mayla22+gull i magen :o) Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Vi har egentlig bestilt fotograf til å ta bilder etter vielsen. Men etter å ha snakket med andre som skal gifte seg, venner og familie tror vi at vi betaler mye for lite - if you see??? Prisen vi fikk var 3000,- for selve fotograferingen, pluss 3000,- for album med 24 bilder. I tillegg var det med cd med lavoppløselige filer (teit!). Dere som har bestilt fotograf; Hvilke priser har dere fått??? Og hva er inkludert? Sambo jobber som trykker, så spurte om å få høyoppløselige filer, me det kunne vi visst ikke. Da kunne vi trykket alle bildene selv, lagd album og takkekort uten at det hadde kostet ett øre...
Lille jente Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg har ikke peiling på priser, men kan du ikke bare sende forespørsler til andre fotografer også da? Du får jo tilbud først, så du binder deg ikke til noe...Det er jo bare for å spørre.
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 29. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2006 Der jeg kommer fra, og som bryllupet skal være, er det kun 2 fotografer. Det er da ingen konkurranse, så de har nesten helt like priser. Skilte 4 bilder i album fra den ene til den andre... Har ei venninne som er bachelor i fotografi, men hun skal tilbake til England på nyåret... Hvis ikke kunne hun tatt bildene! Vurderer å kun bruke private bilder tatt av venner og familie hvis vi ikke får et bedre tilbud...
Maud Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Vi betalte akkurat det samme som deg - 6000 for selve fotograferingen og et album med 28 bilder. Da hadde vi med barna på noen bilder og forloverne på noen. Fotografen kom dit vi giftet oss (en halv time fra studioet), hadde med seg alt utstyr og drikke og sjokolade til oss. Det er klart dere ikke trykke bildene selv, det er jo det fotografen skal leve av!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2006 Vi syns det er altfor dyrt... Jeg betaler ikke 125,- pr bilde, uansett! Jeg skjønner at det er det fotografen lever av, men det var ikke det fotografen brukte som argument når jeg spurte. Hadde noe med kvalitetssikring å gjøre... Men vi får se hva vi gjør!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Vi betaler 6400 for album med 20 bilder, inkludert et par bilder me barna våre og forloverne. Bildene taes i studioet hos fotografen. Dyr affære, men tror nok at du må regne med 6000 kr for dette, tror ikke det er en så veldig unormal pris.
anaina Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Kvalitetssikringen er jo det at fotografen gjør både for- og etterarbeid ifht bildene, jobber med bildefilene i etterkant, jobber med dem under fremkallingen etc, sånn at det blir best mulig kvalitet. Er nok ikke en uvanlig pris når det legges ordentlig arbeid i det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Tror vi skal betale nærmere 8000 jeg for fotograferingen. Da kommer fotografen og tar bilder i kirken under vielsen, av gjestene osv., og så tar han de bildene vi ønsker med alle vi ønsker utenfor kirken, før vi drar og tar de såkalte bryllupsbildene en annan plass. med i prisen får vi et kjempelekkert album med MASSE bilder i sånn collage (eller hva de kaller det). Kan kjøpe til dcd med alle bildene og de som ikke brukes i albumet i tillegg for 1000 kr. Jeg synes også det er en sinnsyk pris, men når jeg tenker etter så bruker vi en formue på bryllupet- da er det kjedelig å ikke ha ordentlige minner av det også. Bilder fra en bryllupsdag kan du ikke uten videre bare ta opp igjen. Jeg ville ikke turt å satse på bilder fra slekt og venner, eller en ufaglært fotograf, for tenk om bilden ble mislykket og du ikke satt med noen bilder du virkelig likte da. men det er selvsagt hver og en sitt valg. Har undersøkt andre fotografer også, og prisene blir nok de samme men får langt nær så mye for pengene. Jeg ble helt satt ut av det lekre albumet han viste meg jeg!! Så det koster vi ( kanskje ikke gladelig ift til prisen, men..) på oss.
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Vi skal betale 5500... Da får vi med 2 mapper ( blir vel 24 bilder det) Vi skal mest sannsynlig ta bilder 2 forskjellige plasser, noen bybilder og noen strandbilder. Så vi må forflytte oss ca 20 min.... alt i alt så syns ikke jeg at den prisen var så alt for ille med tanke på at fortografen må ta med seg alt utstyret flere plasser og ikke minst at det tar litt lenger tid enn en vanlig fotografering... får bare håpe at været er ganske bra da så vi ikke ender opp med bilder inne (
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Vi har en grunnpris på 6900,- Det inkluderer at fotografen kommer til stedet vi skal vies og tar bilder, samt den vanlige fotograferingen i etterkant. 20 siders album. Deles oftest opp i 10 "hele" bilder og 20 collager med 3-4 bilder pr. side.
Ella i farta Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Det er jo et veldig vanskelig spm siden prisene varierer lokalt.
Leieboer funnet! Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Vi betalte 4700 kr for fotografering og album med 20 bilder. Da holdt fotografen på i ein time, og tok veldig mange bra bilder. Han kom dit vi skulle ha bryllupsfesten og tok bildene der. Verdt pengene!
Morango 29.05.2007 Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Jepp. Helt riktig Ella i farta. Bor på tettsted med under 4000 innbyggere. Du kan trygt si det er lokale forskjeller. Jeg har også hørt med de store aktørene. Fame, Schrøder osv. Det er sinnsyke forskjeller. Og det er sikkert ikke store forskjellene på selve bildene, bare tilbudene på album og hvilke tilbud de gir på kopier, forstørringer og selve timen(e) for fotografering. Men bilder er garantert verdt å ha en betydelig del i bryllupet da. Det tror jeg altså.
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2006 Takk for mange svar! Syns heller ikke de prisene dere andre har fått er ille, ser det er ganske mange som fotograf kommer til dere osv. Vi må reise til fotograf, bilder i studio, helt plain. Til deg som skal betale 8000: Dt hadde oxo jeg gjort hadde alt det vært inkludert! Men så lenge fotografen presiserer at 3000,- av totalprisen er kun for album, syns jeg det er dyrt. Det er tross alt 125,- pr bilde!!! Er det bare jeg som syns dette? Hhhmmmm..... Er vel bare det at vi kan få like fine bilder gratis på jobben til sambo som irriterer meg...hehe.
♥Snulder Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 3000,- for album med 24 bilder er faktisk ganske billig! Vi tok nylig en bilde-serie med 12 bilder av ungene og betalte 2250,-....
Labbetøs Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Herregud, dette hørtes sinnsykt dyrt ut. Prøv å undersøk på litt flere steder jenter, og styr unna Fame, f eks. De er urimelig dyre på forstørrelser osv som dere sikkert også vil ha ett eller flere av. Jeg har fått disse prisene: Fotografering, inkl. album med 16 selvvalgte bilder: 1390,- Da kunne vi velge selv om vi ville ta det i studio eller utendørs/i kirke/i festlokale. Hvor var opp til oss. Inkluderte også bilder av forloverne, brudefølget og slikt. Alt etter eget ønske. Forstørrelser tar de dette for: 20x25 Ubehandlet 395,- 20x25 Montert 590,- 24x30 Ubehandlet 580,- 24x30 Montert 840,- 30x40 Montert 1750,- 40x50 Montert 2150,- 50x50 Montert 2650,-
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2006 Endelig en fornuftig pris... Begynte å bli bekymret jeg nå ;o)
Labbetøs Skrevet 4. desember 2006 #18 Skrevet 4. desember 2006 Jepp jepp. Hvis noen av dere bor i trondheim så er den aktuelle fotografen jeg snakket om Fotograf Langø på heimdal. De har også rimelig babyfotografering. 195 for fotografering inkl. ett bilde, så 95 kr for hvert bilde etter det. Og man binder seg ikke til noen ting som helst (mange har gode priser dersom man binder seg til å fotografere en gang til (mye dyrere) innen to år eller slikt).
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 5. desember 2006 #19 Skrevet 5. desember 2006 Gifte man sæ ikkje kun en gang? Da ska man ikkje snu å vente på hvær ei krone syns no æ. Syns ikkje prisan va nåkka høy! E det man må regne me å betale idag!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #20 Skrevet 5. desember 2006 Sjekk ut www.fixdal.no Hun følger dere store deler av dagen for 5800 kr og du får ALLE negativene og kan gjøre hva du vil med de )
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #21 Skrevet 5. desember 2006 Jo, det gjør man jo, men så lenge man har et budsjett så kan man jo prøve å være litt fornuftig. Kaster jo ikke pengene ut av vinduet selv om vi skal gifte oss... Dette er oxo det eneste vi har prøvd å "spare" litt på, ettersom vi har flere muligheter. Og jeg stilte kun spm for å høre hvilke priser andre har fått!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #22 Skrevet 5. desember 2006 Tusen takk ) Skal sjekke det med en gang...
Labbetøs Skrevet 8. desember 2006 #23 Skrevet 8. desember 2006 Klart man gifter seg bare en gang (de fleste i hvertfall), og det er jo derfor enda større grunn til å sjekke priser skikkelig. Det er Ikke noe poeng i å betale overpris. Det er jo ikke akkurat slik at prisen står til produktet bestandig heller. Hvis man undersøker till mere nøye, kan man fort spare flere tusen, som man kan bruke til noe ekstra fin luksus til bryllupet istedet. Man gifter seg jo tross alt bare en gang... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå