#Ariadne# Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 hvordan gjoer dere det.. baade minn mann og jeg snakker bare norsk til vaar datter.. hadde hele tiden trodd at han kom til aa snakke sitt spraak med henne, men han gjoer det ikk enaar de er alene en gang.. flere som burde vaert 2 spraakelig som ikke er det... syntes dere at datteren vaar blir frarovet noe ved aa bare laere det ene spraaket har ikke spm tegn paa tastaturet.. hehe
Bellinda Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Exen min snakker arabisk med ungene, han er litt lat, men de er veldig flinke. Jeg synes de hadde tapt noe stort, om de ikke kunne arabisk, delvis pga islam, men mest fordi de ikke kunne hatt kontakt med bestemoren. Nå ringer de bestemoren en gang i mnd, og vi snakker med henne alle sammen, til og med lillemor, som ikke er hennes barnebarn, snakker villig vekk...
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jenta vår er bare 8 mnd da. men pappaen snakker kurdisk med henne. Flott at de lærer begge språk synes jeg.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Mannen min og jeg har snakket engelsk sammen helt til nå. datteren min på 5år kan nå engelsk, men snakker det ikke enda. Vi er flinkere til å snakke urdu med de, alle lærer litt liksom, fra min side blir det mest ord da, se her, kom hit, gå dit osv. Men jeg oppfprdrer(frivillig tvang) mannen min til å snakke bare urdu hvertfall med sønnen vår på snart 9mndr.
Mamma`n til turbo Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Samboeren min snakker mer eller mindre bare spansk til datteren vår, og jeg nesten bare norsk. Hun blir 2 år i julen og har en like god forståelse for begge språk, selm om hun kan litt flere ord på norsk. Barnehagen hun går i er norsk/spansk, så hun får inn begge språkene der også:-) Vi synes det er kjempe viktig at hun behersker spansk, da hun får en større forståelse for kulturen til pappaen, og ikke minst at hun kan kommunisere med tanten og farmoren som bor i utlandet.
Mulatica Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Vi snakker både spansk og norsk hjemme, men pappaen snakker mest spansk og jeg mest norsk. Barnehagen er norsk-spansk, så hun får begge språk der også. Hun forstår begge språk like godt. Før snakket hun mest norsk, men nå har vi vært på 3 ukers ferie hos familien, og da lærte hun seg mange spanske ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå