Gå til innhold

Boikott Nestlé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker hett at jeg kunne!! Men jenta mi tåler ikke noe annet enn Nan HA1....:o(

Boikotter alle andre produkter fra Nestle da!

Skrevet

Uff.. den tråden der igjen....

Litt lei av den der jeg nå..

Skrevet

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg DRITER i det! Nestlè har mange gode produkter, og jeg kommer fortsatt til å kjøpe de.

Skrevet

Kommer til å fortsette å kjøpe nestle jeg også. Synes det er så dårlig utvalg av andre merker så nestle blir det fortsatt om ikke de andre leverandørene kan produsere litt mer babymat.

Skrevet

Jeg bruker også fortsatt nestle, det er de som har mest og best utvalg.

Skrevet

Blir nok Nestlè her også. Synes de har mange gode produkter. Og jeg har desverre hverken tid eller energi til å sette meg inn i hva de ulike produsentene gjør/har gjort...

Skrevet

Har nestren lyst til å være usaklig og å si Boikott Ammehjelpen!!

Vet at de hjelper mange, men fy søren så mye dårlig samvittighet de planter i mødre som ikke kan/klarer/vil amme! Da er det jo bra at Nestle har et sikkert produkt,kanskje??

Kommer til å gi barnematen til min tass med GOD samvittighet!

(nå ammer jeg, er en av de heldige som har breddfulle pupper..)

Skrevet

La nå folk gjøre som de vil da...herregud. Jeg boikotter ikke. Fordi nestle har veldig mange produkter,ikke bare barnemat.Hadde jo blitt gal om en skulle kutte ut alt det.

Skrevet

Vi bruker Nestlé!

Vet at de har hatt sine svin på skogen, og de er sikkert ikke plettfrie ennå. Men hvem er det? Tror dere alle de andre merkene på markedet er det??

Det er i tillfellet utrolig naivt!

Et av en million eksempler kan vœre dette:

Bruker dere bleier fra PAMPERS?? De lages av Procter&Gamble, og jeg oppfordrer alle til å ta en titt på hva de driver med. Mye groteskt kan jeg love dere.

Syne det er fint at folk tenker igjen de produktene de kjøper, men jeg misliker at folk bare hiver seg på bølgen av hva andre mener.

En tankevekker det med amme-hjelpen, den likte jeg.

Personlig prøver jeg og boikotte alt jeg vet kommer fra Procter&Gamble (ikke lett bestandig, de har sikkert 25% av alle varer som selges på et vanlig supermarked), mens jeg bruker Nestlé fordi jeg synes de har forbedret seg masse, og ofte uthenges unødvendig.

Skrevet

Ble mye feil i en setning her, mente å skrive:

Synes det er fint at folk tenker igjennom hvilke produkter de kjøper, men......

Skrevet

Styrer unna Nestle om jeg kan =)

Men desverre så er det jo de som har best utvalg i butikkene da....

Og så styrer jeg unna dem forde jeg vet om det de har gjort... Har ikke tid til noe nermere undersøkelse av alle produsenter. Men dette er meg da =)

Skrevet

Jeg boikotter Nestlé. I supermarkeder med godt utvalg finner man vel andre produkter en deres. Dessuten et godt argument til heller å lage maten selv..

men hva er det for gæærnt med procter&gamble?

Skrevet

kan noen forklare hva nestle har gjort, uten å henvise meg til link. hvis det er så fælt, så er det vel bare å sette opp noen enkle punkter?

Skrevet

Jeg kjøper de produktene babyen min vil ha!

Skrevet

Syns faktisk du er usaklig hvis du sier boikott ammehjelpen ja OktoberPrins kom 20.10 ! (sorry - blir litt hårsår siden jeg er ammehjelper - men skjønner jo at du ikke mener det bokstavelig)

Hvis du leser litt mer om dette skjønner nok du og at Ammehjelpen ikke skriver/oppfordrer om dette for og gi de som ikke ammer dårlig samvittighet. Det ligger på et helt annet grunnlag enn det. Ammehjelpen er ikke Ammepolitiet her til lands (det er helt andre som driver med det).

Men det finnes da faktisk gode alternativer til Nestle`. Jeg boikotter nestle så godt jeg kan, men i helga fikk gutten min smake Nestle fruktmos med fersken - og elsket den - ja så er det ikke verre enn at jeg da faktisk kjøper det til han, men kjøper ikke mer enn jeg må.

Vi har alle forskjellig verdigrunnlag og holdninger til ting - sånn er det bare. Så dere som gir Nestlemat får gjøre det, men respekter at andre gjør andre valg. (og dere som har barn som kun tåler Nestles produkter - dere må da ikke ha dårlig samvittighet!)

Skrevet

Jeg kjøper det som gutten min liker, og det er bl.annet nestle sine produkter. hva andre mener gir jeg en blank f i egentlig. med mindre noen kan overbevise meg om at ungen min faktisk tar skade av nestlen, så slutter ikke jeg med den.

Skrevet

boikotten av nestele går ikke ut på at produktene er farlige! - Det er måten de "oppfører" seg i U-land med å dele ut gratisprøver av mme på fødeklinikkene. Det beste for disse mødrene er faktisk å amme - det er gratis og ikke minst ufarlig (om de ikke har hiv - men det er en annen historie). Mødrene har ofte ikke råd til å bruke angitt mengde mme pulver - og bruker mindre slik at barna blir underernærte. I tillegg brukes det og ofte forurenset vann - som fører til dødelige infeksjoner i mage/tarm. Mødrene har heller ikke nok kunnskap om hygiene slik at mateutstyr ikke blir kokt.....

Mer info finner der fortsatt på ammehjelpen.no

Skrevet

Men jeg må henge meg på her; Småfolk har ganske gode produkter de også, vesla her får riktignok vondt i magen av MME derfra men glassene er ålreite. Eneste jeg er skuffet over er at de ikke fører glass til de minste men begynner på 6 mnd (nestle begynner på 4 mnd)

Så her i gården er det Nan og fruktgrøt fra Nestle, har også sett at vi har "voksenprodukter" derfra (nesquick feks)

Og dere som faktisk boikotter, er dere SIKRE på det? De har jo så sinnsykt mange produkter man ikke engang tenker over merket på! Sjokolade, andre godter, drikke, helse osv osv...

Skrevet

jeg driter i det!!!bruker nestle og alt det som tulla liker =)

Skrevet

signerer den til tillab og lille embla. Nestle har mange produkter utover barnemat - og jeg tror de fleste ikke tenker over det når de ubevisst spiser en (ikke-boikottet) sjokolade feks

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å boikotte andre Nestele`varer og - men må selvsagt innrømme at det glipper en gang i blant - men tenker i allefall over det og er det bevisst - bra at du nevner det forresten tillab og lille embla. (Til og med Gro Nylander bomma der engang - skulle kjøpe med sjokolade til alle ammehjelperne på et landstreff for noen år tilbake - og kjøpte Nestle`- hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...