Gå til innhold

:( vært hos jordmor i dag... :(


Blinkimom

Anbefalte innlegg

Hadde håpet å få beskjed om at nå er hodet festet, men neida, så heldig var jeg ikke... Og i dag er jeg 39+1, og førstegangs.

Huff, nå har jeg ikke lyst til å gjøre noe utenfor husets fire vegger i tilfelle vannet går og jeg må legge meg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere også fått beskjed om å legge dere rett ned og ringe etter ambulanse? Trodde ikke det var såå voldsomt jeg da, men joda... Og hvis jeg ikke hadde telefonen foran meg, så sku jeg krype med rompa i været... hehe, syns jeg ser meg selv. ;)

Har liksom hørt om folk som har kjørt selv selv om hodet ikke var festet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da.. Håper det fester seg snart...

Hadde ikke hørt om det før jeg kom på bim jeg, at man måtte legge seg ned om hodet ikke var festet...

Det er jo så mye å tenke på :))))

 

Lykkr til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke festet her heller, er også førstegangs. JM sa ingenting her om å legge seg ned hvis vanne gikk. Det sa de heller ikke på svangerskapskurset på Ahus.

 

Vi har fått beskjed om at de går mer og mer bort fra det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer an på leie og hvilken uke man er i. ligger hodet dypt i bekkenet og man er rundt termin er det ingen fare for at navlestrengen skal komme ut og i klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også trodde, men her ligger hodet ned i bekkenet og jeg er bare dager fra termin... Var derfor jeg stusset på at jordmor var så "streng" med dette. Jaja, best å være forsiktig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia her... Er 39+5 og pølsa flllyter ennå fritt i magen. Har ikke gjort antydning til å feste seg, og jeg er visst nok ikke snev av moden...

JM sa at jeg nok måtte regne med å gå en stund over tiden ja...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. rart at man får så forskjellige beskjeder.... det ble spurt om akkurat dette da vi var på svangerskapskurs og da sa jordmor at det var "gammeldags" at man skulle legge seg ned.... Men jeg hadde nok tatt det temmelig med ro ja, sånn forsikkerhets skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor sa at det ikke var nødvendig å legge seg ned og ringe etter ambulanse hvis vannet går og hodet ikke er festet, de har gått bort fra der som retningslinje.

Men man trenger jo ikke å springe rundt heller da! Jordmoren sa også at de fleste blir veldig velvillige om noe skjer ute i offentligheten!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hodet e ikkje festa helt her heller...Ho sa på forrige kontroll at det va knapt festa...Trengte ikkje legge mæ vess vennet går nu, men måtte sette mæ, og ikkje gå så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis som regel ikke vannet som går først i en fødsel da.

Så sjansen for at det plutselig skal gå bør ikke holde dere innendørs i flere uker, jenter.

Men legen min sa til meg at hennes mentor (en gammel pensjonert lege som har vært med på utallige svangerskap) har aldri opplevd at navlestrengen er kommet i klem, men siden det teoretisk er en mulighet for at det KAN skje - så skal man aldri ta sjansen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dere skal legge dere ned og vente sånn "dersom, hvis, såfremt, ifall".

Hos meg var ikke hodet på førstemann festa på kontrollen 7 dager før termin, men han kom 3 dager før, og vannet mitt gikk ikke før på første pressrie, ca 20 timer etter at jeg merket det var igang!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for masse svar!! Godt å høre at ikke andre jordmødre stresser så mye med det som hun jeg går til, for da kan det ikke være såå farlig liksom.

Ble helt stressa av det jeg... Hadde virkelig ikke lyst til å gjøre annet enn å ligge rett ut på sofaen frem til det hele skulle starte... Og det kan jo bli ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...