Gå til innhold

Fler enn meg???

temasti - vil ikke ha nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som enda ikke har gjort en eneste handling med tanke på at det nærmer seg jul?

- Ikke har jeg julehandlet noe... (verken vått, tørt, mykt eller hardt)

- Ikke har jeg julevasket noe...

- Ikke har jeg julebakt noe...

- Ikke har jeg juleplanlagt noe som helst!!!!!

Jeg vil ikke at jula kommer i år! For når jula er over... grøss og gru!!!!! Da begynner jeg å jobbe igjen. Permisjonen min er allerede over. Jeg er i ferie jeg nå! Det er nok derfor jeg ikke julestresser og juleplanlegger, men derimot julevegrer!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del har ikke permisjon lenger. Jeg har jobbet helt siden skolestart i høst, så har ikke tid til å tenke på å stelle til jul før etter siste skoledag før jul. Så 21. des begynner julestellet her hos oss...

Skrevet

Jammen tonetroll, det er vel ikke fordi du ikke vil ha jul, men fordi permisjonen er slutt....?? Da skjønner jeg deg VELDIG godt!!!

Og det blir jul uansett hvor lite eller hvor mye vi stresser :)

Jeg som vanligvis er kontrollfreak de luxe med listene mine, er ikke on track i år i det hele tatt. Det ornær sæ!

Skrevet

jeg er med.....!!!! kom på i går kveld at....hjelp!!! det er advent og pakkestyr like rundt hjørnet!!!

har ikke laga en adventspakke,og skal ha 48pk.forhandla meg frem til en kjøpt en til eldste sønn...han er 14år,men det var den adventskalendern da...liker den han.men jeg var stram under forhandlingene ja,hehe.

så er det julegaver....ikke kjøpt en eneste en!!! dette går rett i tradisjonens tro i år også.stresse rundt like før sendefrist på posten...

adventsakene er på kvisten...der ligger di godt tenker jeg,for ikke søren om jeg kravler opp dit å henter det ned.nei,det får gutta ta seg av,og da tar ting tid...

tror jeg utsetter hele greia to mnd jeg.så kanskje jeg kommer i mål jeg også.

men vet jo at julaften morgen,rundt kl 4-5,ja da sitter jeg i sofaen,utslitt og elendig,men med et glis om munnen....for da er jeg ferdig,og alt er i boks til ungene lister seg opp å ser hvordan vi har pyntet.(di får ikke se noe før julaften,kun di to store)

skal se vi kommer igjennom dette,i år også =0)

Skrevet

Det som er så godt er at jula kommer uansett. Tror nesten det er omvendt proposjonalt jeg - desto mindre man har stresset i forkant, jo hyggeligere får man det i jula. Jeg sørger for at min polske venninne gjør julevasken, ikke noe mer vasking enn ellers i året. Hvorfor skal man det, det er jo mørkt og ingen ser de skitne vinduene uansett. Julehandel foregår i stor grad foran PC'en. Besteforeldrene får nye sider til album med bilder av barna fra året som er gått. Det var en mindre jobb før det digitale kameraet og drøssevis av bilder å se igjennom, men jeg kommer i mål. Tanter får kalender med bilder av barna. Vi dropper gaver til venner og deres barn. Da blir det bare mannen og barna som det skal kjøpes til. Julebakt? Det er masse godt å få kjøpt!

Skjønner at du gruer deg til å begynne å jobbe. Det er jo leeeenge til nyttår. Prøv å ikke bruke den siste måneden til å grue deg. Et stykke uti januar kommer du til å lure på hvorfor du ikke nøt den siste tiden i stedet for å grue deg fordi både du og knøttet trives nokså bra selv om du er tilbake i jobb.

Skrevet

Jeg er så enig med Maud angående vasking og slikt til jul. Her i nord er det så mørkt at det uansett ikke er noen som ser om jeg har vasket ekstra godt. En litt grundig helgevask holder i massevis for meg. Rundvasken tar jeg til våren når det virkelig vises at det er gjort!

Vi kjøper også julegaver hovedsakelig til familiens barn. Noen få voksne får gaver og da er det mest bilder av ungene eller noe jeg har bakt de får i presang.

Jeg liker å bake, så jeg har mange avslappende timer i desember med slike sysler sammen med seksåringen. Jeg er nok blant de som er ferdig i god tid, men det er fordi jeg har kuttet ut alt som ikke gir meg glede eller er nødvendig. Det er mye enklere å få gjort ting man liker å gjøre! :o)

Jeg hadde startet ekstra tidlig i år, men pga sykdomsstafetten vi har hatt her hjemme, så har jeg bare såvidt kommet igang nå. Men det ordner seg nok likevel. Hovedsaken er at stemningen i huset er god!

Skrevet

Kos deg med siste innspurt av permisjonen din du, tonetrollet!!!

Ikke bruk dagene til stress & kjas & mas, det blir jul uansett!

Man trenger ikke skure i alle kroker og kriker, det finnes mye god julebakst å få kjøpt, og litt julepynt er fort gjort å slenge utover i huset!

Poenget mitt er at den gode stemningen ikke kan kjøpes for penger, det betyr ikke hvor mye vi har vasket og baket - stemningen kommer innenfra. :-)

Kos deg med lillegutten din!:-)

Med små forberedelser kommer julen til både deg og meg!

:o)

Skrevet

Har ordnet de fleste julegavene, jeg liker nemlig kjempegodt å planlegge og å kjøpe gaver jeg =0)...

Ellers så er julepølsene laget og skinken i fryseren, mannen min har svenske aner og svenskepølser, glasert skinke og "dopp i grytan" med vørtebrød er en av våre juletradisjoner.

Ellers så har vi litt bakst og konfektlaging og noe annet "kosearbeid" utover i advent. Kanskje jeg lager lammerull og grisesylte, mamma har brukt å lage det til oss, men jeg kan det jeg også da.

Julekalenderen har vi ikke funnet fram enda men litt "ting og tang" har jeg fått tak i, mest "bruksting" som ungene trenger uansett.

Men ellers... håper på å tone litt ned i år. Jeg synest det blir alt for mye av det gode jeg. Blir nesten uvell av hele greia!

Vi skal være "alene" i julen, foreldrene mine skal være hos min bror, men kommer hit til oss til nyttårs.

Skrevet

Ikke gjort noenting her. Hatt nok med fødsel og operasjon her. Småen tar all min tid.

Forøvrig så pleier jeg bare ta vanlig vask til jul. Skikkelig rundvask tar jeg når jeg vasker julen UT av huset :o)

Er glad om jeg får sjans til å kjøpe presanger til egne unger i det minste :-S Alt annet får vente til neste jul!

Skrevet

Var på syforeninga i går (du verden som vi syr....hi,hi), og ei med 4 barn hadde en kjempeide i forhold til adventskalender og alt som skal gjøres til jul:

De hadde en kalender som barna åpnet hver 4. dag. I kalenderen var det små lapper med ulike gjøremål, alt fra rydding på stua til pynting av tre. Det smarte var at de hengte opp BLANKE lapper 1. desember på alle dagene, og så skrev de på om kvelden før!!! Da trengtes ikke så mye planlegging på forhånd. Hver av ungene hadde også en lapp med "sin dag" (f.eks. Tones dag) i løpet av adventstida, og da var det det barnet som bestemte hvilken aktivitet det skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...