Gå til innhold

Hjelp, trenger råd mot hard mage hos bebis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta på 7 mnd er noen ganger plaget av hard mage (begynner da å skrike når hun gjør i bleia). Det er så fælt, uff stakkar. Hun spiser to grøtmåltider + middag + at jeg ammer henne til frokost og litt innimellom. Har prøvd både svisker på glass, laget sviskepuré selv + malt. Som regel hjelper det, men ikke bestandig. Har dere noen råd der ute? Vet at enkelte matvarer er "stoppende", som banan f.eks. og unngår da selvsagt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiwi setter fart på sakene. Ellers må du la henne ligge på ryggen og "sykle" med bena hennes. Dette setter fart på tarmene.

Når du sier at malt og svisker hjelper noen ganger, virker det som om du kanskje ikke gir nok. Vi måtte gi veldig mye malt for at det skulle fungere jevnt og ikke bare periodevis.

Skrevet

Sliter akkurat med det samme. Fikk tips om å mose moden pære. Kunne også blande litt laktulose i drikka eller maten!

Skrevet

takk for tipsene, skal prøve nå :). Min erfaring med malt er akkurat det samme, begynte å lure på om jeg ga henne alt for mye en stund. Må nok prøve meg frem ang. mengde ja.

Skrevet

Ja, moden pære er godt mot harde mager. Saften av appelsin også. Ris, banan og eple gir hard mage.

Skrevet

dersom "mattipsene" ikke hjelper så kan en prøve lactulose. Hør på apoteket angående mengde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...