Misa+spire i magen<3 Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Dette er det verste jeg har vært med på. Skrev et innlegg lenger ned her om at jeg ikke har kjent noe på tre dager og at jeg føler noe er galt. Tidlig i dag fikk jeg mens smerter som ble sterkere og sterkere. Når jeg gikk på do for kvelden begynte jeg å blø frisk blod!!! Panikk som jeg fikk dro jeg til legevakta.. Der fikk jeg høre jeg hadde en abort. Jeg er forresten 23 uker på vei! Han sa til meg at morkaka hadde flyttet på seg (?=?!?!??!?!) og at det ikke var noe åpning. Det vil si at han stappet fingrene sine oppi der og gravde rundt!! Fikk beskjed om å dra hjem og slappe av og at det ikke var noe de kunne gjøre... Jeg dro hjem.. skjelven, livredd og med de verste tankene! Jeg ga meg ikke.. Ringte føden og sa at nå skulle jeg faen meg ha en ultralyd og GYNEKOLOGISK undersøkelse og ikke bare en jævla hånd som gjør tingene verre. De på føden ble sjokkerte over hvordan de behandlet meg. Og de sa at det verste man kunne gjøre med en vaginal blødning var å ta fingrene sine oppi der og kjenne på livmorhalsen. Det kunne starte en fødsel!! Så jeg fikk en gynekologisk undersøkelse av en lege og jordmor, uten noen fingrer ...! Takk og lov . Jeg ligger jo der å blør.. Han sa at livmorhalsen er lukket, men at den blør. Trolig fordi jeg har sopp og slimhinnene er irriterte! Så fikk jeg en ultralyd.. Alt stod bra til og jenta vår hoppet rundt og hadde det veldig bra. Faen altså.. Jeg blir så forbannet! Ringe legevakta for å få hjelp fordi jeg har panikk, så får jeg beskjed om at jeg har en abort og at barnet kommer ut. I tillegg føler jeg meg rett og slett antastet av en mann som ikke hadde peiling på hva han drive med og som risikerte å starte fødselen uten at det var noe galt .. Og jordmora sa at en morkake aldri flytter på seg og den skaper hvertfall ikke blødningner med mindre hele morkaka løsner og skal ut! Hvordan kan en lege være så dust?Psyke meg ut og gjør alt verre, når alt handler om en lit bagatell som sopp og ikke at morkaka flytter på seg og blør.. Han sa jo også at barnet sakte ville få mindre og mindre puls... Huff.. jeg sitter å griner her. Er så sint, så utrolig lei meg og het skjelven! Beklager syting, men FY FAEN! Takk GUD for snille jordmødre .. Evig takknemlig for de på føden!!
Beatej80 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hei kjære deg! Jeg hører egentelig til på 3. tri, men er inne og sniker litt. Herregud for en behandling av legevakta!!!!! Du har selvfølgelig all grunn til å være sinna, fortvila, forbanna osv. Jeg hadde reagert på akkurat samme måten. At det går an! Stakkars deg!! Føler med deg altså!! Han legen på legevakta burde blitt meldt altså!!! Tenk å si og gjøre noe sånt!! Nei, han burde blitt fratatt legeansvaret/lisensen sin. Hadde det vært meg så hadde jeg ringt legevakta igjen og lurt på hva i F... de holdt på med!!!!!! Legen burde ha henvist deg til føden med en gang. Når du har blødning skal det alltid taes en ultralyd. Kjempeflott at du stod på krava dine! Stå på og lykke til videre!! :-)
Gjest Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Så bra att det gikk som det gikk da. Ufattelig skummelt å tenke på hva som kunne vært alternativet. Syns du burde melde den legen, fikk du med deg navnet? Er det rart folk er skeptiske til det norke helsevesenet sier bare jeg.
2_TETTE Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Fy f.... Stakkars deg altså. Er det virkelig mulig? Hadde klikka for meg altså. Hadde seriøst sendt klage på den legen. Går jo ikke an. Håper blødningene gir seg snart og at du blir rolig og kan kose deg med graviditeten igjen. Klem fra
Gjest Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Hei Dette bør du klage på! Du skal ikke måtte behøve å finne deg gi slik tull, og særlig ikke i en så sårbar situsjon! Ike finn deg i det. Bli sint! Det vanligste er nok å klage til Fylkeslegen, og over denne står Statens Helsetilsyn.
maiprins Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Fy søren å sinna jeg blir på legevaktslegen........... Jeg ble så rørt av innlegget ditt at jeg faktisk sitter å griner selv jeg Tårene triller håper virkelig du er sterk nok til å konfrontere Legevakta og han personlig - med hva han har sagt og gjort! Fy faaen - unnskyld sterke ord. Ja takk gud for at det finns snille folk som ordner opp! Og for at alt står bra til med jenta di ;-) Stor klem fra meg
godiva med 3 gull Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Dette hadde jeg absolutt gått videre med!! Fy fader for en grusom opplevelse. Det er det verste jeg har hørt. Og å si at man ikke kan gjøre noe, og bare sende deg hjem i uke 23!! Om du orker må du foreta deg noe, kanskje noen rundt deg kan om du ikke orker. herregud er helt sjokkert.
Gjest Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Uff, sjokkerende behandling du fikk misa. Jeg synes virkelig du skal sende inn en klage. Husk at akuttlegen har skrevet i loggen sin at du mest sannsynlig har abortert, og at de ikke kunne gjøre annet enn å vente. Be om å få se loggen om du er usikker. Når du har dette bekreftet sender du inn en klage... Du fortjener en stoooor unnskyldning for dette synes jeg. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Først vil jeg bare si at fytti katta så glad jeg er for at alt er bra med deg og prinsessen din!!! Det er jo det viktigste oppi alt dette her. Håper virkelig du har roet deg ned nå og at du med visshet fortsetter svangerskapet med hodet høyt hevet. Når det gjelder den legen du var hos, synes jeg så absolutt at du skal ta dette opp med legevakten, og sørge for at mannen får en ripe i lakken. Slik skal ingen jenter behandles, og har han ikke greie på det, så hadde han scoret mer poeng om han hadde overlatt deg til sakkyndige.. Men han skjønte kanskje ikke hva han egentlig fortalte deg.. For han er kanskje en abort dagligdags, men det får da være måte på... Sukk! Bare utrolig takknemlig for at alt er bra nå, og at prinsessen er "live and kicking"!!!! Lykke til! Trøsteklemmer
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Er det mulig?? For en lege... Var jo godt du kom deg til jordmoren da! Hvis man risikerer abort så sent i svangerskapet så skal de jo gjøre hva de kan for å forhindre det. Ikke bare sende en hjem. Enn å behandle en stakkar gravid kvinne på denne måten? Det var jo godt at han tok feil da. Men for en DUST! Huff, kjenner jeg ble skikkelig provosert nå, og skepsisen min for leger avtar ikke akkurat nå... Du skal bare melde fra om dette, så han ikke gjør det mot flere!
Værinne Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Fy..fy.. for en lege!!! Jeg synes du absolutt skal klage på ham!! Han kan bare ikke fortsette i bransjen når han oppfører seg slik!! Blir kvalm av oppførselen hans!! Stakkars deg... du kan ikke ha det lett nå. Sender deg en trøsteklem. Ved en event. senere anledning, så ring heller føden med en gang.
Frk. Vable Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Dette henger ikke på greip! Håper virkelig du klager på dette slik at Legevakten er klar over hva som foregår der!!! Helt utrolig, blir skikkelig forbanna.,.. og som anonym skriver, de skal jo gjøre alt for å redde barnet når du er så langt på vei, ikke sende deg hjem å be deg vente til det dør.... Fy faen!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Først og fremst, så godt å høre at det gikk bra til slutt! Men vet du hva, jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å anmelde den legen for feilbehandling som kunne først til døden for ditt foster. I hvertfall skrevet en klage til sjefen hans, sånn der kan ikke leger oppføre seg, det går bare ikke han og han fortjener sannelig en skarpe og en seriøs advarsel!
en liten i magen Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Ble så glad når jeg såg at det stod bra til med den lille!! Men fy f...... for en møkka lege, du skulle nesten fortalt han hvor feil han hadde tatt, dritt lege!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 fy f... er det mulig??? syns virkelig synd i deg misa.. dette skulle ikke gå an... han burde f... meg ikke få lov å være lege..
Nr-2-i-magen Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 En slik lege vil ikke jeg møte på. Vær så snill og send inn klage på denne legen. Slik at ingen av oss andre jenter må oppleve noe slik. Jeg vil iallefall ikke gå til legevakten nå etter denne historien hvis noe slik skjer med meg. Kjempeflott at jenta de har det bra
Frustrert frue;) Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Blir helt skremt jeg! Hvordan er det mulig? Jeg synes du absolutt på da kontakt med fylkeslegen. De skal veilede ang å klage på behandlingen. Du har jo blitt feilbehandlet!! Hvis ingen melder ifra om slike hendelser, så vil legen fortsette!! Neste gang kan det være din søster, nabo, venninde eller kanskje deg selv som får samme "behandling". Det er viktig at i pasient/pårørende rolle melder i fra ved avvik!! Jeg sykepleier på kirurgisk avdeling og har støttet pasienter for å klage mangelfull behandling. Det er veien å gå for å bedre behandlingen. Heldigvis ser det ut til at det gikk bra med deg, kjempe fint! Men kanskje mer flaks enn vett som er årsak til det? Ønsker deg lykke til!!
☆Pacific sunset☆ Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 Herregud det er noe av det verste jeg har hørt - hva slags lege er dette???? Kjenner jeg blir så forbanna her jeg sitter!!!! Men takk og lov for at alt er bra med deg og jenta di da - herregud. Nei det ville jeg klaget på altså. Håper det går bra med deg, sender deg en stooor trøsteklem jeg.
Misa+spire i magen<3 Skrevet 30. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 30. november 2006 Jeg syns dette er så sjokkerende.. Han tok rett og slett fingrene sine oppi og prøvde å få inn en finger sa han. Så tok han ut igjen hånden og sa at de var lukket . Når en gynekologisk lege sier til meg etterpå at man skal aldri ta med hender i musa, så føler jeg meg antastet! Huff.. Som jeg sa lenger ned her..Jeg er 17 år og livredd der jeg ligger. Og en lege skremmer meg så i tillegg til å føre hendene sine oppi der han ikke skal! Føler meg rett og slett antastet. Jordmoren og legen ved føden anbefalte meg å gå videre med det, og gjett om det er det jeg skal!! Jeg blør fortsatt, men prøver å slappe av. Jeg vet jo at jenta har det bra og at livmorhalsen er lukket.. Takk for mange fine svar. Håper ALDRI noen kommer borti en sånn lege noengang!
tuppen og lillemor Skrevet 30. november 2006 #20 Skrevet 30. november 2006 fy flate, blir helt dårlig på dine vegne.... ekkel lege, man skal jo være ganske forsiktig oppi der.... dette må du gå videre med, og han har gjærne gjort dette før oxo han, og gjort sånn at andre har abotert...det går bare ikke an. det er så mye rart... kan jeg spørre hvor i landet dette er???? håper det går bedre med deg... sender en trøsteklem til deg til meg...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #21 Skrevet 30. november 2006 Huff, synes virkelig synd på deg, dette behøver ingen gravide å oppleve! Håper du har styrke til å gå videre med det slik at han ikke behandler andre på samme måte. Har vært borti elendige leger selv etter to SA men man har ikke mye styrke i en sånn situasjon. Fantastisk at det går bra med den lille, bare prøv å slappe av nå.
maiprins Skrevet 30. november 2006 #22 Skrevet 30. november 2006 Hei Misa! Jeg bare spør - du må ikke svare hvis du ikke vil. Men - jeg bare lurer sånn på hvilket legekontor du var på? Hvis du ikke vil si det så skjønner jeg det. kos I såtilfelle så vil jeg holde meg langt unna mannlige leger der Takk gud for at det gikk så bra som det gjorde!!!!!
Enitsirk79 Skrevet 30. november 2006 #23 Skrevet 30. november 2006 Uff for en grusom opplevelse! Godt at alt endte bra. Jeg synes faktisk du bør sende en skriftlig klage på den legen til kommunelegen som har ansvaret i den kommunen du var på legevakten i.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #24 Skrevet 30. november 2006 Men ialledager fort en behandling!!!!! Ta kontakt med fast legen din og forlang og sende en klage på vakthavende lege på legevakten øyeblikkelig!!!!!!! Han kunne jo ha fremdatt fødselen din av denne behandlingen!!!!! GI`N INN!!!!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 30. november 2006 #25 Skrevet 30. november 2006 Skriv en klage på legevaktlegen. Sånt skal ikke skje!!!! Når du er så langt på vei så skal du inn til føden uansett. Det er våre retningslinjer i allefall ( jeg jobber på legekontor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå