Gå til innhold

ang. hofteleddsdysplasi


clio

Anbefalte innlegg

Jeg har vært litt treg i pappen, og ikke tenkt på at det fantes et forum hvor vi kunne "treffes". Jeg kommer til å s litt mer på den andre trpden senere, står på farten til en legetime. Lurere bare på: bruker kun frejkas- pute, eller sprikeskinne? Eller har dere øvelser i tillegg? Jeg kommer til å skrive jenta mi sin histotie senere i dag, kanskje noen kan forklare detjeg ikke skjønner og evt gi meg råd ogtips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to døttre på 2,8 år og 13 uker. Begge har hatt hoftefeil. Så vi har vært innom pute, strekk,gips og skinner. Begge er blitt bra heldigvis, selv om det tok veldig tid med hun eldste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har ikke trent med jentene? Er bare skrekkelig nysgjerrig. Jeg har fått øvelser til min lille, og fysioterapeuten fortalte meg at i Tyskland blant annet har de gått bort fra pute og skinner, de bare trener. Har surfet noe inne på nettet, men det står ikke noe om trening som behandlingsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke trenet med de. Jeg har heller ikke hørt det. Min eldste datter har trent med en fysoterapaut i barnehagen etter hun var ferdig med behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at dette tilbudet med fysioterapi kun er ved AHus! Har forresten i tatt en tøff avgjørelse med å lytte mer til fysioterapeut enn ortoped. Dette er en avgjøresle som er tatt etter å ha snakket med min egen fastlege, annen fysioterapeut mm. Dette resulterer i at jeg ikke tror noe på at hun har fått tilbakefall. Jeg bruker ikke puta, men jeg trener allikevel for sikkerhets skyld.Det skader ikke. Jeg så nemlig at hun raskt ble bedre av å trene. I tillegg hadde Oda kiss, noe som er vanlig når de har hoftefeil. Bare det å få knekt på plass nakken hjalp på hoften!!!

 

Dette med trening som behandling for hoftefeil er et ikke-tema for norske ortopeder. De ser ikke noen grunn til å endre en behandlingsform som har fungert i flere generasjoner. Dette skjer trolig heller ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...