Superlis Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 feirer dere med venner og/eller familie? Vi har vel ikke laget noe tradisjon,har variert fra år til år. Av og til har vi vært hjemme med familie eller venner på besøk,og av og til på besøk. Det viktigste ser vi etterhvert som barna vokser til er å være der for/med de. Ettersom vi har stor spredning i alder trenger de oss på forskjellige måter...
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Vet ikke enda. Vi har pleid å være sammen med familien min eller hans. Jeg synes godt vi kan feire den kvelden sammen med venner, men min kjære synes det er en familiekveld. Vi har vært hos venner en gang på de 8 årene vi har vært sammen. Nå har vi en halvtårsgammel baby, og da har jeg lyst til å ha en rolig familiekveld jeg også.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 vi feirer hjemme. brukte være hos en tante av mannen,men jeg nekta til slutt. syns det er mer koselig å lage til feiring her hjemme.ungene får gjort det di ønsker,nemlig å skyte opp raketter,og springe med stjerneskudd. der var det kun en rakett,og ferdig...ikke morro det nei. dessuten har dattra mi bursdag den dagen.så da er det selskap.blir 18år i år....å så skal vi feire første nyttår som besteforeldre =0) å knerten vår sin første nyttårsfeiring.gleder meg,selv om di sover søtt den meste av tiden,hehe
Maud Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Vi har heller ingen fast tradisjon, har gjort forskjellige ting. For meg er nyttårsaften en dag man er sammen med venner, men i år skal vi til Ålesund og da blir det nok feiring sammen med mannens familie.
Karomamma Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Middag med venner! Selv om reiser bort i jula, pleier vi å dra tilbake til Oslo før nyttårsaften. Greit å ha noen dager hjemme før hverdagem begynner... I fjor var snuppa bare 6 mnd, så da gikk vi på besøk. Hun var med på middagen, så la vi henne i vognbagen og trillet hjemover ved 1-tida. I år tenker jeg vi inviterer til oss i stedet. Vi får se, god mat, god drikke og hyggelig selskap skal det nok bli en råd med
La Perla Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Vet ikke. Vi prøve som oftest å ta det rolig, med noen gode venner med barn på samme alder. Kanskje vi reiser på fjellet i år?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 I fjor hadde vi liten baby på 3 mnd, så da var vi hjemme og hadde det veldig koselig. Tror kanskje vi tar en reprise i år, for det var veldig avslappende og hyggelig. Her vi bor har vi super utsikt til fjellet der det hver år skytes opp masse fyrverkeri. Jeg gir heller noen kroner for at profesjonelle skal skyte opp raketter der enn at jeg selv skal tukle med de farlige greiene ;o)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Har aldri brukt å feire med andre enn kjernefamilien. Nå har jeg litt unger her og der. Så i år blir det meg + de tre eldste barna mine (17,15 og 13) og minstejenten på 2uker. Vi koser oss med pinnekjøtt og fyrverkeri :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Vi er bedt til Asker til svoger og svigerinne og to barn (14 og 17 år;-) i år. Vanligvis så feirer vi det med både venner og litt familie. I fjor var det to vennepar med barn hjemme hos oss, da var jeg gravid, kokke og servitør:-)) Jeg har alltid feiret nyttårsaften sammen med barna mine, og prioriterer alltid å feire så det blir mest mulig hyggelig for dem også. De har gjerne hatt med seg venner hjem til oss om vi har vært hjemme.
Trollmora Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Nyttårsaften?? Jammen det er jo lenge til? Vi får se, kanskje vi skal dra på hytta i år? Stor utsikt over Oslofjorden, Son og Jeløya. Blir det klart vær så blir jo det fint )
Urtete Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Med to små barn er nyttårsaften en heller rolig familiekveld, ofte sammen med noen slektninger. God mat, godt selskap, mye godteri og levende lys..... - partyfaktoren har vært veldig lav de siste årene, sånn er det når det er småttiser i huset! :-))
moderen Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 Vi drar til vårt "gamle" hus, som søstra mi har kjøpt, der vi alltid hadde familienyttårsaften, og søster og svoger har tatt opp tradisjonen... Der er det som regel en fast "familiekjerne", og så tilflyter det litt andre også av og til - ettersom hva som passer. Masse unger, god mat, raketter i moderate mengder (teit å gå over 12-slaget hvert år med alle guttas rumper i været - får ikke sagt godt nytt år før langt inn i neste år... så vi tenner gjerne en sånn samlekasse, og ferdig med det...), og stjerneskudd... God stemning og champagne.
♥Snulder Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 Vi blir vel rent ned av familie som vil slippe å lage middag selv igjen tenker jeg... Hadde jammen vært koselig å bli bedt bort en gang..... I fjor hadde vi forresten et vennepar som ba seg selv... Men det var kjempekoselig med litt annet en de "vanlige" ansiktene!
Reveenka Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Hørtes kjent ut....vi pleier også å ha noen sånne gjester. Men vi er bedt bort i år til venner på Vinstra - de vet nok ikke helt hva de har gjort....c",) Heldigvis for dem syntes vi det ble litt for langt å reise med så mange småttiser for et såpass kort opphold c",)!
Ronja65 Skrevet 6. desember 2006 #15 Skrevet 6. desember 2006 Vi er i Danmark hos familie eller venner. Det gleder vi oss til:-)) Som regel så er vi hjemme i Norge, fordi jeg som regel skal jobbe i julen og/eller rundt nyttår. Synes det er koselig og feire med famile eller noen få venner hjemme hos oss eller dem. Nyttår er en førventningsfull dag også for barna. Så lenge dem vill feire sammen med oss gamlinger så er nyttårsaftner en stille og rolig kveld:-)) I år så blir det jul i Sverige med alle barna og nyttår med lille Thyra i Danmark. Det blir fint det:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå