Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 flere som ser mørkt på jula? som nylig blitt alenemor ser jeg veldig mørkt på julen..., får jeg råd til og handle inn til jul, julegaver til barna.., huff, skulle gjerne ha sovnet og våknet opp i mai...
SK&Maylen Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Eg såg mørkt på det allerede i September, så eg begynte med julegavene i oktober, så dermed får eg det litt spredt utover..
-Hengebuksvinet- Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Tenk heller på de små tingene, og prøv å videreføre eller lage nye tradisjoner. Å gå ut i skogen og hogge et juletre, betyr mye mer enn all verdens dyre gaver. Å ta seg god tid til alt man ikke har tid til i en hektisk hverdag, betyr mye. De voksne i familien din har nok forståelse for at julegavene blir små i år, så kan du heller fokusere på barna. Det skader ikke å sjekke litt tilbud heller. Vi har aldri fokusert på at barna våre skal få dyre gaver av oss, de har mer enn nok. Vi kjøper heller ting som de trenger, og det kan være alt fra klær til skiutstyr.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Æ har aldri vært opptatt av dyre gaver til barna, men det e liksom ikke bare gavene,men alt det andre som julen bringer med seg..., jeg har ingen familie, og gavene jeg bruker og kjøpe er allerede innkjøpt for lenge siden.., nei huff og huff... jeg som elsker jul, syns dette er helt grusomt...
3 blå Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Jeg gruer meg til å feire jul uten mitt lille sjarmtroll... Han skal til faren sin og hans familie. Ååååhh... Jeg kjenner det knytter seg i hele kroppen bare jeg tenker på det. Ser veldig mørkt på denne jula, gleder meg som en unge til han er tilbake hos mamma for å feire nyttår :)
SK&Maylen Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Åååå... sånn gruer eg meg og på at vi må til med.. blir heldigvis ikkje iår, men eg blir dårlig bare ved tanken allerede..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 i år er det farens jul her også, men hn vil gjern at vi tar oss sammen og feire jul sammen med barna, men det tror jeg ikke at jeg klarer..., jeg blir helt fortvila over tanken..., jeg klarer ikke tanken på og site i huset som var vårt felles hjem, og ikke klarer jeg at han skal være her i mitt nye hjem.. huff dette er ikke like enkelt nei...
mamh Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Du får prøve å finne på noen lure og billige presanger. Vet ikke hvem du skal kjøpe til og hvilket forhold dine har til presanger, hos oss er det ikke noe stort problem. Har fått beskjed av mine foreldre at de ikke vil ha noe dyrt, og de mener det. Jeg går sammen med mine søstre om presang kjøp, da blir det litt ut av det fordet om vi ikke bruker så mye penger. Men hvis det forventes presanger hos deg, hva med selvlagde klippekort på f.eks baking, vasking, barnepass o.l. Og hvis du vet du det bedre økonomisk etter jul, kan du f.eks klippe ut et bilde av noe du vet barna dine ønsker seg og gi, så kjøper du det på salg i januar. Det er selvsagt kjedelig for barn å ikke få noe på julaften, så da kan du kjøpe noe billig i tillegg. Barn har ikke så store krav, det er ikke sikkert det er det dyreste som er kjekkest. Biltema, Europris, Clas Ohlson har masse gøy og billig. Og hva med QXL eller Finn.no? Som de andre har svart her, prøv å lage dine egne kjekke tradisjoner, alt trenger ikke koste noe. Bruk fantasien og gled deg til jul!!! Nå vet ikke jeg hvor gamle dine barn er, men jeg har gifte venner som ikke har god råd, de kjøper en symbolsk gave til hverandre og barna for ca 100,- pr person, men der er barna så små at de ikke tenker pris. Og alle besteforeldrene får bildekalendere med foto av barna. Besteforeldre har som regel alt, så de blir mer glad for sånne ting enn f.eks enda en til dyr vase. Lykke til, håper du får en fin jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå