Gå til innhold

Hvordan bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere bodd alene siden fødsel? Bor dere hos mamma og pappa? Gutten min er 2,5 mnd mog jeg bor hos mamma. Er dritlei av å bo her, men tør ikke flytte for meg selv. Tenk om jeg ikke klarer det? Blir det ensomt? Til dere som bodde hjemme den første tiden, når tid flyttet dere ut? Hvor mye betaler dere i leige? Litt confused:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei. Jeg bodde hos foreldrene mine de første 4-5 månedene. Siden da ha vi bodd både alene og vært innom foreldrene mine igjen.

Har bodd der i 6 mnd nå, men er også lei, så nå begynner vi å flytte igjen i morgen. Har funnet ut at det er bedre å ha litt dårlig råd, enn å bli gal av de rundt seg.

Ensomt har det vært hos meg, bodde alene i 1 år for en stund siden, og 4 kvelder så jeg noe til gamle venner.

Men men..for de som har venner rundt seg ofte, går det nok veldig greit. Dessuten lærer man seg å trives i eget selskap. Egentlig så rekker jeg ikke å bli ensom lenger heller, har altfor mye å styre med.

Har ikke betalt leie, bare strøm og mat når jeg har bodd hjemme.

Skrevet

Jeg bodde sammen med min bror og hans familie de første 8 månedene. Det var ganske greit, for da var det alltid en som kunne være barnevakt og vi betalte svært lite i leige siden det var pappa sitt hus.

Flytta 2 og en halv time vekk når jenta var 8 måneder og begynte på skolen når ho var ett år. Det har gått ganske greit. Blir mye tid til skolearbeid og litt mindre til sosialt liv, men nå har jeg fått samboer og stortrives med både bedre frihet og en og dele livet med :)

Betalte forresten 3500 kr i leige på den leiligheten jeg hadde, nå betaler jeg 2000 kr til samboeren min, siden det er han som eiger leiligheten og betaler lån på den.

Skrevet

Eg flytta ut heimefra da eg var ca 20, for meg vart det derfor unaturlig å flytte inn heime igjen når eg vart gravid, da var eg 22, men bodde heime en del under svangerskap pga flytting til større leilighet!

OG veit du, du kommer å klare deg kjempefint alene, eg har vert aleine med jenta mi hele tida, ho er 9 mnd, og self blir det litt ensomt av og til, men man finner på ting man kan underholde seg med, se film, lese bok osv, no er eg heldig da, for pappan bor 20m fra oss ca, og vi har begynt å få ett bra vennskapsforhold, heldigvis, så han er oppe her en del på kveldstid, men det er da ca det eneste sosiale livet eg har om kvelden!

Ellers så hadde eg mye besøk av venner og veninner!

Dessuten, om du føler deg ensom eller sliten og trøtt, så har vel mamma og pappa plass så du kan komme heim å slappe av en liten periode!

Eg betaler ca 3600 her eg bor i leige, og her er ca 70kvm stort! :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å flytte før barnet ble født(bodde hjemme når jeg ble gravid), så jeg fikk i siste lita skaffet meg en leilighet 1 uke før hun ble født. Å flyttet ut samme dag vi kom hjem fra sykehuset.

Du kommer til å greie det helt fint, men du gjør sikkert mange feil å, men kan jo ikke forvente noe annent. Jeg gjorde masse feil men tror ikke jeg hadde gjort det mer riktig om jeg hadde bodd med pappaen.

Jeg eier nå så betaler litt over 7000 i lån. Men leide det første året å da betalte jeg 5000.

Skrevet

jjeg bodde hos mamman min til lillegutt var 15mnd faktisk, men mye av grunnen til dette var at jeg ikke fant et sted og bo som passet til min prisklasse.... men fant det etterhvert og nå bor vi alene og koser oss :)

er litt ensomt innimellom men går greit, får jo besøk av venner osv :)

lykke til :)

Skrevet

Jeg var heldig og fikk kjøpt rekkehus etter bruddet med min ex, men vi bodde sammen i over 4 mnd, før jeg flyttet ut...

syns det er deilig og eie selv, og slippe og leie... betaler litt over 6000 i mnd..

Skrevet

Jeg bor i en leilighet sammen med søsteren min og guttungen min :) Vi er så heldige at mamma og pappa eier denne leil, og vi får leie billig siden vi ikke har flust med penger for tiden (jeg får OS og søsters studerer...) Betaler vel 2500 i husleie i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...