Gå til innhold

Jeg brukere Natusan våtservietter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir for dumt.

Hva tror du ikke ellers vi utsetter barna våre for.

Det er jo farlig å drikke eller spise noe en ikke har dyrket og tilberedt selv.

Var inne på siden hvor "mammaen til lukas" refererte til. Dette stoffet er ikke i våtservietten fra Natusan. Har kanskej gjort det men gjør det ikke lenger.

Jeg la ut innlegget fordi det sikkert er maaaannngeeee fler som bruker disse våtserviettene, men som kanskje ikke ør å innrømme det her hvor en hakker på andre som ikke er "overperfekte".

Synes det er rart om alle "perfekte" mødre er samlet her. For jeg kjenner da virkelig mange som bruker disse våtserviettene.

Må jo si at jeg git Nestle barnebat også jeg.... stakkar barnet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også våtservietter og er ikke flau over det engang. Selv om jeg vasker og koker kluter som brukes til bæsj føler jeg at de aldri blir reine nok og vil ikke ha de bortpå barnet mitt..

Som oftest coop sine fordi disse skal være fri for allergifremkallere, hvis butikken jeg er i er en annen kjede velger jeg noen andre uparfymerte. Og bruker de også selv når jeg går tom for egne intimservietter, uten at jeg noengang har svidd eller hatt sår hud på grunn av det (føler meg ikke rein ved å bare bruke papir)

Skrevet

Føler meg ikke "overperfekt" som du sier fordi om jeg tar litt gjennomtenkte valg for barna mine. Når det står svart på hvitt at noe er farlig, tenke jeg ikke å bruke de som prøvekaniner for å kunne motbevise forskningen...noe du tydeligveis ønsker å oppnå. Men forvent ikke at alle syns det er like stas å motbevise forskning da:-)

Skrevet

Når parabenvegring er nok til å verte stempla som overperfekt, kva må ikkje folk her inne tru om meg, som satsar på tøybleier, vaskeklutar, heimelaga babymiddag og Holle-graut? Jammen bra sneipen får smake på ei pepparkake i ny og ne, elles hadde han jo vorte heilt miljøskadd!

Skrevet

Hæh, er du gal!!! Han kan bli mobbet for det når han begynner på skolen altså, ha foreldre som ikke gjør "alle" andre....tenkt på det du:-)

Nei, noen ganger er det ikke mer som skal til gitt for å få pes her....

Skrevet

Milde Måne for en dustedebatt!

Hvis man ikke vet bedre, får man gjøre som alle andre.

Skrevet

Luca, jeg kastet selvfølgelig disse våtserviettene etter at jeg fant ut at de sved, og bruker bare mesoft kompresser med vann til daglig vask når vi er hjemme. Jeg visste ikke at det var så stor forskjell på våtservietter tidligere, men stolte på at de var sensitive fordi jeg trodde pampers var bra. Men tok jo feil. Nå bruker jeg coop sine våtservietter når vi er ute. Tror ingen babyer tar skade av det en gang i blant. Det var det jeg mente. Trodde alle forsto at jeg selvfølgelig ikke bruker disse lenger når jeg oppdaget at de sved... Snakk om å tro det verste om folk:)

Skrevet

Ja det ble litt dustedebatt dette etterhvert. Både det andre har skrevet og hva JEG SELV argumenterer med. Men som sagt så var jeg inne på den siden, og fant ikke igjen stoffene som Natusan vaskeserviettene skulle innholde. Så kanskje de har fjernet dem da???

Grunnen til at jeg startet debatten er at jeg føler at de som følger mengden her inne blir overkjørt.

Ikke alle som absolutt bruker grøt som kun kan kjøpes på helsekost, lager all maten selv av økologiske gr.saker, kan kun bruke vaskekluter med vann.

Blir for dumt å kalle min unge for forsøkskanin selv om jeg velger et enkelt alternativ. Og jeg stoler på det jeg gjør ja!!!!

Som tidligere nevnt må dere jo beskytte barna deres mot selve livet etterhvert...og store mengder mat og drikke.

Skrevet

jeg bruker euroshopper sin enegangskluter, de er myke og gode....men disse er tørre da, men mye mykere libero sine....

i stelleveska og bilen har jeg våtservietter....

Skrevet

Ingen som sier at det er must å gi grøt fra helsekost vel, eller å lage maten selv og i tillegg av økologiske grønnsaker?? Det er jo noe hver enkelt velger ut fra hva som er viktig for dem selv og familien. Vi gir barna grøt fra helsekost fordi vi ikke vil de skal få sukkerholdig grøt(eller fruktsukker da) og lager maten selv og velger noen ganger økologiske grønnsaker...men som regel ikke.

Du har rett i at det er mye man må skåne barna imot, men hvorfor velger du da å ikke skåne de mot noe som helst? Og hvis du absolutt vil bruke våtservietter, hvorfor velger du da ikke å bruke en type som er testet uten farlige stoffer?? Så lenge det finnes alternativer, er det da ikke dumt å utsette barnet ditt for en risko du ikke aner konsekvenser mot?

Jeg velger ihvertfall å prøve å beskytte barna mine mot det som det advares mot, så lenge det finnes alternativer.

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2098

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2092

Sakset fra Grønn hverdag:

2. Hva er problemet med parabener?

Flere av parabenene har vist seg å være hormonforstyrrende. Hormonforstyrrende stoffer kan påvirke mennesker og dyr ved at de etterligner, øker eller hemmer effekten av naturlige hormoner i kroppen. /2/ Effekten av slike stoffer har vi sett i dyreriket i lang tid, og det finnes flere veldokumenterte skadevirkninger av hormonforstyrrende stoffer på dyr i miljøet.

