Anonym/Anonaim Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Har en guttunge på 2 år og 7 mnd og han er så vrang. Han nekter å høre på meg når jeg sier at han ikke får lov til noe eller at slik gjør man ikke ol han bare ser på meg og fortsetter som om jeg ikke hadde sagt noe. til slutt ender det med at jeg begynner å skrike til han om at det skal han ikke gjøre. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? også får jeg så dårlig samvittighet fordi jeg skriker til han. Hva skal jeg gjøre? Merker også at den uka før jeg får mensen så tåler jeg litt lite og da blir jeg fortere sur.
Gjest Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Har en gutt på samme alder og han er heeelt likens til tider... til å bli sprø av!! Men det går over:) Det hjelper å sette på seg et over-blid ansikt, dablir de plutselig veeeeldig medgjørelige.. og de merker stress og dårlig humør FORT!!
Anonym/Anonaim Skrevet 30. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2006 da er jeg ikke alene. begynte å tenke på om han hadde sånn hyper aktiv- sykdom, husker ikke akkurat nå hva det ble kalt får noe med ADH noe lignende forkortelse..
Gjest Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Dette er trass og ikke ADHD. Trass er slitsomt for foreldrene, men en viktig del av barnas utvikling. Jeg anbefaler bøker om 2 -3 åringer, grensesetting osv...Lykke til :-)
Vona Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Det er veldig frustrerende, ja! Jeg har ei jente som også liker å teste grensene..... Hvis det er noe du kan fjerne fra ham, så kan det hjelpe. Hvis han f.eks har en leke som han slår i vinduet med (bare for å komme med et eksempel), så si først at han ikke må gjøre det og forklare kjapt hvorfor (vinduet og/eller leken kan gå i stykker). Si at hvis han gjør det igjen, må du ta fra ham leken. Gjør han det igjen (sikkert med et smil), så ta leken fra ham. Vis at du mener det du sier. De synes gjerne det er kjempemorsomt å se om vi reagerer, men det er ikke like morsomt å bli fratatt leken sin. Det kan også hjelpe å bare løfte bort barnet og fjerne det fysisk fra situasjonen. Og så kan det være lurt å oppmuntre ham når han gjør noe bra. Jenta vår prøver seg noen ganger med å tegne på bordet i stedet for arket. Jeg gir beskjed om å ta fra henne tegneblyanten hvis hun gjør det (med vilje, vel og merke. Uhell kan jo skje). Og så skryter jeg av henne når hun tegner på arket. Dermed blir det mye gøyere å tegne på ark enn på bordet. Lykke til!
Anonym/Anonaim Skrevet 30. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2006 Takk for alle svar. Jeg begynte å ta fra han ting som han kaster mot meg, men han kaster ennå (1 uke) Regner med at det er normalt at de også små slår når de ikke får viljen sin, for det gjør guttungen min. og det er jo så teit når jeg for eksempel sitter på banen/bussen også får han ikke gjøre noe også slår han mot meg og de gamle damene bare ser på meg som om jeg hadde slått han og det er derfra han har det, men jeg har aldri rørt han på den måten!! takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå