Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 noen som har oppskrift hvor en kan lage med rismelk/ erlet?
"Frostpinnen" Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Fløtekarameller * 2 dl Erlet * 2 dl sukker * 2 dl lys sirup Kok opp Erlet, sukker og sirup. Varmen bør være jevn. Massen skal koke lett. Blandingen skal koke i ca 15-20 minutt. Rør av og til, men ikke hele tiden. Ta kuleprøve: Ha kaldt vann i en kopp og drypp i litt av massen. Når massen kan rulles til en kule mellom fingrene i vannet, er den ferdig. Hell massen i oljesmurte konfektformer eller langpanne. Når karamellene er halvstiv kan man skjære den i biter med en skarp oljet kniv. Pakk de gjerne inn i cellofan. Oppbevares kjølig. Gjerne i boks med lokk. Denne fannt jeg på utenmelk.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå