Gå til innhold

Jeg brukere Natusan våtservietter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke snakk om å skryte. Men meningen var faktisk at det sikkert er mange som bruker Natusan her...men som ikke tør å si noe når en blir overkjørt på den måten som en blir her på forumet.

Vil vise at andre meninger har noe her på forumet å gjøre også.

Tror og mener at det er utallige andre stoffer som mer betraktelig mer skadelige for barn enn et par natusanservietter til dagen er.

Men tar det ikke så tungt å få kritikk jeg. Blir bare for dumt med uttalelser som "råtne" foreldre etc. (sikter ikke til deg)

Det gvil sikkert komme nye undersøkelser. Og snart kan vi ikke gi barna våre noe. Jeg synes det er å overdrive. Det er min mening, og den vil jeg ha.

Jeg aksepterer at andre ikke bruker Natusan, at det velhger Hipp osv.

La meg få velge hvordan vi ordner vår hverdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg Monica28! Godt å se at noen tør å erkjenne at de ikke alltid gjør de såkalt "riktige" valgene og stå for det. Trist å se at så mange kaster seg over deg som en gjeng ulvinner, men det er vel ikke annet å forvente på dette forumet har jeg forstått ;-)

Barnestell har blitt en hel vitenskap nå for tiden hvor mødre som ikke til enhver tid holder seg oppdatert på det siste innen dette "faget" ikke kan regnes for å være gode foreldre. Hvis du bruker våtservietter og i tillegg bruker feil type (skrekk og gru!) er du ikke bare en dårlig mor, men i følge disse bedreviterne kan dette tolkes dithen at du faktisk vil barnet ditt vondt...

Jeg tror ikke den virkelige kjernen i denne diskusjonen ligger i Natusan eller Coop, kluter eller papirservietter, men i at noen føler seg usikre i egen morsrolle.

Noen har derav et sterkt behov for å understreke at de har lest de siste vitenskapelige undersøkelsene, sett de siste testene på TV2 og hørt de siste tipsene til den hotteste barnepsykologen på frokostTV.

Ved så å etterkomme alle rådene man får i mediene til enhver tid får man en følelse av å ha gjort alt man kan for den lille og at man således kan ha litt mindre komplekser og usikkerhet i forhold til om man gjør alt rett. Dette er helt naturlig og logisk.

Det som provoserer meg er at noen i tillegg skal kritisere andre for ikke å være like maniske etter å etterkomme alle disse rådene (som forøvrig er svært omskiftelige..) som dem.

For meg er moralen:

Stol på deg selv og egne instinkter i forhold til ditt eget barn og din evne til å gjøre det beste for det, og gi faen i å kritisere andres måte å gjøre ting på med mindre det er snakk om barnemishandling.

...Og før noen kverulerer: -Nei, det er ikke barnemishandling å tørke et barn i stumpen med en Natusan våtserviett!

Skrevet

Jeg har brukt dem, men synes de luktet så sterkt, og ikke godt, så jeg sluttet med dem. Lillegutt reagerte ikke på dem, men jeg likte dem ikke.

Skrevet

denne debatten handler, slik jeg ser det, om risikoeksponering. Om hva en er villig til å risikere eller ikke, og hva en er villig til å betale, både i tid og penger, for å slippe risikoen. Det tror jeg personlig, vil bli et større og større dilemma i samfunnet vårt etter hvert, og jeg tror en vil kunne få øyer i befolkningen med folk som tar naturlige, økologiske (eller sære, det er øyet som ser) valg med hensyn på livsstil. Dette gjelder selvfølgelig også barna våre. Hvorvidt dette svarer seg vil vi helt sikkert vite mer om etterhvert.

Debatten her gjelder natusan våtservietter, men overskriften kunne like gjerne vært "jeg bruker X", hvor X er byttet ut med enten mc. donalds-mat, grandiosa, antidepressiva, naproxen eller p-piller. OSV. Poenget mitt er at det ikke er kun vaskeservietter vi er nødt til å ta valg i forhold til, men en hel rekke produkter og matsorter som det etterhvert er kommet indisier eller bevis på at er skadelige, i større eller mindre grad. Noen velger å avstå fra alle slike produkter, og leve i nærhet med det som er naturlig. De må som regel betale for det, både i form av tiden det tar å kokvaske kluter, eller lage maten fra råvarer. Og det koster som regel også mer penger. Derfor er det ofte et skille mhp utdannelse og inntekt mellom de som velger det "sunne" eller det "usunne".

Hva som er nødvendig å holde seg borte fra vet jo ingen, enda. I seg selv er vel ikke bruk av natusan våtservietter forbundet med en statistisk forskjell i krefttilfeller eller annet svineri. Men det er vel vist at de som velger å avstå fra et slikt produkt, også velger å avstå fra andre. Velger en bort natusan, mc-donalds, pampers, stabburet, toro, snus, røyk, syntetisk snop, skumle kremer og sminke, p-piller og alaskens medisiner, får en jo en STOR statistisk forskjell i disponeringen for farlige sykdommer, OG ikke minst, for alle de lumske plagene som i dag er blitt så vanlige. ADHD, diabetes, muskelsmerter, hodepine, overvekt OSV, ja, en økning i en hel rekke slike plager og lidelser kan tilskrives mange av de "vanlige" produktene på markedet. Eksponering mot flere av de vil øke risikoen. Noen velger å leve med den økningen. Andre ikke.

Skrevet

ok:) Retter til adferdsproblemer da...

Skrevet

Synes ellers også at det var er fint og reflektert innlegg :0).

Skrevet

Veldig sant det april, og jeg også tror det vil komme tilsyne på lang sikt de som tar bevisste valg og ikke....og diverse andre skiller vil synes i samfunnet vårt. Slik vil det jo bare bli...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...