Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Når dere lager mme for å sende med i bhg... Tar dere å koker opp vann, blander ut og har flasken liggende i sekken? Eller blander dere ut i kaldt vann,så de i bhg varmer den opp i vannbad? Eller egentlig: hvordan oppbevares ferdig blandet mme på flaske?? Jenta her har ikke brukt mme tidligere skjønner dere,så jeg har ikke peiling.
Expat Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Vi målte opp pulver i en liten tuppewareboks, og så skrive på "ha xxx ml vann oppi dette pulveret" med en tom flaske med. Så holder det i mange dager...
Molait Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 ahr jobbet i barnehage. Da hadde vi en eske med mme med barnets navn på og lagde det selv der:) Spør i bh hvordan de gjør det der. Husker ikke helt oppbevarings "reglene" men skal ikke varmes opp to ganger mener jeg å huske..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 De ville ha ferdig utblandet mme på flaske skjønner dere...
Molait Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 kjipe dem var da! Du betaler godt for barnehage så skulle kunne forvente det av småbarnsavd. Synes jeg da! Den skal jo ikke varmes opp to ganger. og det tar i grunn ikke kortere tid for dem å lage det selv enn å drive å varme opp flaska. Vannet kan jo stå å bli kaldt mens de gjør noe annet. Så teit. Dette var ikke noe svar, bare jeg som måtte så så teit..hehe
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 he,he... Ja sant,synes det var tungvint jeg å. Men om 1 mnd.så kan hun begynne med vanlig melk så da slipper vi det styret med mme.
Expat Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Det er imot de nye reglene fra helsedirektoratet. Blandet mme (ikke vakuumpakket fra butikken da!) skal bare stå i en time. Må det være ferdigblandet så må det være ferdigblandet fra butikken...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Er det sant? Hva gjør jeg da? Må jeg kjøpe ferdig blandet da, det blir jo kjempe dyrt.... Kan jeg ikke blande det i kaldt vann da, så kan de varme det opp? Huff,,,for noe styr..
Gjest Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 om du har ferdig kokt vann eller om de tar kaldt vann fra springen og varmer det opp, også har du med en boks med ferdig oppmålt pulver slik at de bare kan helle pulveret i flasken etter oppvarmingen da ? Blir jo ikke mye jobb for de det. Eneste ekstra jobben det blir er jo å helle pulver opp i flaska.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Ja sant...egentlig så er jo ikke det så mye jobb da. Nei, jeg tror jeg må høre med de en gang til jeg. Hun skal ha flaske kun en gang i løpet av bhgdagen,så skulle jo tro at det var mulig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå