Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 har vært og tatt en del kontroller på fødepoliklinikken gr. spm om svangerskapsforgiftning. De har tatt ctg målinger, urinprøve og bt, før ultralyd hver gang. De sammenligninet babyens mål fra første ultralyd kontroll på poliklinikken, med ny ultralyd eksakt 2 uker senere og endte på samme målinger. Ingen forskjeller. Burde ikke babyen blitt litt større. jeg trodde babyer la på seg 250 gr. i uka de siste ukene. det hører med at de ellers var fornøyd med mine målinger. og sa det høye bt skyldes mer slitenhet og stress og ikke svangerskapsforgiftning. så det har jeg ikke. Men hvorfor har da ikke babyen "vokst" på disse to ukene. Fikk en ny kontroll med ultralyd, eksakt 1 uke etter den siste (dvs imorgen) kun for å se om de ser noen endringer. 'Det håper at de gjør, ellers tørr jeg ikke la babyen bli lenger der inne, hvis morkaka fungerer dårlig. ' jeg er i uke 36
Gjest Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Dersom UL termin ikke er helt presis så kan det hende du er bittelitt lengre enn 36 uker og da vil ikke babyen vokse så mye. Babyens vekstkurve minsker i 3 trimester og stopper nesten opp i uke 38 (termin), det er derfor det ikke er kjempestor fare for gigababy selv om man går på overtid feks... Så det kan være derfor rett og slett:) Samt at UL målinger av størrelsen på babyen har i uke 30-33 ihvertfall minst 700 grams slingringsmonn... (eksempel; min baby var estimert til 3800 på termin og ble født 10 dager på overtid og veide 3370)
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 30. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2006 jeg er nok ikke kommet lenger enn uke 36. mens termin min var 5.januar. og ul. termin endte på 4. jan.Ganske nøyaktig vil jg si. jeg har ikke fått noe estimering av vekt. De tok mål av hue, hode/rumpe eller hva det heter, og ellers hva de pleier å ta mål av. og på to uker, ingen endringer....... jeg er redd, men babyen har jo det greit, ( håper jeg) Mindre bevegelser en tidligere, men de er der.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2006 dytter - ønsker svar
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Målingene kommer ofte på hvem som gjør de også. Vi fikk samme beskjed som deg for ett par uker siden, og det ble lagt opp til keisersnitt om hu ikke vokste. På de ssite målingene ble jeg satt opp hos samme legen, og en UL-JM for at de skulle sjekke hverandres mål, og for at målingene skulle bli gjort av samme person. Da vi var der to uker etter "krise" målingen der ikke noe hadde skjedd, hadde snuppa skutt i været, og veier nå over gjennomsnittet. Det går nok fint.. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå