Gjest Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Synes jeg husker at noen bruker å ha det til jul. Jeg har prøvd meg på det, men har ikke funnet den optimale oppskriften. Noen som har tips?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg prøver meg hvert år, men tar alltid en ny for å være sikker på at jeg også finner den optimale - men føler at den ikke helt har dukket opp ennå. Men igår kjøpte vi inn en stor skinke i Sverige, på nesten 4 kg! Og den skal kokes på julaften og glaseres 1.dags morgen:-) Å som jeg gleder meg:-)) Men jeg skal nok begynne å titte i kokebøkene og på nettet. Og om jeg kommer over en som ser lovende ut, skal jeg gjerne legge den ut her:-))
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Høres supert ut! Tror neppe jeg får tak i så diger skinke her nord, men flere små kan jeg jo kjøpe ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Ja, nesten bedre med de små da, for da blir de ikke dårlige om man ikke får spist opp tidsnok...........men akkurat det er det ikke noen fare for her i huset;-))
Gjest Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Det blir nok ikke mye mat som blir dårlig her i år siden sønnen på 16 skal være hjemme i jula. Utrolig hvor mye mat som går i slike kropper! )
Karomamma Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Har ikke prøvd å lage det sjøl, men så oppskrift på Matprat: http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7507 Fortell oss hvordan det går da
♥Snulder Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Vi kjøpte ei kjempegod ferdigkokt skinke i Sverige! På den så sto det hvordan den skulle glaseres....
Gjest Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Den så ikke dum ut den oppskriften! Jeg må kanskje prøvelage før jul? ) Jeg har jo allerede "kvalitetssikret" pinnekjøttet og jobber med å finne den perfekte lutefisken ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Har prøvd den tidligere og den er helt fin den........bare husk å la alt sukkeret smelte ordentlig:-)
Ronja65 Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 SOM JEG GLEDER MEG TIL PAPPAS JULSKINKA.....:-))) Hjemme spiser vi den på lefse med sennep.... nam, nam
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Kan ikke du få oppskrift av din pappa? Ekte svensk glasur!!!!!
Ronja65 Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Jo det kan jeg vel.... Men han bare gjør så her.... så forteller han om lit her og der... og så prøver jeg... men det blir aldrig like bra.... Men om du vill så skal jeg spørre han igjen.... Fordi han skinker blir alltid supergoda....og saftiga....
Babyonboard ;-) Skrevet 8. desember 2006 #13 Skrevet 8. desember 2006 Alle svenske juleskinker jeg har smakt har sennep og egg smurt på og drysset over med brødrasp og "grillet" i ovnen.... Men dere snakker altså om glaserte med sukker?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. desember 2006 #14 Skrevet 8. desember 2006 Ja, her er vi avanserte må skjønne:-)) Og det er både sennep og egg og rasp og sukker.......og kanskje mer til;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå