Gå til innhold

Flere barn i samme badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt uhygienisk egentlig?

Minstebarnet her begynner å vokse ut av balja si, og de eldre barna ønsker seg badekar...men jeg tenker litt på om det ikke er uhygienisk å bade sammen slik... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de tar skade av det. La nå de få kose seg i badekaret...

Vi hopper i boblebadet sammen hele familien.

Skrevet

Har aldri tenkt tanken engang!!!! Ungene bader sammen og koser seg utrolig - ser ikke egentlig hvorfor det skulle være uhygienisk... Hvor skitten er en 2006-unge, da tro...?

Hva med plaskebasseng om sommeren da?

Skrevet

Her bader da ungen sammen og om de har vært ekstra møkkete så tar de en dusj etterpå.

Skrevet

Er det ekkelt fordi det blir for intimt å ha "ditt" barn sammen med "hans"? De deler sikkert litt fler bakterier enn hvis de hadde dusjet hver for seg, men så vinner de da også masse kos og fellesskap.

Hvis man virkelig skal tenke bakterier, så bør man vel egentlig ikke bade i det hele tatt. Som en annen her spør deg om - hvor skitne og ekle kan barn i 2006 egentlig være?

Skrevet

Dette er vel ikke et spørsmål om helse-hygiene men følelsesmessig opplevelse av "renhet"?

Hvis du aldri noensinne lar barnet ditt bade i offentlig svømmebasseng, på offentlig grunn badestrand, i oppblåsbart plaskebasseng ute om sommeren.. da kan jeg skjønne at du heller ikke vil la barnet ditt bade sammen med andre barn i badekaret..

Men om du har et normalt, praktisk forhold til bakterier er det jo ikke noe problem. Og om noen av barna skulle finne på å tisse i vannet (det gjør jo barn i blant både på strender og i svømmehallen også) .. kan det være nyttig å huske på at urin og tårer er de eneste sterile kroppsvæskene (om man ikke har blære- eller øyekatarr).. barn som dykker og gurgler bidrar med mye mer bakterier i vannet enn barn som sitter med nese og munn over vannet men tisser..

Barna her har alltid hatt stor glede av å bade sammen (inntil de ble store og sjenerte, men det er en annen sak), også med nabobarn som er innom i kveldsmat og kveldsbade-tiden, eller når de har vært lenge ute og blitt kalde.

Skrevet

jeg hadde ikke latt fellesen vår bade i samme badekar som halvsøsken, hadde ikke følt det riktig, og da gjør jeg ikke det. det er sikkert gøy for barna, men det er helt unødvendig, og orker ikke gjøre ting jeg føler er feil, om det ikke er noe særlig å vinne.

Skrevet

Vil du evt. la deres felles barn bade sammen med et søsken om dere får flere sammen?

Om ja synes jeg du faktisk bør kjenne din besøkelsestid og flytte før du skader både felles barn og stebarn.

Skrevet

Du kan da ikke mene dette!

Hva mener du skal skje med barna om en lar dem bade i samme badekar? Kommer de til å eksplodere tror du?

Skrevet

Vel... jeg er vel litt enig med deg ang. hygiene. Jeg er ikke så veldig for plaskebasseng og offentlige bad heller, MEN...... jeg dusjer bestandig meg selv og barna godt etter badingen, dette gjelder også her hjemme. La barna kose seg sammen i badekaret, det er virkelig morsomt til de alle sammen. Jeg og samboeren hopper i boblekaret sammen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...