La Perla Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Eldstejenta har blitt 13, og har bedt alle jentene i klassen. Det måtte bli sånn - hun har jo fått nye venner på ungdomsskolen... Hun vil ha koldbord og kaker. OK. Men hva? Vi lager ihvertfall trippel Toro-brownies-porsjon (holder det) og kanskje pizza som vi legger frem i stykker. Tar gjerne imot andre tips også. Datteren min ta det kult og "på sparket", men vi er nødt til å planlegge litt også! Tenkte kanskje å lage en eller annen slags punsj også. Det hadde hun da hun feiret 11-årsdag med to venninner, og det var veldig populært.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 pizza gjør bestandig susen.å så lettvint da.med så mange unger håper jeg du får stekt mer enn en plate i gangen,hehe. hadde 15 her,og en gammel ovn...aldri mer...=0) jeg beundrer deg virkelig...så mange unger,pjuh.... lykke til,og gratulerer med tennåringen =0)
La Perla Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Takk =) Det blir nok litt baluba ja, mensikkert gøy også. Er jo litt nysgjerrig på de nye klassevnninnene også.
moderen Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Du kan også smelle sammen en diger taco-porsjon, med grønnsaker og sauser blir det jo DET koldtbordet... Særlig hvis du har litt pizza også. (Tacosaus kan lages på forhånd og varmes opp... jeg drøyer kjøttsausen med tomatbokser - funker fint!) Brownies går det som regel endel av - du kan drøye dem med fruktsalat (ferdigkjøpt med litt friskt i), og vaniljesaus... Lykke til - bare du har musikk er de lykkelige...
Gummelillan Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Pizzasnurrer! Kan lages i kveld, fryses ned og varmes i morgen.Eller tapas da? Spørs hvor voksne de er i smakene. Mange gode tapasforslag i siste foreldre&barn. På kakefronten lager jo Toro masse godt ;-) Og vaniljeis med skåler ved siden avmed peanøtter og nonstop har vært favoritten min i over 20 år nå - veldig enkelt og faller i smak hos alle. Lykke til!!!!
Maud Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Taco er en god idé. Da kan alle fylle på med det de liker. Kyllingklubber er enkelt, de kan du kjøpe ferdig eller rå og så steke dem i kveld. Salat er det sikkert mange av dem som spiser, med pasta i blir den drøyere. Punsj er sikkert populært. Godt brød i forskjellige varianter. Hvis du ikke skal ha noen andre kaker, ville jeg laget fire poser med brownies eller eventuelt ha is til noen noen andre har foreslått. Høres slitsomt ut, men gøy også. Det er en fin anledning til å bli kjent med klassevenninnene hennes. Er de virkelig 20 jenter i en klasse??
La Perla Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2006 Takk for gode tips. Ja, de er 20 jenter og 10 gutter.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Du er vel kanskje ferdig allerede med maten. Men et tips som jentene mine og venninner ofte lager seg er stekebrett som du smører, fyller med nachos (hele brettet fullt) legger over stekt kjøttdeig m/div krydderier, tacosaus og ost. Settes i ovnen til osten har smeltet og hver og en forsyner seg av "kaka". Smaker godt og er litt kult synes de:-) Ha en flott feiring - Trettenåringer er morsomt;-))
La Perla Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2006 Takk! Feiringen er nå nesten over. Jeg har bare slappet av etter at gjestene kom. De har oppført seg så pent og pyntelig at jeg ikke skjønner noenting. Jeg har sittet på kjellerkontoret mitt, og da en venninne kom innom for en kjapp kaffekopp, kunne vi sitte på kjøkkenet, for da satt hele gjengen i stua og så på video. Hun var helt månebedotten over at så mange jenter kunbne lage så lite lyd. Nå hører jeg at de spiller piano, men tiden er "ute" så¨de fleste har nok gått. Vi lagde sånne nachos-greier, men jeg gjorde det visst feil, så datteren min og venninnen måtte ordne opp så det ble reiktig, hehe. De kunne det visst, så jeg hadde ikke trengt å skrive inn her og spørre. Men takk for alle tips uansett.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 He he der ser du! Jentene ordner opp selv de......godt at det har vært vellykket i dag da:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå