser ikke svinekjøtt.. Så av respekt til han ble det ikke no svin på julebordet i år(som mamma lagde).. Han skjønner heller ikke greia med jul men var med på det(pynta jule tret med meg osv hehe) Det var en utrolig koslig kveld..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå