Elle Vilde Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Noen som har en slik oppskrift å dele?
ღtili35ღ Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Lurer på hva du legger i ordet barnevennlig?
Elle Vilde Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 at den skal være lett å bake ut, ikke sitte fast i bord, former etc., deigen skal henge sammen, slik at man får hele figurer opp på brettet, og den skal selvsagt smake godt... Har ei på snart tre, så det er viktig med en oppskrift som er god... (Den jeg har brukt før er nemlig ikke barnevennlig - den henger fast i bordet om man ikke er ekstremt rask til å få den opp på plata, og figurene går i stykker utrolig fort - til gjengjeld er den veldig god å spise...)
ღtili35ღ Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Denne har jeg brukt isiden jeg fikk mitt første barn (15 år nå) 300 gr melange 5 dl sukker 1 dl sirup 1 ss ingefær 2 ss kanel 1 ss allahånde 2 ts kardemomme 1 ss natron 2 dl vann ca 900 gr hvetemel Rør smør,sukker og sirup porøst Tilsett krydder,natron og vann. Elt inn melet til slutt. Stekes på 200 grader Denne setter seg ikke fast slik du snakker om. Har ei jente på 2.5 år nå, og hun fikk nå til å bake med denne deigen. Lykke til
Elle Vilde Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2006 Tusen takk! Da skal jeg prøve den! Lager du deigen først og lar den stå i kjøleskapet til dagen etter eller lager du deigen samtidig som du skal bake ut figurene? (eller går begge deler an med den deigen?)
ღtili35ღ Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Jeg lager deigen så står den kaldt i 1 døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå