Gjest Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg mangler 5 pakker til min 5-årige datters kalender. En av dem er julaften, og da skal hun få en litt stor ting. Den kan henges på senere, men de andre 4 må henge der torsdag kveld! Jeg synes egentlig det blir for mye. Hvordan lager man en julekalender til en 5-åring som allerede har altfor mye av alt? (Det er ikke MIN skyld! Hun har drøssevis av onkler, tanter og besteforeldre som overøser henne med godteri og ting. Det FLYTER!) Da jeg skulle handle inn til kalenderen, ble jeg nesten fysisk uvel! Skulle jeg bare kjøpe enda mer av alt det hun har for mye av - til en allerede bortskjemt 5-åring? Men jeg fant da noe hun har bruk for, f.eks. såpekopp, tannglass og tannkostbeholder. Så ble det godteri på lørdag - og litt på søndag. Og klistremerker, kjøleskapmagneter, extra-tyggis og hoppestrikk. Noen forslag til ting å putte inn i de siste 4 pakkene? Helst noe lit fornuftig....
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Fin refleks!!! Til lille julaften en aktivitet som hun kan holde på med når det er litt hektisk... Tegnesaker, glansbilder, rosa og glitter.... En pen strømpebukse til jul som hun egentlig skal få likevel Hårpynt (spenner, strikk, bøyle) En jålete dusjsåpe Julepynt til rommet sitt En aktivitet sammen med foreldre! Ut og hogge juletre, bake noe, gjøre noe...
Gjest Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Takk for gode tips! Jeg tror jeg får tak i en refleks! Lille julaften er lørdag, så da er det allerede pakket inn godteri. :-) Men det var et lurt forslag. 22. tror jeg forresten er ledig, så det kan bli da. Pen strømpebukse har jeg ikke tenkt på, men det trenger hun! Tegnesaker og hårpynt.... AKK! Gode forslag, men hun har sikkert 20 arbeidsbøker som hun ikke er ferdig med enda. Hun har vel så mye av både blyanter, tusjer og hårpynt at hun ikke hadde merket det om halvparten hadde blitt borte... Sånt er den ideelle helge/ feriegave fra besteforeldre, onkler og tanter! Dessuten har hun arvet masse av søskenbarna sine. Men det kommer det til å være en strømpebukse og en refleks i kalenderen til lille Tiril. :-)
La Perla Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Noen her inne skrev at hun pleide å gi barna ny pysj i kalenderen på julaften. Da var den ferdig vasket. Det syntes jeg var så lurt at jeg har kjøpt pysjer til mine barn (eller til 2 av dem, har ikke funnet til den eldste ennå). Det trenger de uansett. I fjor tror jeg de fikk en dvd - på fellesen. Forresten ...ser et sted at du skriver doktoravhandling, eller har gjort det. Vil du si om hva, eller på hvilket fagområde?
dritgrei hei hei! Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 en sånn engangssprøyte.... den er utrolig gøy og leke med både i vasken og i badekaret - den er en hit her i alle fall. også kan du kjøpe fluortabletter, ei saks og en taperull.... da kan hun holde på vettu å klippe og tape og sånn... uten å spørre deg, for det er jo hennes. :-)
Gjest Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg så at du spurte tidligere her, og jeg svarte deg! Du finner tråden lengre ned her. Er du i samme båt? Siden du er så interessert, mener jeg?
Gjest Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Takk for tipsene. Ny pysj har faren pleid å kjøpe hver jul - en tradisjon han har med hjemmefra. Ikke dumt forslag å putte den inn i kalenderen!
Gjest Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Kreative forslag! Engangssprøyte har hun faktisk, og har lekt litt med den i det siste. Den bare dukket opp, sikkert fra da hun var lita og fikk tran på den. (Snedig hvordan småting bare kan "dukke opp" igjen etter x antall år!) Fluortabletter var lurt... men vi har nettopp kjøpt ei full eske. Taperull havner i kalenderen! Takk!
phantomet Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Om du tar turen til apotek så finner du veldig fine reflekser som er laget som f.eks hund, bamse og fotball....ungene her liker dem veldig godt, og har hver sin hengende på sekkene sine... På samme apoteket som jeg var innom hadde de små burker med søt lip balm for småjenter... Eller hva med en "tegne-linjal" som er som sjablonger, der man kan tegne alle slags fine figurer. Eller pepperkakeformer til den dagen dere har tenkt å bake? Eller en liten pose perler og en tråd til å lage kjede av.
Gla-mor Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Til-fra-lapper eller klistrelapper, så har hun sine egne (til egne pakker hvis hun lager noen). Alternativt noen ferdigklippete lapper i farget papir som hun kan tegne på.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Takk for gode forslag! Visste ikke at de hadde reflekser på apoteket. Tenker jeg tar en tur dit. Gode forslag ellers også. ... bortsett fra perlene.... Jeg tror hun har 100 000! :-D
Natteravnen* Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 -på VITA fann eg mange ting som kosta fra kr 10,- og oppover, bla små `pakkar`som blir en vaskeklut når den blir våt, mini-tannkrem, shampoo og liknande!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå