Gå til innhold

Gode forslag til hvordan jeg kutter ut morgenflasken med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil at jenta mi skal bli flinkere til å spise frokost, i stedet for flasken hun får i senga om morgenen for så å sove videre. Den er mest kos, ikke så mye "mat" da det kun er 100-120 ml hun får. Etter flasken sover hun en times tid til, og er da ikke særlig frokost-sulten. Får grøt og vann, og er glad i mat, så det er ikke det. Det er bare for kort tid siden hun fikk flasken.

Hva er lurt å gjøre? Gjøre som da vi nattavvente henne og bare "slå meg hard" og ikke gi henne noe? (hun får flasken på morgenkvisten, etter kl 6, og sover 10-11 timer i strekk, derfor sier jeg at hun er nattavvent). Bare smokk og kos i et par dager og håpe på det beste? Eller skal jeg gi mer mme på kvelden i en periode så hun kanskje er mer mett og kanskje er mindre interessert i morgenflasken? Og så minske mengden på kvelden etter hvert?

Er så kjedelig å våkne en time eller to før vi skal stå opp på denne måten.... Hadde vært bedre å sove i ett fullt strekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare gi henne litt vann noen dager hvis hun våkner tidlig ? Og håpe at hun ikke syns det er så spennende å våkne for. Kan også hjelpe å gi litt mer mme om kvelden så hun kanskje er mett lenger :)

Gutten min kuttet selv ut morgen flaska med melk,syns visst det var bedre med grøt til frokost :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig selv, jeg. Har en som våkner mellom 4 og 5 som regel, men da har han sovet siden 18-19 en gang og ikke spist på like mange timer. Synes det er vanskelig å nekte han en flaske da selv om jeg gjerne skulle ha sovet et par timer til i strekk. Han våkner før kl 7 igjen etter denne flaska. Jeg tenkte å fortsette sånn til nyttår og se om han venner det av seg selv. Hvis ikke får jeg prøve andre metoder. (Vann, mindre melk, eller noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...