Gå til innhold

Superlette og kjempegod julekonfekt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Denne bare må jeg dele med dere. Har laget den til jul de siste to åra og alle jeg deler med synes de er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ deilige!!

 

DAIMTRØFFEL

1 dl kremfløte

50 g margarin

300 g mørk kokesjokolaade

1 dl kesam

2 ss konjakk eller annen likør

ca 100 g daimsjokolade, hakket i småbiter

 

Kok opp fløte og smør i en kjele. Ta kjelen av platen og tilsett sjokoladen. Rør så inn konjakk eller likøren.

 

Fordel i små søte former og sett i kjøleskapet. Perfekt med små metallmuffinsformer somfås kjøpt i bokhandel og butkker med kjøkkenutstyr!

Må oppbevares kaldt:-)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm nammi.....

må prøve! ;o)

Skrevet

når skal kesamen oppi??? hva kan jeg bruke istedenfor konjakk, likør??

 

Skrevet

 

Ingredienser

 

* 1 dl TINE Kremfløte

* 50 gr TineSmør

* 300 gr mørk kokesjokolade

* 1 dl Sans Kesam Mager

* 2 ss konjakk ,eller likør (kan sløyfes)

* 100 gr daim

* 2 ss kakaopulver

 

Slik gjør du

 

1.

 

Liten form, 10 x 15 cm.

2.

 

Kok opp fløten og smøret i en kjele. Ta kjelen av platen, bryt sjokoladen i mindre biter og smelt sjokoladen i den varme fløteblandingen. Rør inn kesam og konjakk eller likør. La blandingen avkjøles i kjøleskapet i en halv time.

3.

 

Hakk daimsjokolade i små biter og rør den inn i blandingen. Hell blandingen i en liten form. La det stivne i kjøleskapet i ca. 1 time.

4.

 

Form trøffelen til kuler og rull dem deretter i kakaopulver.

5.

 

Oppbevares kjølig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...