Gå til innhold

Ønsker meg vogn til jul.....hjelp mannen min å velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen hjelpe meg/min mann å velge vogn. Vi har ei jente på 2 1/2 år og en gutt på snart 7 mnd. Jeg vil gjerne ha en ny vogn. Vi har Emmaljunga Duo Edge (ufattelig tung og uhåndterlig når vi bruker sportsdelen) og en Teutonia Timmy Sport (til eldste jenta). Gutten vår er laaaang for alderen. På 6 mnd ktr var han 75 cm lang.

Dette må vogna ha som jeg ønsker meg til jul:

* vendbart handtak

* så og si full liggestilling (ikke nødvendig med 100% flatt)

* lang vogn - må være plass til han i t par år - han er veldig lang no! og kun 6 mnd.

* Plass til en voksipose

* Ikke for tung. Emmaljunga duoen er 19.2 kg + unge på 9.4 kg+ kle + jenta på 16 kg + ståbrett+ kle + stellevæske = Til sammen nesten 50 kg å dra på når jeg er på tur med begge. Vogna må være lett!!

* Vi har stor bil, så at den tar stor plass har ikke så mye å bety.

Hvilken vogn blir dette? Håper virkelig det er noen som har gode forslag til hvilken type vogn som har alle desse egenskapene. Vær så snill å svar.....når jeg får svar skal min kjære få se dei og løpe og kjøpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale Teutonia Mistral. Den har vendbart håndtak, full liggestilling(helt flatt), er lang, har plass til voksipose, og den er lett.Blir ganske flat sammenslått også. Jeg har denne og en 4 åring som står på brett bak, og det går greit.

Skrevet

Men Mistralen er vel ganske lav og egner seg vel ikke for så høye folk....eller tar jeg helt feil ???

Skrevet

Hei, hei!

På lørdag var vi og såg på vogner. Mannen likte ikke Mistralen, syns den var så "spinkel" - jeg syns den var grei :)

Så vi enda opp med Emmaljunga City Cross. Den var lett, lang og god plass til voksiposen. Kunne ikkje vende handdtaket, men vi kunne snu sportsdelen, dermed kan gutten vår sitte mot oss eller fra oss alt etter som. Må bare snu selve sportsdelen og det var ganske enkelt :)

Forløpig er vi veldig fornøyd. Jenta på 2 1/2 var superfornøyd. Ho trilla rundt på han i 2 timer. så lett var det. Jeg måtte bare styre så ho ikke kjørte på noe, for ho såg selvfølgelig ikke over kalesjen ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

En super vogn for dere kan være Filuus Max 100. Trolig den største standardvogna som finnes. Tysk kvalitet og kan sammenlignes med Teutonia, men med bedre detaljer og design og hyggeligere pris. Ligge lengden er 100cm(derav navnet). Altså god plass i vogna til lange barn, de sier 3-4 år. Vår man er bare 76 og har god plass i vår vogn. Vi kjøpte denne for å ha noe og vokse i. Sammenslått er den sånn midt på tre. Veier ca 16kg tror jeg.

Se på www.babybutikk1.no

Skrevet

se på mistral s, den er høyere enn vanlig mistral og har to svingbare hjul foran. super å trille! styret er osså finere og ikke så "pinglete".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...