Maud Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Jeg har den siste tiden hørt masse på Marit Larsen og synger på den ene sangen hennes stadig vekk. Storebror lurte på hva sangen handler om og jeg forklarte at hun lurer på om kjæresten hadde det like fint med eksen som med henne og om han tenker på henne fortsatt. Det var det dummeste storebror hadde hørt. Hvorfor skulle hun være sjalu på eksen hans? De er jo ikke sammen lenger. "Jeg er ikke sjalu fordi X har hatt en annen bestevenn enn meg, men jeg blir sjalu hvis han får en ny bestevenn". Etter dette har jeg tenkt noen dager på hva det er som gjør at vi blir sjalu på ekser. Min mann har eksen i sin vennskapskrets og det har vært vanskelig for meg. Hvis vi spiste middag sammen med det to vennepar var hun også alltid der. På fester var hun der bestandig. Nå ser vi henne mindre og mannen min bestemte seg etter en del vurdering for at hun ikke skulle inviteres i bryllupet vårt. Det var riktignok en annen dame der som han var litt sammen med for "hundre år siden", men det var bare hyggelig. Hva er det som gjør at man blir sjalu på en eks egentlig? For min del tror jeg det handler om at ekser gjerne behandler "min" kjæreste som om han fortsatt var litt hennes. Ikke det at han har kysset, tenkt på og hatt sex med henne. Det har jeg også gjort med andre og vet jo hvor lite det betyr i dag. Noen som kjenner seg igjen eller har noen kloke tanker om dette?
Gjest Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Jeg vet ikke om jeg er så sjalu på eksen hans, men jeg tenker av og til på om han var annerledes med henne enn med meg. Nå har jeg ikke hatt henne i nær omgangskrets, så det er mest hypotetisk. Det er sikkert mye lettere å komme på slike tanker når man til stadighet må treffes. Det hadde kanskje vært noe annet om han hadde hatt barn med andre enn meg. Jeg er jo fæl til å tenke og lure på ting jeg slett ikke har noe med, og det er ikke alltid like smart. Jeg tror mange kvinner har en tendens til å tenke og analysere litt for mye, og jeg forsøker å begrense meg, men lett er det ikke! )
Trollmora Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Jeg skjønner hva du mener. Min eks hadde en eks i samme vennekrets. Til å begynne med var det vanskelig å møtes på felles arrangementer og middager, spesielt siden jeg var ny i gjengen. Men etterhvert så fikk jeg en historie i gjengen og deltok mer på mine premisser, ikke bare som "dama til x". Min eks var veldig klar på at det var meg han var sammen med og at det var slutt mellom dem for lenge siden og det var bare å akseptere. Tror også på at det livet man lever er det som er med å forme en, så alt i alt hadde hun vært med på å gjøre ham til en bedre person for meg. Er man trygg å seg selv og partneren så er det lettere å vise storhet for fortiden og "gamle damer".
Maud Skrevet 30. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2006 Jeg har også lurt på om det er en kjønnsdimensjon i dette. Ser imidlertid at også mannen min har et visst behov for å få bekreftet at faren til storebror er litt dum av og til. Tror imidlertid at de fleste menn er litt flinkere til å "stenge av" og ikke analysere alt som skjer. Jeg vant over min usikkerhet da jeg fant ut at mannens eks ikke snakket om seg og ham fordi hun vil markere en eller annen "vi-tilhørighet", men fordi hun snakker om seg selv hele tiden og trekker inn de som er til stede når det passer.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Jeg signerer på den siste setningen til Trollmora. Jeg tror også det handler mye om tryggheten på partneren og ikke minst, men kanskje først og fremst, tryggheten på seg selv:-)) Så lenge min partner har et "opp og avgjort" forhold til sin eks, føler jeg ikke noe behov for å bruke mer energi på det. Forstår derimot at det kanskje ikke er så lett å ha hans eks "på maten" hele tiden.....:-) Men når det er sagt så har jeg alltid vært god venn med mine ekser, og vet at man faktisk kan være kun venner etter et brudd:-) Om enn ikke bestevenn, det føles ikke naturlig eller rettferdig overfor ny kjæreste.
