Gjest Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Flere som tør å innrømme det samme her inne??
pandabjørn Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg bruker det bare når jeg er borte..hjemme bruker jeg vann og klut.. hvis det hadde vært skadelig og farlig så hadde nok ikke butikkene solgt våtserviettene!
Gjest Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Jenta mi har finfin hud hun. Vært sår en gang...og det var ikke pga våserviettene men at hun hadde diare 3 dager. Forstår jo at en ikke bruker dem på barn med eksem og som er utrolig såre. Men føler det blir litt hysterisk her. Har prøvd andre merker også. Noen lukter som billigparfyme fra Nille, andre er så våte at en kan vri en dl ut av de.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 jeg bruker sånne coop våtservietter når vi er på besøk osv... ellers bruker jeg klut og vann.. syns de natusan våtserviettene lukter så grådig jeg... de fra coop lukter ingenting..de har kommet ut best i flere tester..;)og de er MYE billigere...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 når jeg bruker våtservietter bruker jeg de nye pampers active fit sine, de lilla.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Alle bruker vel våtservietter en gang i blant, og jeg er helt enig i at det neppe er særlig skadelig å gjøre dette. Men jeg fikk meg en tankevekker en kveld jeg skulle bråvaske meg litt nedentil før jeg la meg. Jeg brukte da en av lillegutts pampers sensitive våtservietter. Det skulle jeg aldri ha gjort... Det sved og var så ubehagelig at jeg måtte dusje vekk såpen etterpå. Så det er ganske kraftige saker, disse våtserviettene, selv om de sies å være sensitive.
mai mammaen til to Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 det der har ene venninnen min gjort og..hun hadde brukt datteren sine våtservietter når de var på hytte tur...og hun sa det svei så sinnsykt..at hun brukte det aldri igjen på datteren..husker ikke helt hvilke hun brukte..
mai mammaen til to Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 og ja, jeg bruker også våtservietter..men bare når eg er borte..og av og til når eg vasker henne i fjeset etter hun har spist
*ulvemor* Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 men hovedproblemet med natusan serviettene er vel ikke at de svir eller lukter, men at de inneholder parabener som kan være kreftfremkallende og hormonforstyrrende? Det som er så bra med coop sine er at de ikke inneholder noen slike stoffer. Jeg brukte bare vaskeklut til hun var 7 mnd, da ble bæsjen så ille at jeg ikke ville ha de klutene i skittentøyet. Da gikk jeg over til mesoft kompresser som kan holdes under vann og så kastes etterpå. De er helt perfekte
Gjest Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 hvorfor skrive en slik tråd?! for å yppe til bråk? alle vet jo at natusan ikke er det beste valget, så fatter ikke vitsen..
pandabjørn Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 tror neppe HI er ute etter å lage bråk.....synes ikke tråden er du jeg ) og jeg bruker flere produkter av natusan gidder ikke å være så hysterisk selv om det er mange som ikke liker natusan produkter så skal jeg da liksom la være å bruke de..nei vet du hva så hysterisk kommer jeg aldri til å bli takk og lov for det !
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 var det ikke du som ga din baby på tre mnd pølse i brød og is også???? trur det var noen som påpekte den gangen, og tror det må gjøres igjen.. hva med en babyborn dukke?
Gjest Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 er forskjell på å være hysterisk og ta forsiktighetsregler da! men for all del. det er ditt barn, jeg fatter bare ikke hvorfor folk ikke tar en annen pakke våtservietter i samme hylla, som ikke er like sterke/allergi fremkallende.. hvor vanskelig er det?
pandabjørn Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 men er det påvist skade på babyromper ved å bruke natusan våtservietter da? og hvorfor selger de produktene i butikken...hadde det vært skadelig så hadde det trekt de våtserviettene ville jeg tro..
gullets mamma Skrevet 28. november 2006 #16 Skrevet 28. november 2006 jeg bruker våtservietter når vi er ute på tur eller besøk.men han blir fort rød dersom det blir brukt mye.Vil ikke bruke så mye parfymerte produkter på han.Hjemme bruker vi mesoft vaskekompresser.De er veldig greie å bruke så slipper man så mye kluter,og de inneholder jo ikke parfyme
Gjest Skrevet 28. november 2006 #17 Skrevet 28. november 2006 denne diskusjonen har jo vært oppe mange ganger før. hvis du søker litt på nett så finner du ganske mye info om natusan som ikeker så positiv. hvorfor det selges i butikkene?? ja, det lurer jeg også på. noen natusan produkter har jo blitt fjernet etter mye påtrykk og forskningsresultater. det er mange andre produkter som BURDE vært fjernet. markedskreftene er sterke, og ting tar tid. men jeg tror man kanskje bør være litt forsiktig med å tro at ALT man kjøper i butikken automatisk er ufarlig. så enkelt er det nok ikke. og ja, parabener som finnes i natusan er hormonforstyrrende. og det vil ta mange år før man vet helt sikkert følgene av det. men signalene og resultatene så langt er jo ikke så veldig positive.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 28. november 2006 #18 Skrevet 28. november 2006 Ja, jeg bruker det også. Bruker våtservietter til å ta bort det værste og så bruker jeg klut. Bruker kun våtservietter når vi er ute!
Retro-mamma Skrevet 28. november 2006 #19 Skrevet 28. november 2006 Hvis hun ikke blir sår, så er vel det helt ok å bruke dem. Jeg bruker Xtra våtservietter når vi er ute. Hjemme bruker jeg Europris papirservietter som jeg dypper i vann.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #20 Skrevet 28. november 2006 Hva er det som er galt med de? Vi har sjekket innholdet på flere servietter og det ser ut som om de serviettene er de "snilleste". Er de ikke det? Vi vasker over med vann etter å ha brukt serviettene.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. november 2006 #21 Skrevet 28. november 2006 Her er en link jeg synes dere burde se på :http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5288 Det jeg har problemer med å forstå er at foreldre besvisst velger produkter som kan skape problemer for babyen når det er såååååå mange andre alternativer!
Luca Skrevet 28. november 2006 #22 Skrevet 28. november 2006 Og da mener du det neppe er skadelig å bruke det??????
Luca Skrevet 28. november 2006 #23 Skrevet 28. november 2006 Det var til anonyme som er villig til å la babyen sin få svi, men selv må dusje seg etter å ha brukt våtservietter nedentil for det sved så veldig.
Luca Skrevet 28. november 2006 #24 Skrevet 28. november 2006 Skriver under på det I&Y:- og MammaLukas sier, du skal være heldig hvis det bare er sår barnet ditt blir. For det er nemlig ikke det verste som kan skje, verre den dagen barnet ditt ikke kan få barn av diverse grumsegrunner. Søk tilbake i forum, eller sjekk gronnhverdag.no så finner du info om hvor farlig våtervietter kan være. Så det er ikke så veldig tøft å "innrømme" at man utsetter barnet sitt for fare, og som jeg har sagt x antall ganger...jeg er ikke villig til å bruke mine barn som forsøkskaniner. Og Natusan selger utmerket ting som det kan være farlige stoffer i, for det er slett ikke trygt alt du finner i hylene i butikken. Det er vanskelig å forby ting og det tar langt tid(har noe med EU å gjøre) så farlige ting kan godt bli solgt i årevis før det må fjernes. Forrige gang denne debattene var oppe i media, sa til og med produsentene at våtserveitter IKKE var beregnet på DAGLIG bruk, men på tur osv. Så da sier det seg selv at dette ikke er bra.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. november 2006 #25 Skrevet 28. november 2006 ) meget godt skrevet!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå