Gå til innhold

Nå som det lakker og lir mot jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så begynner jeg å undres. Hva får jeg i julegave av sambo i år? Han er forferdelig dårlig på julegaver,mest fordi han ikke gidder å engasjere seg. Bursdagsgava drøyde han med å kjøpe til selve bursdagen min,og da måtte jeg bli meg for å plukke ut det jeg ville ha... Lurer på om jeg får noe til jul i år jeg. En gang for et halvt år siden så ble jeg skikkelig glad fordi han ringte meg og sa: "Jeg har kjøpt en liten gave til deg jeg" Og jeg tenkte bare,JØSSES,men så fortsatte han:"Jeg var i banken i dag og åpna BSU konto til deg og har satt inn 100 kroner på den,så nå har du fått BSU konto av meg!!" Jeg tror ordet SKUFFA stod skrevet i panna mi,bra han var i telefonen,den andre delen av gava var at han betalte tannlegetimen min....Romantisk....

Så,dette blir jammen meg spennende gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

V har bestemt oss for å kjøpe ny seng i julegave til oss selv. Trenger en litt brdere seng nå som det blir to barn i huset snart!!

Tror ikke mannen min kommer til å kjøpe noe ved siden av...

Skrevet

Tja, gutter har vel litt ulik oppfatning av både romantikk og gaver. Hva med å skrive en ønskeliste, slik at han har noen tips til noe som du hadde blitt glad over å få?

Skrevet

Jeg pleier å gjøre det,men da sier han bare HVA han har tenkt til å kjøpe av det som står på lista,for å høre om jeg blir glad for det... (Og så sier han:Kan du ikke heller bare få penger a?) Han burde egentlig skjønne at jeg blir glad for det ettersom det står på en ØNSKEliste,men neida. Han er livredd for å bruke penger på noe jeg ikke liker.

Jammen meg bra han har såpass mange andre bra kvaliteter,ellers hadde han vært ute for lengst :P

Skrevet

Men du skriver vel ikke noe på ønskelista som du ikke ønsker deg....? Synes han høres litt uengasjert og tafatt ut på gavefronten, ja. Kanskje han burde sendes på gavekurs? ;)

Skrevet

Ja,han er virkelig det. Han mener at gaver er noe tull,og hadde det vært opp til han så hadde vi ikke feira jul en gang. Han gruer seg faktisk til julaften......

Skrevet

Håper han gir deg oppmerksomhet på en eller annen måte da. Har han kanskje vokst opp i en familie hvor de ikke ga hverandre gaver, eller har det med det økonomiske å gjøre? (Behøver ikke å svare hvis du synes jeg blir for nysgjerrig, altså.)

Skrevet

Han er gjerrig :P Neida,det har ikke noe med økonomien å gjøre,han er stinn av gryn men ikke så villig til å sløse :P Og der har du grunnen til at han har penger også.... Men foreldrene hans har aldri drevet med sånn "tull" som de kaller det. Svigerfar kom med den kommentaren her en gang: "Jeg og Torill har vært gift i 25 år og jeg har kun kjøpt en gave til a,det var en 3 liters kartong med vin,og den drakk jeg opp selv".......... Så,tror det ligger der... Dessuten er de helt merkelige når det gjelder den julefeiringa. I NORMALE familier så sitter jo alle sammen å spiser julemiddagen,men neida. Der så sitter de på hvert sitt rom eller foran TV`n. Og gavene pakker de opp så fort de er i hus,de venter ikke en gang til selve julaften. Skal ALDRI feire jul der. Og det sa jeg til dem,og de sa at det skjønte de godt....

Så,det må nok litt dressur til :P

Skrevet

Oj, det var spesielle holdninger i den familien. Sier ikke at det er feil eller noe, men det er vel de færreste som har det slik. Man tar vel etter foreldrene sine når det gjelder tradisjoner.

Er første gang jeg ikke skal feire jul hjemme hos foreldrene mine i år, så det blir nok rart, for vi har mange familietradisjoner, spesielt på julaften.

Samboeren min har aldri hatt noen tradisjon med å feire f.eks. morsdager og farsdager og sånt, men han er flink til å kjøpe gaver og overraske meg med ting. Så vi er nok veldig forskjellige, vi som bor rundt omkring i Norge.

Skrevet

Ja,de er litt spesielle på akkurat det. Men grunnen til at foreldrene hans ikke kjøper ting til hverandre er fordi faren hans er såpass gjerrig. (han kan f.eks legge ut for 2 melkekartonger på butikken,men det må mora hans betale tilbake etterpå,fordi hun skal handle maten....) Og Sambo er ikke gjerrig,men han har begynt å tro på alle unnskyldningene som faren hans har kommet med i alle år om hvorfor han ikke skal kjøpe gaver. Det er ikke det at jeg absolutt må ha noe dyrt noe eller lignende,jeg hadde blitt overlykkelig for ett hjemmelaget kort jeg (På morsdag og sånn,ikke til jul og bursdag :P LITT materealistisk er jeg :P )

Men ja,folk er forskjellig... Så skal ikke dømme foreldrene hans,men min mann skal ikke være sånn :P Da får han bare undertrenge det for min del :P

Skrevet

Har dere snakket sammen om dette, at du har fortalt ham hvorfor du gjerne ønsker en liten presang fra ham, noe som er en overraskelse og ikke som han plukker ut på forhånd? Du har jo dine tradisjoner hjemmefra, og ønsker sikkert å videreføre dem til dine barn. Hvilke tanker har han om dette? Kanskje han må mykes opp forsiktig og etappevis eller noe sånt?

Eller sett ham foran datamaskinen for å snakke med oss bim-damer kanskje, hehe. Så kan vi prøve å fortelle ham hvor gjerne damer liker å bli satt pris på i form av en liten gave i ny og ne (ja, vi er nok litt materialistiske, men det behøver ikke være noe dyrt, men noe som gjør at vi føler satt pris på og ikke tatt for gitt).

Skrevet

jupp. Jeg har snakket med han om det mange ganger. Faktisk.... Men han mener at: "hans kjærlighet til meg ikke kan bevises gjennom noe han kjøper,og om han så skulle kjøpt noe som kunne vist det så hadde han aldri i verden hatt råd til det".. Tenk å sno seg unna med sånn kliss :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...