Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er 5 1/2 mnd og jeg ser andre lar jevngamle med henne stå på bena for å øve. Jeg trodde at det ikke var lurt for benbygningen, jeg...har jeg tatt feil? Bør jeg beygnne å øve med babyen vår også? Hun virker sterk nok til det, men jeg har til nå med hensikt latt være å prøve...hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har ofte stått på beina på fanget våres her sida han var 2mndr.. har ikke likt å sitte eller ligge så masse..

Men å la de stå på gulvet for å trene til å gå er hvertfall ikke bra.. pga ryggen osv..

ER vel ikke helt sunt å la de stå for mye uannsett tror jeg..

Skrevet

har også hørt at man skal være forsiktig,men på 6 mnd kontrollen sjekket legen om han kunne stå på føttene sine...

Skrevet

Ja, for han elsker det så mye. Hvis jeg sitter og leker med han på fanget prøver han å reise seg og er så stolt når han står. Min helsesøster sa de kontrolerte det selv med at de satte seg ned når de var slitne. Er jo ikke noe vi gjør hele dagen, da.

Skrevet

Vi lar henne stå,er ho sliten i de merker du det,men man skal ikke la de stå for lenge fordi skjellette ikker er hardt enda! De kan bli hjulbente :) hehe

Skrevet

Snuppa har fått stå i fanget fra hun var ca 5 mnd. Da ville hun heller det enn å sitte. Bare litt av gangen da, hun satte seg jo når hun ble sliten.

Skrevet

sara elsker å stå i fanget vårt, vi holder henne veldig godt slik at hun ikkje holder vekten sin selv.. hun bøyer knærne når hun er sliten..

Skrevet

da gutten min var 4-5 mnd ville han heises opp fra liggende til sittende og så stående. som en lek liksom. han er sterk i beina og får stå om han vil. men merker fort når han blir sliten.

tror man bare må kjenne etter selv hvor sterke de virker... og om de vil selv.

Skrevet

Hvis barnet står selv,uten at dere har trent på det er det greit.da kan de stå så lenge de orker, men dere skal ikke trene med barn som ikke kan stå.

Har et vennepar med en baby som er 5 mnd. De fikk beskjed av fysioterapuet at de hadde overtrent jenta slik at hun trakk føttene feil opp til seg.

Kan skape senvirkininger som ikke er ønskelige.

Skrevet

Er visst en strekkrefleks som gjør at de "står".

Ikke noe problem å gjøre det innimellom så lenge det ser ut som om babyen ikke har vondt/sliter.

Skrevet

Babyen min vil stå hele tiden, ennå hun vingler fært. Hun er 9 mnd. Jeg liker ikke at hun står ved hjelp av oss, men jeg klarer ikke la være heller... Hun er jo så skjønn når hun prøver å stå.... Men jeg VET de kan bli hjulbente....så ikke å anbefale.

Skrevet

Tuppa på 3 mnd har stått siden hun var 2 mnd. Nå elsker hun å stå å "hoppe" på fanget. Samme gjorde storebror, og han er ikke blitt hjulbeint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...