De samlede effektene av hormonforstyrrende stoffer på mennesket er ikke klarlagt. Men både forskere og myndigheter har de senere årene sett etter sammenhenger mellom kjente, hormonforstyrrende stoffer og helseeffekter som redusert sædkvalitet, testikkelkreft og endret kjønnsutvikling

3. Parabener og babyer

Det er godt dokumentert at babyer og fostre generelt er mer utsatt for skadelig påvirkning fra kjemikalier enn voksne. /11/ Særlig nervesystem, immunforsvar og forplantningssystem er utsatt. Derfor utgjør babyer og fostre en særlig risikogruppe i forhold til eksponering for parabener

Håper du kommet på litt andre tanker...

Skrevet

Vet a at Natusan sine produkter har vært oppe til debatt før... og vet at Natusan har tatt dettte til seg og forandret produktene sine.

Sier ikke at foreldre ikke skal få velge selv. Men føler at de som velger "vanlige" produkter nesten blir kjeppjaget.

Få som bruker kilovis med våtservietter til dagen også da.

Jeg har til nå ikke funnet noe annat alternativ på våtservietter som jeg er fornøyd med.

Skrevet

Så du VET at Natusan har fjernet parabener i våtserviettene og andre produkter?

Og er du det minste i tvil om det, fatter jeg virkelig ikke at du fortsatt velger å bruke det etter det jeg limte inn over her. For barnet ditt sin skyld, kan du ikke like godt bruke Coop sine da? Det er det jeg mener med alternativer, brukt et merke som Coop sine, som er uten probmelatiske stoffer.

Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke at det skal være nødvendig å bruke våtservietter engang, sånn i det daglige?? Har aldri hatt bruk for det vi.

Vi har en pakke i bilen, just in case. Ellers beveger vi oss stort sett i områder av verden hvor man har god tilgang på rennende vann, så da er det jo ganske enkelt å ha med vaskeklut eller mesoft-kompreser?

Skrevet

Jupp, bruker den:)

Knøttet har aldrig hatt sår rumpe!!

Skrevet

Jo kan det om den ikke lukter parfymeri og inneholder 1 dl væske som andre jeg har prøvd.

Skrevet

Bruker det også! Har ikke hatt ett eneste sår her heller :-)

Skrevet

100% enig med Luca.

Men, her på forumet er det jo vanlig å skryte av at en ikke bryr seg... Dere som synes alle her inne er så "perfekte" og "hysteriske" er i alle fall helt klart i flertall når det gjelder antall innlegg. Det å ta hensyn til barnets beste er visst å kreve for mye?

Dette ble et litt "surt" innlegg, men jeg ble så provosert over mange av svarene i denne lenken.

Skrevet

Har foreløpig ikke hatt behov for det (gutten vår er 10,5 måned). Bruker Mesoft (fra apoteket) med vann på, evt olje ved behov. Lettvint og funker veldig bra :-)

Skrevet

Gurimeg, så mange som tror problemet med våtservietter er at ungen kan bli sår i baken...er dere litt vel blonde eller?

Skrevet

De fleste av oss her inne er jo fostra opp med Natusan sine produkter. Vi lever vi og har det bra? Før i tida var det ingen som forsket på dette med parabener og slike ting, men de aller fleste har klart seg for det.

Jeg bruker masse Natusan produkter, spesielt badesåpene. Men som regel holder jeg meg til coop serviettene og euroshopper papir-kluter. Våtservietter til bæsj og papirkluter til det andre.

Med tanke på all den kvalitets-sikringa som er på ulike produkter, så går det nok greitt med våre barn også.

Skrevet

Det er ikke snakk om at de blir mer eller mindre sår av natusan sine våtservietter. Det værste problemet er at det er hormonforstyrrende stoffer i dem. Og at de fjærner oljemaling og smurning sier litt. Fatter ikke at foreldre kan bruke slikt på barna sine. Dere kan jo like godt dynke de i whitesprit, den er ikke så sterk at den fjerner oljemaling.

Skrevet

Det er jo bevist at parabener kan føre til hormonforstyrrelser og masse annen dritt som man ikke ser umiddelbart..! At noen er så dumme at de velger å bevisst ignorere forskning og BEVISTE funn, så får det være opp til dem... Problemet er bare at man ikke skader seg selv, men sine barn, uskyldige barn som ikke har muligheten for å si ifra..!

Og det med at vi er fostret opp på Natusan-produkter??? Så utrolig ignorant ting å si..! Hva med at mange flere par sliter med barnløshet nå enn tidligere?? En av tingene gjentatt eksponering mot parabener kan føre til er nettopp dårlig sædkvalitet og nedsatt fruktbarhet! Så å komme her å si at det ikke er skadelig bare fordi noen av oss her inne har greid seg uten varige men er TULL og egoisme... Tenk på barna før dere selv! Det finnes faktisk billigere, bedre og mildere produkter, så hvorfor er det så viktig å kjøpe Natusan bare for å vise at dere ikke gidder å være "overperfekte"?? Er det så overperfekt å ville det beste for ungene sine?

Skrevet

Det var jo en maler her inne på siden og hadde prøvd dette .

Men viste seg at den ikke fjernet oljemaling, men kunn vannmaling. Og det fjernes jo egentlig best med vann

Skrevet

Kan noen forklare meg hav parabener er uten å henvise til en side?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...