Gå til innhold

Har dere lest siste Foreldre og Barn? Ang.søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg gjennom desembernummeret i kveld. Leste spesielt om søvn nøye! For her i huset er det altfor lite søvn og mor og far er trøtte som bare det. Gutten vår på 3 år sover stort sett hele natta, men våkner vanligvis kl 05.00, kan også være heldige at han sover til halv seks - seks. Helt utenom det vanlige er halv syv - syv. Han roper da på oss, er våken og klar for dagen. Vil ut i stua,det får han ikke lov til, må være i senga til halv syv. Men far ligger da inne hos han. Ellers løper han inn til oss (og det er ikke aktuelt med baby som kan bli vekt) eller roper og skriker. Vi er strenge med at han ikke får gå ut av senga. Men det her er jo helt uholdbart. I tillegg har babyen på fire mnd begynt å våkne ofte. Jeg ammer han da, han roer seg ikke med sutten, og i ørska orker jeg ikke annet enn å tilby han pupp.

Men, nå til saken!!! I F&B sto det om hun Naphaug som kommer med bok i feb, mars om hjelp ang søvn. Noen som vet hvilke råd hun gir egentlig. Litt lenge å vente til feb,mars. Skal man "nekte" en baby på fire mnd mat om natta? Føler vi er helt på jordet her i huset. Ang eldste på 3 år, bør vi sanns.vis sette hardt mot hardt og si at han må være alene på rommet til halv syv. Men det vil kreve mange morgener med hyl og skrik tror jeg, og akkurat det føler jeg ikke vi har overskudd til.

Nei, det her ble jo altfor langt!!! Egentlig lurer jeg på gode råd for gode søvnvaner!!!! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naphaugs hjemmeside mener jeg er sovekarin.no

Skrevet

Kan desverre ikke gi deg noen gode råd...

Ang mat til baby fire mnd så kan du nekte mat hvis du er sikker på at han har spist nok og bare er ute etter puppen for kosens skyld!

Min helsesøster sier at når babyer er 6mnd så trenger de ikke mat på natten lenger. så ett par mnd til nå så kan du i teorien slutte å nattamme.....

lykke til!

Det er grusomt å være trøtt hele tiden!

Lena

Skrevet

Takker for svar. Er ikke helt sikker på om han er mett. Prøver å gi han mme på kvelden, men får bare i han 10ml, virker ikke som han liker det. Er kanskje tida for å prøve litt grøt... Skal sjekke hjemmesida, supert!!

Skrevet

Stive priser, det handler jo egenntlig bare om å være konsekvent, men ikke så lett når man er utslitt da...

Skrevet

Naphaugs sove-råd er vel forholdsvis like Wahlgreens. D.v.s. skrikekurer til babyer, men ikke før 6 mnd.

Vet ikke hvor mange timer 3-åringen din sover, men hvis han er uthvilt så har han vel fått nok søvn. Da er det to alternativer:

- snu de voksnes døgnrytme

- snu barnets døgnrytme

slik at hele familien står opp sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...