Gå til innhold

snakker dere spraaket til mannen deres spm tegn.


#Ariadne#

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg snakker flytende norsk :P

 

Jeg snakker arabisk sånn høvelig. Klarer meg godt i Nord-Afrika. Har litt problem med å forstå feks arabere fra Midt-Østen, men det går sånn passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som meg det da.. faar meg meg hovedtrekkene i samtaler, og kan si noen ord.. ikke nok til aa kunne kommunisere greit dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... snakker litt urdu, men forstår mye mer. Greier ikke å føre en samtale, er mer enkelt setninger og ord. greit å kunne ord så er det bare å tenke seg til hva de snakker om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker flytende albansk,ja.En forutsetning for å kunne snakke med familien vår i Makedonia.Vi har ellers ingen felles språk, engelsk,tysk og fransk er c-språk i Makedonia.De snakker albansk,makedonsk,serbokroatisk og tyrkisk-og det har jo ikke jeg lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Jeg snakker ikke Yoruba som er TobiDads morsmål, men engelsk som er det offisielle språket i Nigera.

 

Jeg har prøvd ett par ganger å lære meg noen få gloser, men har ikke sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, snakker ganske flytende spansk. Hadde kanskje slitt litt mer, dersom mannen min hadde arabisk, kinesisk eller et annet supervanskelig morsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å lærer meg nå, snakker og forstår nok til og greie med aleine på butikken. Og kan si det jeg absolutt må, men det blir ikke noen nyansert samtale med meg for å si det sånn. Mannen min er tyrkisk kurder, så problemet er jo at jeg burde jo lære meg kurdisk også, da maaaange i familien ikke kan tyrkisk... Jenta mi på 2,5 skjønner endel, men har ikke så mange ord selv enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har også 2 språk i familien, urdu og punjabi, men de er ganske like da :) så jeg vet ikke helt hva som er hva egentlig, men hørte en dag gubben snakka med svigermor i tlf at de snakka om meg, men jeg skjønte ikke helt hva de sa, da snakka han punjabi, så dete r nok mest urdu jeg kan...

 

Vi har jo snakka engelsk hjemme sammen nå i snart 4år så Roja kan engelsk, men snakker ikke engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nei, men kan snakke enkelte fraser liksom- og skjønner endel- men kan absolutt ikke føre noen samtale med "ordentlig" innhold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...