Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 ? Hvordan lage? Skal det kokes før det moses? Regner med at banan ikke skal kokes, he he... Men hvilke frukter skal kokes? Trenger oppskrifter her! Hørte om noen som blandet mango, avokado.. osv... Hva funker for din baby?
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Jeg har ladet eplemos og sviskemos. Koker det ca en halv time og moser det med stavmixer. Vet ikke helt med banan
Babykilo Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 jeg har da skavet av litt eple med en kniv og gitt rått, og det er godt, synes gutten min. Banan kokes ikke, nei. :-) Avocado kan også bare moses. Ellers er det vel grønnsaker som kokes; gulrøtter etc.
mamma`n te Kaja Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Banan bare moser du med en gaffel.. det skal moses til nesten flytende konsistens til å begynne med..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 jeg skraper banan, eple og pære med skje og gir. Enkelt og greit. Biter av en bit av eplet selv og skraper fra der jeg har bitt og gir lillegutt. Han elsker det
Muffinsmamma Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Jeg lager aprikospuré. Tar en pakke tørkede aprikoser(pass på så det ikke er sukker i dem..) lar de putre i tjue min til de er myke og moser med stavmikser sammen med litt av vannet. Fryser ned i stor beholder. Den er ganske myk også i frossen stand, så jeg tar en skje fra den til den nykokte grøten hver kveld. Så blir grøten passe temperatur med en gang
Libido- Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 kjøper fruktpure som han får på dagen, hver dag. Lager middag selv, poteter og gulerøtter. Skal begynne med litt mer ingredienser etterhvert. Ellers er det jo bare å skrape banan, eple og avocado.
¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 3 bananer + en stor moden mango. Mixes sammen. Blir ca 4 porsjoner...
Luca Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Gjør som Sniglan, bare at jeg blander svisker og aprikos...svisker for magen og aprikos for c-vitaminer som øker jernopptaket.
rubylaser Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Jeg knepser en halv banan, rasper en pære eller et eple og tilsetter litt appelsin/clementinsaft. Hvis det er veldig flytende så tilsetter jeg litt grøtpulver. Siden frukten er frisk og pureen nylaget rekker ikke C-vitaminene å oksideres. Veldig sund og veldig godt. :-)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Her river og moser vi det meste. Blir litt billigere og enda bedre på smak )
Gjest Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 vi skrapte epler, moste kiwi, banan og pærer.. har aldri kjøpt frukt pure, er jo så lett å mose selv!
moa_tobias Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Kjøper det meste på glass, ja.. Men banan moser jeg bare og gir han til dessert:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 Lager selv:O) Mango+eple(damper) Svisker(koker) Aprikos(koker) Pære(damper) Pære+eple(damper)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå