Gå til innhold

Søkefunksjonen


Vona

Anbefalte innlegg

Er det mulig å gjøre noe med søkefunksjonen i Forumu-søket? Det hadde vært fint om en kunne snevre inn søket sitt ved å skrive flere søkeord i søkefeltet. Hvis en f.eks søker på "brun saus" får en treff på samtlige innlegg som inneholder "brun" og alle som inneholder "saus" - i stedet for de som faktisk handler om brun saus.

 

Det hadde altså vært kjempefint om en kunne søke på uttrykk, som "brun saus", men også på ord innen samme tråd som henger sammen, som søkeutrykket "barnehage Molde", "turning barn" osv. (disse ordene trenger jo ikke stå ved siden av hverandre i innlegget, men at de begge befinner seg i samme innlegg/tråd)

 

Noe annet som hadde vært praktisk var om en kunne begrense søket til nettsted (evt også forum), slik at en kan velge om en vil ha treff i DinBaby eller Barnimagen (eller begge).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dytter på denne! :)

Det hadde også vært fint om man kunne søke litt enklere på nick.

At man ikke behøver ha det nøyaktige nicket for å få treff.

F.eks hvis jeg ikke husket at HI har nicket "Vona" (men husket deler av det) men ville finne fram til ett innlegg postet av henne, kunne jeg søkt på "von" å fått resultat som er i nærheten av søkeordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å kunen søke på nick også :) hvis jeg vil se alle innlegg jeg har skrevet for eks så skriver jeg nicket mitt også kommer alt jeg har skrevet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen hvis jeg søker på mami 87 og nydelige natalie kommer det ikke opp alle innleggene jeg har skrevet. Det kommer opp masse innlegg som har ordet mami, nydelige, og, natalie i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søket burde og blitt slik at en søke på et bestemt forum som feks småtroll 0-1 el ammedebatten - kommer jo opp en haug med alternativer fra bim og feks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet tilsvarende innlegg om dette flere ganger tidligere på Ris&Ros, og aldri fått respons... Håper de snart gjør noe med søkefunksjonen, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det også, Vimmsle! Det du nevner kalles å trunkere, og mange steder gjør en det ved å f.eks skrive en stjerne etter søkeordet, von*, for å få treff på alle ordene som begynner på -von. Kjempegrei funksjon!

 

Ang. søk på nick, så en får bare treff når nicket er nevnt i selve teksten (ikke når nicket kun står som "avsender"). Hvis jeg søker på mitt eget nick, får jeg ikke opp de innleggene jeg har skrevet selv, bare de trådene hvor andre har nevnt meg.

 

Lurer på om jeg leste her en gang at de ikke ville gjøre det mulig å kunne få opp andres innlegg ved å søke på nicket deres pga fare for "mobbing" og "heksejakt" av visse nick (hvis noen var ute etter å "ta" meg, kunne de da enkelt søke opp alle trådene mine og evt. bruke disse mot meg) Men det er altså mulig jeg husker heeeelt feil når det gjelder dette. :) Men det hadde jo unektelig vært praktisk å kunne søke på nick på den måten også innimellom...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...