♥Snulder Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Huff nei!! Sjalu på snuldermannens første kone kunne jeg ikke klart å bli om jeg så prøvde å gå inn for det!!! Synes mest synd på ham jeg:)
Ronja65 Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Jeg og min eks bodde sammen i så pass mange år, at vi ofte blir invitert til de samme selskapene. For min del så går det helt fint. (På tross at min eks, har vært veldig flink med å fortelle meg om hvor fantastisk de har det sammen på alle måter, ganske detaljert). Men jeg synes at hun hvirker som en ganske Ok dame. Ungene kommer godt overens med henne og hun snakker høflig og greit med meg. Da kan man jo ikke forlange mer synes jeg:-) Men sjalu på henne. Nei det er jeg ikke. Det jeg kan erge meg over, noen få ganger, det er at jeg ikke tok med meg det som jeg faktisk hadde rett på ut av ekteskapet. Både når det gjelder ting og penger. Man kan faktisk ikke se at jeg har flyttet ut av huset. Allt ser akkurat ut som det gjorde når jeg bodde der. Hun skal flytte inn i huset over nyttår og jeg gleder meg faktisk til hun får gjort om der hjemme. Fordi det har vært tøfft å gå inn der mange ganger.Ikke fordi at jeg savnet tingene, men fordi tiden har stått stille der. Det var beintøft å bla feire konfirmasjonen til sønnen min der.Det skal bli deilig at min sjel blir borte fra det huset....Faktisk en lettelse:-)) Jeg vet ikke hvordan hun føler når det gjelder meg. Følelser er ikke noe man rår før. Jeg vill jo på en måte alltid finnes i bakgrunden fordi jeg og eksen har tre barn sammen. Samtidig så har hun jo inget å frykte. Jeg er jo samboer og fått et lite barn:-)). Så vi får håpe at felles fester går fint også i fremtiden:-)) Ja livet er ikke enkelt jenter.... men det er til for å leves....men noen ganger så er mennesker noen rare dyr:-)))
Gummelillan Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Ikke sjalu på sambos eks egentlig. De var så ferdige når det ble slutt at jeg føler ingen sjalusi i relasjon til samboerforholdet vårt kontra deres. Men derimot kan jeg av og til føle sjalusi overfor henne som person i det hun er av typen som sto først i alle køene da egenskaper ble delt ut der oppe i himmelrik ;-) Vi har samme utdannelse og hun tjener vel 10 ganger'n av hva jeg tjener.... I tillegg er hun pen og hyggelig visst også...
Ronja65 Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Kjære gummis.... Se deg i speilet:-))) Pen.... forstår du ikke at gubben har valgt den beste....?????:-)) Fast jeg må le, da dine øyne blir svarte, fordi ikke ting er planlagt godt nok... Ref...Babysvømming...:-)) Lykke måles ikke i penger...Det vet jeg alt om... Fast noen ganger så hadde jeg ønsket meg en ny bil da:-)))))).....Bank, bank, bank.....Jeg elsker deg bilen min;-)))
Gummelillan Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Takk, takk, du er snill du. Og jeg vet jo at ikke penger er alt, men hun damen tjener jo millioner og det hadde vært litt stas å oppleve det å ikke tømme lønnskontoen sin hver måned da... ;-) Men så tenker jeg på at dermed blir hun sikkert ikke like glad som meg når saldoen på ny består av flere sifre. Så selv om hun kanskje unngår noen sorger, så går hun jo glipp av store gleder også da ;-))) Men det er faktisk det med den faglige biten av jobben hennes og annerkjennelsen der jeg er mest sjalu på da. Og at min kjære nok sikkert kunne diskutere litt mer fag med henne enn med hønsehjernen min som dro på Smart Club i dag for å kjøpe en Icopal vintermatte på tilbud og kom hjem med deilig mat i bøtter og spann, men den matta....? Hm.. Ja, ja. er jo så mange varmegrader ute likevel nå da ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Den Icopal vintermatten hørtes da ikke noe god ut, så jeg er helt enig med ditt valg av innkjøp;-))) Sånne guttegreier får gutta fikse sjøl! Og du, apropos hun eksdama, sier som en viss klok, ung venninne her inne ville sagt: DRIT I HENNE - Det er tross alt deg han har valgt å leve med og få barn med;-))) DU ER BEST - FUCK THE REST!!! .........djeeeeeeeezez, skrev jeg virkelig det siste der? .....Eh....unnskyld.......Men DU ER BEST!!!
Ronja65 Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Ja he, he....Ammetåke heter det.... Men du har i hvertfall gitt han det beste han har.... Nemlig... Just det.... 4 gullklumper:-)) Var forresten på veiledning (fortsetter fortsatt med det, etter mitt siste studie). De andre hadde veldig intressante case og og forelesninger som de har hatt so de tok opp... Og hva gjorde jeg.... Thyra var nemlig med.... Jo.. tørket et par bærsjerumper (hon fikk nemlig diarè) Snakk om at jeg følte meg veldig intelektuel!!!l:-)). Det er siste gangen som hun blir med på det. Men jeg hadde "glemt" at jeg skulle dit. Kom på det 45 min føre det startet og gubben han var på jobb.... Men det er spørs om jeg noen gang kommer opp på det samme nivå som de andre da??:-))
Gummelillan Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Snille er dere ;-) Og Ronja; Du er på et helt eget nivå du, så det er de andre som sliter i fremtiden, ikke du ;-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå