Gå til innhold

Flere små / spinkle, kommende mødre her? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir det som oftes sett ned på kommende mødre som er spinkle? Dette har jeg opplevd mange ganger. Folk ser på meg og sier at jeg burde tenke mer på barnet i magen, enn å være slank!! Saken er det at jeg har igjen 48 dager og har faktisk lagt på meg 11,5 kg. Får fortsatt på meg mine gamle olabukser. Men i stedet for at de henger og slenger, sitter dem nå som et skudd på meg. Men andre har en formening om at jeg prøver å slanke meg! Men så tynn du er, også så liten mage du har.... Hva har du bare igjen 7 uker? Trodde du var maks 4 mnd på vei jeg. Dette sårer meg veldig!!

Har en spinkel beinbygning og er 163 høy. Spiser absolutt alt jeg vil. Men normalvekten min ligger mellom 52 og 55.

Er ikke bare mennesker med noen kilo for mye som sliter med kommentarer fra andre, men også vi små, spinkle...... Virker ikke som folk skjønner dette. Føler nærmest som om jeg blir sett ned på, fordi jeg ikke blir stor nok under graviditeten liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 162 og normalvekten er omtrent det samme som deg. Har i grunnen aldri følt meg spinkel, syns jeg har kraftige lår og rumpe. Men lav har jeg alltid følt meg. Har bare lagt på meg på magen under svangerskapet, og har i grunnen syntes det har vært praktisk (rumpa ser jo mindre ut, hehe). Men mange har kommentert at jeg ikke er så stor til å være så langt på vei (har 40 dager igjen i dag). Har ikke tatt meg nær av det, men blitt litt lei. Så jeg bare ler og sier at jeg er akkurat passe, eller at det er praktisk å ikke være større. Men tungt er det likevel, blir jo andpusten av å ta på meg skoa med den fotballen på magen, jo.

Skrevet

Hei jeg er 161 og har lagt på meg 14 kg! Jeg veier 56.5 og er 31 uker på vei. Mitt SF mål er litt over gjennomsnittet! Jeg har alltid vært tynn og spnikel og spiser hva jeg vil. Men jeg må legge til at vekten min var under gjennomsnittet da jeg ble gravid. jeg har fått kommentarer jeg og men synes de har vært positive, jeg tar det som et kompliment at jeg ikke er så svær. Men derimot tar meg ofte i å bli bekymret om at jeg virkelig veier nok og at babyen får den næringen den trenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...