Gå til innhold

Amming på Kafé

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer dere på kaféer eller går dere inn på stellerom e.l?

Eg har ikkje noko problem med å amme blandt fremmede folk, men veit at enkelte reagerer på å få "ein pupp midt i kaffekosen"

Bør vi ta hensyn til andre kafegjester?

Eller korleis gjer de det?

Tenkjer ikkje på barseltreff, då de er ein heil hurv med ammende rundt bordet, men når de sit aleine eller saman med andre som ikkje ammer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fortsatt ammet, gjorde jeg når det guttten var sulten uansett om jeg var hjemme, på kafe eller på besøk. Gjorde det diskre, dekket til brystet så gutten fikk puste. Fikk aldri noen blikk som jeg la merke til iallfall! Husk at det finnes noen mødre som omtrent vifter med puppene når de ammer, og tror det er de noen reagerer på....

Skrevet

Jupp, ammet hvor som helst jeg.

Det går faktisk å dekke seg til litt:)

Skrevet

Amming er jo noe av det mest naturlige som fins:)

Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger, men skal innrømme at jeg gleder meg til å slippe å dra fram puppen overalt:) Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at andre skal se puppen, men prøver alltid å sette meg litt skjermet. Syns det er vanskelig å sitte godt på en pinnestol å amme, så det er også grunn til at jeg ikke liker det. Men er babyen sulten så har vi jo ikke noe valg :)

Skrevet

Jeg også ammer når han er sulten, men jeg liker det ikke!

Har hatt sinnsykt mye trøbbel med amminga og først nå (han er snart 2 mnd) så begynner det å gå seg til.. Ser ikke mye smart ut når jeg ammer heller, for jeg må holde han nesten opp ned etter føttene for å unngå at han ødelegger puppen.. Så jeg har alltid med flaske klar i stelleveska, sånn i tilfelle..

Men passer alltid på å dekke godt til ja..

Skrevet

Ammer på kafe, ja.

Men kafeamminga begrenser seg selv endel. Synes barnet mitt skal få ha litt matro, og dessuten blir hun lett distrahert av mye bråk. Og det er langt fra alle steder det er mulig å amme (Barkrakk er litt trøblete) Men dekker meg selvsagt godt til. Er selv ikke så veldig glad i å sitte veldig bar.

Skrevet

Prøver å planlegge slik at jeg slipper, men av og til går ikke det, og da må man bare amme. Men det er mulig å gjøre det veldig diskret, jeg har opplevd at folk kommer bort og spør "sover hun?", fordi de ikke ser at jeg ammer. Men jeg gleder meg også til jeg kan gå ut uten å måtte dra fram puppen i tide og utide.

Skrevet

jeg har absolutt ingen betenkning med å amme på cafe.. jeg ammer datteren min over alt jeg... eller nå er det ikke så ofte (er blitt 6.5 mnd) men i sommer ammet jeg henne mens jeg gikk på tur, på benker, langs veien, en benk i en butikk har jeg ammet...cafe..osv.. har pleid å gå mye på ammerommene og..men gidder ikke å gå på et amme rom for å amme henne hvis jeg er på cafe eller noe....

Når jeg har vært på senteret prøver jeg alltid å amme henne på amme rommet før jeg skal gå hjem... men hun vil aldri ha noe..ettersom det er alt for mye spennende å se på der... så det ender alltid at jeg må sette meg på en benk....men det er jo ikke som at jeg blotter hele puppen. jeg tar jo bare frem litt og hun dekker det jo så er jo ingen som ser noe liksom... har aldri fått noen negative kommentarer eller blikk som jeg har lagt merke til iallefall

Skrevet

Gjør det der det passer meg. Men dekker gjerne til litt.

Har veninner som synes det er kvalmt. Har barn på samme alder som min sønn.

Jeg bryr meg ikke. Gjør det likevel. Så får de heller vemmes ved meg!

Skrevet

ammer på kafe om barnet vil det ja...men gjør det diskre...dekker til puppen så godt det lar seg gjøre. det mange reagerer på er at noen slenger ut hele puppen for så å løfte opp barnet og legge det til....amming er naturlig, men hvorfor skal vi vifte med puppen foran andre? hadde vel ikke tatt ut puppen sånn uten videre om man ikke ammet?????...syns noen mister litt hemninger på det området i barseltiden...

glemmer ikke samboeren min for endel år siden da vi var i selskap og en av gjestene gjorde sånn jeg nettopp beskrev. han følte seg ille til mote, og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg....ikke vant til nakne pupper i selskap...

så om man får skrå blikk er det kanskje derfor?? ikke vet jeg...aaldri opplevd det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...