Gå til innhold

Hva tenker dere når dere hører navnet Emrik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å kalle gutten vår Emrik. Føler det er et enkelt og ordentlig navn, samtidig som at det ikke er så mye brukt. ( 12 stk i følge ssb).

Alternativer er Jacob eller Mikael, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ingen som heter Emrik, og har ingen klare assosiasjoner til det navnet. Synes navnet er fint, vi tenker faktisk på det selv. Synes det er finere enn alternativene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig navn!

Jeg var helt sikker på at min Maysan var en Emrik..

Jeg selv hadde bestemt meg for dette navnet, det også fordi jeg ikke ville ha et navn på barnet mitt som "alle" hadde.

Vil dere ha et virkelig unikt navn; gå for Emrik :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes finere navn Embrik enn Emrik uten B... Best med B...

 

Embrik kommer opprinnelig fra Hallingdal-området tror jeg..Eller kan hende Hardanger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er et fint navn jeg, men litt uvant. Man må liksom smake litt på det først. Men jeg hørte nettopp en på helsestasjonen som het det! Det må ha vært en av de tolv det da :-)

 

Det likner jo litt på Henrik og Fredrik. Tror det kommer til å bli mer populært etterhvert, men ennå er det litt "ukjent".

 

Jacob og Mikael er også fine navn, jeg liker Mikael best av de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuult navn, men det første jeg tenkte var faktisk tegneseriefigur, selv om jeg ikke vet av noen tegneseriefigurer som heter Emrik.

Men det er jo litt spennende å ha et litt skjeldent navn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik er fint, men Embrik er etter min smak enda finere. Begge er navn med skikkelig stil over, synes jeg, og navn med rot i skikkelig gamle tradisjoner.

 

Gå for Emrik! --- hvis dere ikke vil legge til en B, da, og gjøre navnet enda finere... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Tror nok vi går for Emrik ja. Har funnet litt info om navnet også!

Et gammelt, nordisk navn som har vært i bruk siden 1800-tallet. Og det betyr strålende, fin betydning!

Takk for svar da alle sammen ;-)

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på Emrik jeg, gutten vår heter det! (Jacob er også kjempe fint da!) Fått mange fine tilbakemeldinger på navnet! Er det et nordisk navn? (Har lest det er gotisk, men det er kanskje noe nordiske greier...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik er kjempefint, om vi får en gutt til vil jeg at han skal få det navnet, og det virket som sambo også syntes det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Selvfølgelig synes jeg navnet Emrik er fint, sønnen min heter det =)

Han er nå 10,5 måned, og jeg vedder myyyyye på at når han blir større er det en drøss av gutter som heter det samme!

Du har helt rett, ifølge ssb.no er det bare 12 stk som heter det. Og det gjør det jo litt spesielt... Men bare inntil videre: jeg sendte mail til jørgen ouren i ssb i februar i år, og han kunne fortelle at av de 12 som heter Emrik, er 9 under fire år. det er,i ifølge ham, en astronomisk vekst. Og verre kommer det til å bli... Ikke se bort i fra at det blir et slikt motenavn som noen folk tror grenser til sært og superspesielt, som f.eks. trym og brage. (Har til og med sett de navnene på ballonger...)

Veldig mange nevner mye av det du sier: navnet er enkelt, ordentlig, staut, tøft, sjeldent men ikke for sært, gammelt, osv.

 

MEN: Velg nå navnet, for guds skyld =) Det var et navn vi forelska oss i med en gang, og liker det utrolig godt nå også! Gutten vår passer til navnet veldig bra synes vi (det gjør vel de fleste foreldre, hehe...)

Og vi valgt edet pga de samme grunnene som du nevner.

Så gå for Emrik, du kommer ikke til angre ;)

(Og husk, for senere: Du valgte navnet før (evt) den store emrik-bølgen slo utover landet... Og da kan vi si: Det var vi som var de mest originale...)

 

LYKKE TIL =)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det helt bestemt, det blir en Emrik her i huset! Litt usikker på om vi bør ha et navn til, siden det er så sjeldent... Kanskje lurt å ha et litt mer vanlig navn også... Hmm, vanskelig dette her!

Kom gjerne med navn som passer til Emrik!

(Lurer litt på Emrik August...)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...