Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg trodde jeg skulle gått i bakken da jeg så det !! Mest redd for at poden skulle sette i halsen .. Kan jo være dritvondt med de skarpe kantene ..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Mener du potetgull eller de man har til middag? Hvis du mente potetgull er det etter hva jeg mener ingenting å gjøre i munnen nå en 1 åring. Hadde blitt sint som en lemmen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Joda .. Det var potetgull jeg mente. Godt noen er enig med meg. Sambo vil ikke si noe til henne fordi "hun har jo tross alt hatt barn selv" !!!
Sol-A Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Har respekt for at du ikke vil at din sønn/datter skal få chips, men du behøver ikke å være redd for at de setter det i halsen hvis det er kun det det går på. Har en på ett som elsker chips, og alle barna mine har spist det siden de var små. Men du må nekte bestemor å gi barnet popcorn. De små "flakene" kan faktisk være veldig farlig å sette i halsen...
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Hva med å si at dette er kalorier han kan få servert på en sunnere måte.
Tipp topp Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Synes faktisk ikke dette er noe å lage oppstyr over. Med mindre det skjer veldig ofte så tar ikke en 1 åring skade av litt potetgull og tror det skal mye til at de setter det i halsen. Vår datter får mye hos bestemor hun ikke får hjemme og får lov til en del ting der hun ikke får hjemme. Sånn vil det ofte være med besteforeldre som liker å skjemme bort barnebarna litt og tror neppe barna tar skade av det.
Duracella Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Et par flak en gang i blant er greit syns jeg. En hel pose- niks. Og ikke ofte heller. Tror ikke de setter seg så lett i halsen, flakene er så tynne at de blir gjennombløtte av spytt veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 At du nevner kalorier i samme setting som en ettåring er SKREMMENDE!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Kommer an på tankegangen. Med et barn som ikke har vært så lett å få til å spise fast føde, hadde jeg ikke likt det om han fikk mye godteri av noen (siden det sannsynligvis ville erstattet et helt måltid for ham), ikke fordi jeg er redd for at han legger på seg av litt godteri, men fordi jeg gjerne vil at han skal legge på seg (av mat). Hvis du ser forskjellen? Hvis innlegget var ment som et uttrykk for at man vil slanke ettåringer er jeg enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #10 Skrevet 17. desember 2006 Man skal være usedvanlig forsiktig med å gi salt til barn under 2 år. Så å gi potetgull til en ettåring er direkte idioti, og vitner om kunnskapsløshet eller en gi faen holdning til barnets helse.
blond Skrevet 17. desember 2006 #11 Skrevet 17. desember 2006 Hvis det er den ernæringsmessige siden av det ville jeg ikke laget noe oppstyr rundt det så lenge det ikke er noe som til stadighet gjentar seg eller at hun aldri serverer vanlig mat. Du kan jo si det til henne, men hvis hun ikke hører på deg så ville jeg tenkt at det finnes viktigere ting å ta opp enn akkurat dette. Litt chips i ny og ne skader ingen.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 Det er bare tull. Litt chips kan skade mange. For mye salt (noen barn har svært lav toleranse for salt før de får nyreskader) og allergier. Noen mennesker er ekstremt allergiske for oljen de bruker når de lager chips/potetgull. Ofte brukes peanøttolje. Dere vet usedvanlig lite. Skremmende.
#Ariadne# Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 innhold i salt i ett flak potetgull skader INGEN. i tillegg faar barnet minimalt i seg av potegullet.. det meste smuldrer bort i haanda. angaaende peanott oljen er jeg enign me deg, men en kan ikke vaere redd for alt. kommer man fra en familie med mange atopikere, staar selfolgelig situasjonen annerledes.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Familien ER full av atopikere og jeg er ikke enig i at et kipsflak løser seg opp i handa på barnet .. Det er bare tull .. HI
blond Skrevet 18. desember 2006 #15 Skrevet 18. desember 2006 Selvfølgelig finnes det barn som har lav toleranse for salt og hva det skulle være. Det betyr ikke at alle skal være spesielt forsiktige med alt i tilfelle de skulle reagere! I og med at hovedinnlegger ikke har nevnt allergier og intoleranse i hovedinnlegget sitt ser jeg det som irrelevant at noen kan komme til å reagere. Mulig at jeg vet lite, men ut fra hvilket perspektiv sier du det? Synes det blir helt feil å unngå spesielle produkter/matvarer når det ikke er sannsynlig at vedkommende kan komme til å få allergisk reaksjon. Kan du utdype hva som er skremmende??
blond Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Hvis du hadde skrevet i hovedinnlegget ditt at familien din er "full av atopikere" så hadde du nok fått andre svar. Vet bestemor om dette? Forstår hun hva det innebærer?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 Jeg hadde klikka jeg rett og slett..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 Herregud, blond Hadde du lest innlegget ordentlig så hadde du visst hva jeg var redd for.. At poden skal sette i halsen i første omgang .. Men må innrømme at ikke engang jeg visse at man kunne reagere på oljen det var stekt i om man atopiker (til tross for at jeg har flere barn med atopisk eksem) HI
blond Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Skjønner at du blir oppgitt, men hvorfor blir du oppgitt av svaret mitt til deg? Høres ut som om du reagerer på svaret mitt til anonym kl 2057 17.12 (ser du nærmere på strekene på venstre side av innleggene ser du at det ene svaret mitt er til denne anonyme og ikke til deg hi)? Dessuten skriver du i hovedinnlegget ditt at du var MEST bekymret for at barnet ditt skulle få chipsen med de skarpe kantene i halsen. Altså kan det forstås som at du også er bekymret for andre ting, det kunne være den ernæringsmessige biten.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 Sorry blond.. Så ikke det , jeg
#Ariadne# Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 ikke for aa starte en usakelig diskusjon, men beklager, det er ikke tull at et potetgull flak blir knust i en liten barne haand. en ett aaring holder ikke forisktig i ett flak.. og ergo knuses det. Dessuten, mitt forrige svar var ikke til deg hl, men til anonym son sto over svaret mitt.
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2007 #23 Skrevet 16. januar 2007 Nei, et visst antall kalorier pr dag er livsviktige for en ettåring. Men de bør inntas via noe som har næringsverdi. Tru meg, jeg veit hva det vil si å prøve å få i et barn mat, og når et lite barn har dårlig matlyst og spiser lite, ja , da vil jeg i alle fall at det lille han får i seg skal være noe som har verdi. Jeg syns ikke an skal være besvisstløse omkring dette. Hvis du tror jeg sier "k-ordet" fordi jeg mener man bør holde seg unna dem, så er det i ditt hode det skjer skremmende ting.
winneboo Skrevet 29. januar 2007 #24 Skrevet 29. januar 2007 Skjønner at du reagerer. Jenta mi fikk smake et potetgullflak for en uke siden(hun er 15mnd) å hun satte det faktisk i halsen, så jeg måtte dunke henne i ryggen å hun gulpet det opp. Hun hadde nok ikke blitt kvalt av det flaket MEN fryktelig ubehagelig for de å få de skarpe kantene i halsen. Første og siste gang(på veldig lenge) før hun får smake på noe sånt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå