Gå til innhold

Karen - og uttale av navnet. Erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Karen er et gammelt familienavn og vi vurderer navnet hvis vi får en jente. Synes navnet er nydelig - den eneste jeg er litt skeptisk til er uttalen, det kan jo uttales på to måter: Karen hvor man sier R eller Ka'ern om dere skjønner. På østlandet hvor vi bor blir det fort den siste varienten hvor man trekker sammen navnet, men vi tror vi helst ønsker den første varianten hvor man uttaler alle bokstavene. Noen som har erfaring med navnet og om det er vanskelig å få folk til å uttale det som man vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen erfaring med navnet, men synes det er kjempefint på den første varianten og ikke så veldig fint på østlandsvarianten! Så håper dere får folk til å uttale det som det skal:)For da er det nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster heter KaRen. Hun ble født på vestlandet, hvor de sier det 'riktig', men vi flyttet derfra da hun var helt ny. Hadde hun vært ført på østlandet hadde hun neppe fått navnet forteller min mor - siden uttalen er så 'stygg' her.

På østlandet har de alltid ropt opp Kaarn på skolen og denslags, men hun har ikke hatt problemer med det, bare sagt ifra at hun heter KaRen. I klassen hennes på videregående var de èn Kaarn og èn KaRen.

 

Helt enig med deg i at KaRen er penest! Og at det er et nydelig navn! Og uttalen venner alle seg til, den er jo helt vanlig i halve Norge, allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I trøndelag sier vi KaRen :) det er fint. Syns Kaarn på østlandet nesten er et annet navn så forskjellig som det uttales. Men det kan bli vanskelig å få dem til å si noe annet enn det som faller dem naturlig. Men du kan jo prøve.

 

Passer sammen med navn som Inga og Ragnhild og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei niese som heter Karen. Syntes først det var et navn for gamle damer, men ser nå at det passer på ei jente/ ung dame også. Uttaler alle bokstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...