Gå til innhold

Han har ikke nok penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min betaler bidrag til barn i utlandet. Han er utenlandsk selv. Norge har ikke samarbeidsavtale med dette landet.

Samboeren har nokså lite penger, og høyt bidrag. Og det er lite han kan være med å bidra til økonomisk når det gjelder våre barn. Det er jeg som sørger for det meste til de økonomisk. Dette synes selvfølgelig jeg er veldig urettferdig, men ikke noe jeg kan få gjort noe med. Nå skal eldste sønnen vår få regulering og det er jo ikke billig +hun yngste trenger ny utedress +regndress til barnehagen. Alt dette faller på meg. Når det ene barnet i utlandet trengte regulering så var han pliktig til å betale halvparten. Men hvordan jeg skal klare å finansiere alt til våre barn, er det ingen som bryr seg om. Vi har forsøkt å legge fram problemstillingen for det kontoret som fastsetter bidrag, men for døve ører. De tar seg kun av de som bor i dette landet.

Hva skjer om han ikke betaler bidrag i noen mnd for å kunne bidra litt til ungene våre også? Eller om han reduserer det noe (f.eks halvparten)?

Jeg tenker da på siden Norge ikke har noen samarbeidsavtale med dette aktuelle landet...

Kan noen hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du om det er greit at han lar være å betale når han har dårlig råd?? Mamma'n har sikkert lagt opp et forbruk i forhold til det hun forventer å få inn og da går det utover barna hvis pengene ikke kommer. Han må snakke med henne og forklare og gi henne beskjed noen måneder i forkant i det minste.

Skrevet

så lenge dere bor i norge må eks dama ha tvangsgrunnlag for å kreve penger. de er ikke mulig i norge å kreve inn så mye penger at den som skyldner ikke sitter igjen med nok til å fø seg selv og familien.

han får la være å betale, da må hun gå rettens vei, og vil nok ikke kom fullt så langt som det du beskriver.

har ikke norge samarbeidsavtale med det landet så er det tvilsomt at deres vedtak er godkjente tvangsgrunnlag i norge.

en annen svært nærliggende forklaring på situasjonen du er i, er at han lurer deg. han ønsker å sikre barna han har fra før så godt han kan økonomisk, eller har vanskeligheter med å si nei til eksen sin, så han bruker pengene sine på dem, fordi han vet at du er så flink til å ta deg av fellesbarna, at de aldri kommer til å lide noen nød. jeg vet at i england, tyskland, frankrike, østerike og italia så vel som de skandinaviske landene, tar de hensyn til andre barn far har å forsørge når de fastsetter bidrag. det høres veldig merkelig ut dette du beskriver om at de nekter å ta hensyn til fellesbarna.

rådet er å la være å betale, eller holde unna så mye som dere trenger for fellesbarna. så får hun prøve hva det egentlig er hun har rett på.

Skrevet

Hvis du skriver hvilket land det gjelder, er det lettere å svare deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...