rosa76 Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei! Denne bare må jeg dele med dere. Har laget den til jul de siste to åra og alle jeg deler med synes de er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ deilige!! DAIMTRØFFEL 1 dl kremfløte 50 g margarin 300 g mørk kokesjokolaade 1 dl kesam 2 ss konjakk eller annen likør ca 100 g daimsjokolade, hakket i småbiter Kok opp fløte og smør i en kjele. Ta kjelen av platen og tilsett sjokoladen. Rør så inn konjakk eller likøren. Fordel i små søte former og sett i kjøleskapet. Perfekt med små metallmuffinsformer somfås kjøpt i bokhandel og butkker med kjøkkenutstyr! Må oppbevares kaldt:-)
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm nammi..... må prøve! ;o)
mamma mø & kråka Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 når skal kesamen oppi??? hva kan jeg bruke istedenfor konjakk, likør??
ღtili35ღ Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Ingredienser * 1 dl TINE Kremfløte * 50 gr TineSmør * 300 gr mørk kokesjokolade * 1 dl Sans Kesam Mager * 2 ss konjakk ,eller likør (kan sløyfes) * 100 gr daim * 2 ss kakaopulver Slik gjør du 1. Liten form, 10 x 15 cm. 2. Kok opp fløten og smøret i en kjele. Ta kjelen av platen, bryt sjokoladen i mindre biter og smelt sjokoladen i den varme fløteblandingen. Rør inn kesam og konjakk eller likør. La blandingen avkjøles i kjøleskapet i en halv time. 3. Hakk daimsjokolade i små biter og rør den inn i blandingen. Hell blandingen i en liten form. La det stivne i kjøleskapet i ca. 1 time. 4. Form trøffelen til kuler og rull dem deretter i kakaopulver. 5. Oppbevares kjølig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå