Gå til innhold

Hvordan går det med dere som har mistet og ikke blitt gravide?


mor07

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig, hver gang jeg får mensen, blir jeg så lei meg, og da kan jeg føle meg dårlig i flere dager. Gråter og føler at det er noe fysisk galt med meg. Føler spenninger i kroppen, spess i armer og hender. Jeg mistet i 26 uke i februar, så det er en stund siden, så nå føler jeg at det snart er min tur til å bli gravid igjen, tror det vil hjelpe på humøret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille Eirik Andreas ble født i uke 26+5, og døde fra oss etter to uker (sykehusinfeksjon, så unødvendig).

 

Det er nå 7 uker siden han døde, 9 uker siden han ble født. Vi må uansett vente 6 måneder med å forsøke å bli gravide pga keisersnittet. Jeg må også inn til undersøkelser før den tid for å se på livmorveggen pga at den sprakk opp (det var årsaken til at han kom). Håper den ser ok ut!!

 

Føler så med deg og gruer meg til evt å prøve igjen (og det skal vi, sier jeg til meg selv). Det er forferdelig å gå slik fra måned til måned. Vi kan gjerne ha litt kontakt, kjenner meg ensom i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er vanskelig! Får veldig mange tunge tanker, når det nærmer seg IKM og tr kommer.. Tanker som " kanskje vi bare fikk en sjanse.." ol.

Jeg mistet i 21 uke i juli og vi prøver nå aktivt å bli gravide på nytt uten hell så langt..

men det positive er jo at både du og jeg både har blitt gravide før, så da vet man ihvertfall at man kan bli det.

Sist tok det nesten 1 år for at jeg ble gravid, og er ikke klar for så mange lange måneder..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja det er ikke lett... mannen min har vært borte hver El siden jeg mistet i juli i sommer 26 uke... skal ha IKM på lørdag og håper som vanlig men jeg blir også "deprimert" hver gang hun kommer og tenker at b are hvis.. MEN jeg har en litten jente på tre og prøver å fokusere på hvor heldig jeg er.. brukte 9 mnd på å bli gravid forrige gagn jeg mistet så det kan ta litt tid her ja, hjelper jo ikke at mannen ike r hjemme når egget rasler... Men som vi vet så blir vi gravid helt sikkert før eller senere, vi ville bare ha vært det for lenge siden... Lykke til, håper vi får en gledelig spire nyhet i julegave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg mistet i Juli 2006, og føler meg ikke klar til å bli gravid igjen.

Jeg har bestemt meg for heller å bruke litt tid på andre ting, prosjekter og ikke minst komme meg på bena igjen.

Neste barn skal være godt planlagt, og jeg vil være både fysisk og psykisk klar for å gå gravid igjen.

 

Jeg har vel på en måte kommet frem til at det er Luca jeg savner, og for min del blir det feil å "dempe" det sorget med å få et barn til.

Da tar jeg heller tiden til hjelp, og venter til det føles mer riktig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...