Gå til innhold

Lykken bedre enn forstanden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som den superenergiske perfekte husmor jeg er (ironi), kunne jeg uten problemer finne frem en Toro-sjokoladekakepose fra kjøkkenskapet da FAU sendte sms i dag og lurte på om ikke jeg kunne bake kake til julegrantenningen på fredag. Slikt har jeg selvsagt i skapet bestandig...(heldig denne gangen). Jeg har selvfølgelig også alt som trengs til glasuren, og var ordentlig fornøyd med meg selv da kaken var i ovnen og jeg kunne sette meg ned med litt formidagsmat og en tekopp.

Avisen kom frem, det samme gjorde pc'n og modne mammaersiden....

Så var maten spist, og jeg tenkte at litt sjokolade som en avrunding kan jeg jo unne meg, og var ikke sen om å la handling følge tanke. Sånn flaks! Da jeg kom ut på kjøkkenet husket jeg - KAKA! Hvor lenge har den stått inne!? Tre minutter over tiden - helt perfekt! ble den c",).

Noen ganger har man flaks, altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...jeg ville heller ha gjettet på at hjernen din jobbet på spreng med å få deg til å tenke på noe med sjokolade...:o)

Jeg jobber med å fortrenge den sjokoladekaka som står godt gjemt ute på verandaen her, siden jeg allerede har tatt et stykke til formiddagskaffen ;o)

Skrevet

Flaks eller en eminent husmor-intuisjon som skjønte at kaka var ferdig og det bare var å lokke hjernen ut på kjøkkenet!

Flink til å bake, du :-D

Skrevet

Noen ganger har man flaks, andre ganger ikke!

Ha, ha! Dette minnet meg om den gangen jeg skulle bake til vinlotteriet på jobb, og skulle lage mormors fantastiske "platkak" (trøndersk) for første gang. Det ble "flatkak" i stedet. (Bakepulver, hva er det??). Dette oppdaget jeg ikke før kaka skulle serveres. "Selvsagt" var det ekstra stort oppmøte på vinlotteriet den dagen. (Men nok kake ble det likevel...).

Skrevet

Aldri hørt om noen som har kake på vinlotteriet! Neste gang så ta med en flaske vin og spander et glass på de andre;-))

Skrevet

Jammen flaks sier nå jeg!

Ha rhatt to nesten ulykker med koking siden jeg ble mor. Sikkerhetsguri forsvant med første graviditeten......

Skrevet

Åååååååååååååååå nå fikk jeg lyst på kake!!! Men jeg har ikke Toro-blandings på lur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...