Gå til innhold

Kalender...igjen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvordan gjør dere det?

Jeg har alltid laget kalender med pakker til ungen min.

Men hva nå? Når det plutselig er to barn til som " dukker opp " her i huset annenhver helg!

Ville dere ha laget pakker til de også? eller går det bra med en ferdiglaget kalender?

Eller er det best å lage pakker de dagene de er her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjort det sånn at vi har pakker de dagene han er her, så har mor de dagene han er hos henne. Noen dager overlapper, og da får han to:) Men det overlever han sikkert!!

Skrevet

Jeg synes de må få pakker de dagene de er hos dere! Det øker ikke samholdet og følelsen av å høre hjemme hvis de to ser at barnet som bor der får pakker og ikke de.

Skrevet

Klart du skal lage pakker til de to som er der sjeldnere også!!!

Det skulle da bare mangle. Lag så de får pakker på lik linje som de barna som bor fast i huset.

Skrevet

det jeg har gjort er å legge en del innpakket gaver i en boks også tar min stesønn en hver dag han er her. Han får da ikke de dagene han ikke er her men han er 12 år og forstår det. Samme er det med mine barn når de er hos far har jeg ikke gave her, men de har jo andre sjokolade kalender og sånt så det er ikke synd på de,.....hehe.

Skrevet

Vi gjør det tydeligvis helt feil...??! Her har minstejenta som er 2 år kalender, samt alle barna har ferdig sjokoladekalender, også 2 åringen. Stebarna har sine kalendre hjemme hos mora som de åpner, så de dagene (max 2 pr. mnd. har det vært en periode) de er her, åpner de enten før de kommer eller venter til de kommer hjem igjen.

Skrevet

Hei...

Jeg er stemor til en jente på snart 4år. Hun bor hos oss annenhver uke. Jeg lager pakkekalender til henne og har gjort det slik at hun får pakke de ukene hun er hos oss.. Hun har kalender hos mammaen sin også.

Moren min har kjøpt julekalender henne den som følger med barnetv, så hun får 2 til sammen.

Jeg synes absolutt at det bør være likt. Nå vet ikke jeg hvor gamle de to andre barna er. Trenger ikke være så dyre gaver. Bare en liten ting.

Skrevet

Dette er noe jeg har slitt med hvert år! Og jeg har blitt like frustrert hver gang. Har laget kalender så de skulle få de dagene de var hos oss, men så plutselig var de noen dager ekstra og jeg hadde da ikke gaver. Så lagde jeg så de hadde hver dag og at de skulle åpne for de dagene de ikke var hos oss når de kom igjen, men det ble også krøll når jenta tok med seg gavene til mor når hun skulle hjem igjen (jeg ønsket at de skulle ha noe å glede seg til hos oss). I år gjorde jeg det veldig klart at jeg lager en kalender til minsten så får far fikse til de to andre. (De er store og forstår det godt) Jeg orker bare ikke å tulle med det flere ganger! Har blitt så utrolig frustrert av det.

Skrevet

Jeg har en gjenbrukskalender som består av 24 gymposestore tøyposer som er tredd inn på en lang pinne. Også har jeg en skuff et annet sted der jeg samler en del innpakkede gaver i en pose hver til de forskjellige barna her (gaver av typen et par sokker, en truse, viskelær, hårstrikker, ullsåler, limstift, ullvanter, etc. og annet de trenger).

Hver kveld putter jeg gaver i morgendagens pose slik at det hver morgen ligger det en innpakket gave med navn utenpå til hvert av de barna som er her den dagen i dagens tøypose.

Når posen tas av pinnen, legges den til side sånn at antall gjenværende poser stemmer med hvor mange dager et er igjen til jul. Men posene er altså tomme frem til kvelden før de skal åpnes.

Om noen plutselig blir her flere eller færre dager enn opprinnelig planlagt blir det ikke krøll. Om jeg er tom for nyttige gaver, putter jeg oppi et donaldblad eller et kryssord eller noe sånt.

Skrevet

Jeg forstår slik har det vært her også, derfor lager jeg en del gaver til min stesønn legger de i en boks også får han en hver gang han er her endten om det er mer eller mindre.Mengler jeg gaver kjøper jeg noe mer smått, er det til overs sparer jeg de.

Da har han alltid når han kommer hit.

Jeg gav opp å ha det på en kalender for det ble bare rot.

Nå fungerer det fint og alle er glade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...