dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 å fortelle meg, den unge dumme, at kombinasjonen, dåp/ familieselskap og advent ikke var den beste...... jeg vil da ikke være sånn stresse-guri! jeg vil at alt skal være smooth veldi' gla!!!!!!!!!! nå har jeg - pakket tusen kalenderpakker evt 24 + 12 + 3 - pakket mange julegaver (som skal bli med dåpsgjestene hjem igjen) - skaffet lys og duker og servietter og dill dall til dåpsbordet - vært i lokalet og sondert terrenget og funnet ut at der er det litt av en jobb som må gjøres før det blir hyggelig :-) - stekt 167 kjøttkaker og sørget for fine klær til familien min.... javel, men hva mangler? vi skal huse 3+3+4+1 = 11 stk de må ha rent sengetøy og slikt det må ryddes all over, det må vel sikkert vaskes også. jeg har ikke klær, jeg er stygg på håret jeg har vondt i bekkenet av og på, det er rotete ute, vi har ikke ryddet hagen og bedene etter sommeren, jeg har ikke pyntet til advent jeg har ikke funnet fram kalenderen og strøket den jeg har ikke kjøpt gardiner enten så må dere be meg om å avlyse, eller så må dere si at jeg skal bli glad og at det går bra, eller så må dere komme å hjelpe meg... OOOOÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 alt ordner seg.helt sikkert....=0) flytta barndåpen til januar vi...på grunn av alt tjaset som blir . skulle gjerne hjulpet deg jeg,men litt langt å dra. sett deg ned nå,ta en kaffe,dibb masse.å glem alt du må gjøre en liten stund.du kommer i mål,men ikke hvis du sliter deg helt ut. sender godt humør også." gliiiiiiiiiis" "hohohohoho" .=0)
Karomamma Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Hei på det du dritgreie!!! Det er en kjempegod idé å slå flere fluer i en smekk, og tenk så koselig det blir å samles til dåp!! Du har vært kjempeflink med forberedelsene!! Noen tips fra meg: - bruk soveposer til så mange du har, ihvert fall til ungene - kjøp hjemmeglansvask til håret og gjør det en sen kveld du skal dusje likevel. Hvis du har langt/halvlangt hår, sett opp med en kul klype - kjøp silkeblomster eller planter på Europris til å pynte i lokalet med (veldig naturtro og billige) og kanskje noen billige brikker til småbord i lokalet - hagen er det ingen som ser siden det er så mørkt nå - advent: lys og telys overalt, store fat med mandariner og opp med kalenderen - jeg hadde prioritert å stryke kalenderen og kanskje noen putevar, men ikke noe mer.. - prøv alle klærne du har UTEN unger og finn noe du føler deg vel i - gardiner trenger du ikke, det er mørkt Dette går bra, vennen!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2006 jeg tror kankje jeg går meg en tur.... kanskje hodet blir roligere av det... ? let's hope! takk for gode ord (0= attpåklatt "en gogutt" =0), du er grei!
dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2006 hei du, og tusen takk for at du mener det går fint... da satser jeg på det. jeg har handlet inn løpere som skal ligge oppå dukene og lys og alt så inne i lokalet skal det bli fint, vi må bare bære "litt" først - bord og stoler og slikt, men det blir fint! da kan jeg skjule alt i mørket mener du? ok da satser jeg på det! innkjøp av mandariner og ferdige pepperkaker står på lista. Når det gjelder klær så har du et poeng... det der med uten unger... mulig alt føles litt finere da... :-)
Karomamma Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Yes, du kan ikke ha ungene rundt deg, da blir det bare stress. Samme med håret... Og så må du huske at du trenger ikke være så stivpynta. Holder med skjørt og genser f.eks. Viktigste er at du føler deg vel Dette går så bra så!!
Trollmora Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Lille vennen dritgrei. Ta det med ro, hør på Karomamma, hun har skjønt det. Vi lider vel alle mer eller mindre av "flinkpikesyndromet", uten at det er nødvendig. Soveposer og lakenposer er helt ok. Alle vil ha forståelse for det, barna vil synes det er moro! (Da er de skikkelig på tur) Sommeren er over så du MÅ ikke rydde haven før til våren. Dra over gulvet med mopp og vaskemiddel på sprayflaske, speil med litt fuktig mikroklut. Heng en pepperkake eller 5 i vinduet så trenger du ikke gardiner. Farg håret selv i kveld når barna ikke vaser rundt bena på deg, samtidig som du stryker adventskalenderen. Hvis du får så mange tilreisende så ta de med bort på lokalet og la de hjelpe til med borddekking og pyntig. Gutta sjauer bord, damene pynter. Server en øl eller et glass vin under jobben og da tror alle at de er på fest! Når babyen sover i morgen så prøver du klær før du tar en høneblund selv. Etterpå kan du reise i butikker med ny energi. Lykke til, dette går bra skal du se )
Urtete Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Kjære dritgrei-vennen, dette fikser du! Dropp alt unødvendig, forenkle det som kan forenkles, deleger de oppgavene som kan delegeres og TA EN TING I GANGEN!! Det er mine beste råd når mye skal skje på en gang og panikken er like rundt hjørnet..... Jeg skal tenke på deg og heie på deg hele helga! Det hjelper sikkert, tror du ikke??? :-)) Klem!
dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2006 heiing hjelper alltid!! tusen takk jenter!
Superlis Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Da jeg leste overskriften tenkte jeg hva nå???? Men kjære dritgrei hvorfor skal jeg late som jeg blir smartere med årene..hehe. Jeg hadde barnedåp,feriegjester og konfirmasjon slag i slag,kjenner meg veldig igjen med beskrivelsen din!!!!! Kan bare si at det gikk bra,og det vil gå kjempefint med deg og:=) Har sett i ettertid at en kaver litt for mye,men det er noe med det derre at en liksom,skal stresse litt før store ting. Super lykke til,alt ordner seg for greie jenter.kos,kos............
Maud Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Med soveposer har du kontroll over alt, så dette greier du veldig bra! Må innrømme at da du virret med oppgave og brukte flere dager på å finne ut at du skulle visst skrive den, samtidig som du stadig var å se her inne, så lurte jeg på om dette skulle gå. Jeg tror du er sånn jeg, litt armer og bein, men egentlig kontroll. Jeg er helt sikker på at du ror dette i havn som en stor suksess og at det ser ut som om du ikke er stresset i det hele tatt. Heia heia og lykke til
dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2006 hehe.... jeg lander som oftest på begge beina, det er en god ting midt oppi alt virr varret.... :-) men litt ro og orden hadde gjort seg, men jeg er ikke født med noen av delene... :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 30. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2006 :-) Hei superlis, det var ikke meningen å skremme deg altså, jeg bare tenkte at jeg burde lære av dere fine som har levd en mannsalder mer enn meg ;-) ........ hehehehehheheheheheh
Superlis Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Hehe så lenge du lander så er det vel ikke så nøye at du lander med begge beina samtidig.......................................eller noe sånt.........................nei dette ble hvist litt feil,men det jeg prøver å si er vel at så lenge du er du og ikke prøver å være anerledes ¨så vil alt gå bra.!.Jeg har veldig orden,men bare i alt rotet mitt................er ikke lett skremt jeg nei....:=)
Gummelillan Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 Du har jo gjort masse allerede da!!! OG jeg tenker du greier resten med glans også. Husvask finnes det veldig mange hurtig metoder på. Sånne Ajax våtservietter tar du på servant og toalett og badegulvet tar du når du har dusjet. Resten av huset får du gemalen til å støvsuge og så vasker du strategisk med Jif Spray&Mopp ;-) Kjøkkenet vasker du med kjøkkensprayen til Jif.... Og klær til deg selv, ja, da følger du Karomammas råd. Og husk at på dette området er det lurt å være ung da ;-) Lykke til! Skulle gjerne ha strøket gardinene og kalenderen deres, jeg!
Ronja65 Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 Selv hadde jeg barnedåp i augusti og konfirmasjon i september. I og med at jeg er svensk og pappan til den minste er dansk. Så kom alle tillreisende. Vi bor og bodde i et oppussingsobjekt av et rekkehus.Samboer la siste rest av gulvet i gangen når de første gjestene kom. Et tips, de som kom med fly de hadde ikke eget sengetøy med. Men de som kom med bil, hadde med seg eget sengetøy. Det var kjempedeilig.... Maten hadde mine kjære foreldre gjort ferdig på forhand... Jeg hadde ingen gardiner osv.... Men du kan tro det ble en kjempefin dåpsfest over en langhelg...Alle var avslappet og koset seg masser... Konfirmasjonen var hjemme hos eksen. Men jeg stod for planlegging og for å ordne all mat... Nok en gang, så fikk jeg masse hjelp fra mine foreldre....og min ekssvigermor og en av min eksmanns søster...Fikk til og med hans nye kjæreste å bake en kake....Ikke dårlig va??? Mitt råd.... IKKE vær redd for å be om hjelp....De fleste er veldig glade for tilliten av å bli spurt. Lykke til.... det ordner seg skal du se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå