Gå til innhold

Geniale oppfinnelser...og andre morsomheter...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med en mann som elsker artige oppfinnelser og gadgets...og nå lurer jeg virkelig på om ikke selv jeg kan bli hektet...

 

For....

 

Gummelillan har nemlig en smart sak som jeg er misunnelig på!! Og som jeg har lånt, og levert tilbake i kveld. (Takk igjen forresten!) Det er et kakefat i porselen med kakebakeringen festet til selve fatet (slik klips ring som man åpner....) fatet er selvfølgelig ildfast, så da baker man bare den fantastiske kaken på selve fatet, og slipper griseriet og kakehavari i overflyttingen fra kakeform til serveringsfat...

 

Kankje det er denne geniale saken jeg har manglet hele tiden? Og at det er derfor jeg ikke evner å bake gode kaker??? Julegave-ønske her i huset tror jeg...jepp, da skal jeg innvie den med Gummis sin vanvittig gode iskake...så det så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvilken dippedutt er egentlig helt uunnværlig?

Ifølge Trollfar nesten ingen!

Ønsk deg kakefat til jul du. Kjøp gjerne ett til deg selv som du legger under treet for å være sikker på at du får!

 

(Det bruker jeg å gjøre hvis jeg ønsker meg en litt for dyr håndkrem eller noe annet smårask som jeg bare mååå ha)

 

Og den iskaken til Gummelillan høres veldig god ut du :o)

Skrevet

Chocochip Cheesecake

 

150 g Digestive kjeks

150 g Maryland Double Chocochip kjeks

3 egg

1 klype salt

2 dl sukker

200 gr Philadelphia Cream cheese

1 vaniljestang

3 dl kremfløte

 

1) Smuldre kjeksen (blandet) og strø 2/3 av blandingen i bunnen av en 24 cm form med avtagbar kant. Gjerne bakepapir i bunnen for de som bruker vanlig form. For oss duppedittelskere som bruker Porsgrunns kakeform på fat eller tilsvarende fra Traktøren, er papir unødvendig da ;-))))

 

2) Separer eggehviter/plommer og ha i hver sin bolle. Visp hvitene til stivt skum med en klype salt

 

3) Visp eggeplommene, vaniljen og sukkeret porøst og visp i osten

 

4) Visp kremfløten i egen bolle.

 

5) Bland osteblandingen, kremen og eggehvitene forsiktig sammen og hell i formen.

 

6) Glatt til toppen og strø over resten av kjekssmulene

 

7) Frys kaken i min 6 timer før servering

 

8) Ta kaken ut av fryseren ca 30 min før servering og pynt med jordbær, evt. andre friske bær. Og når kaken tas ut av fryseren er det enkelt å løfte den ut av formen og fjerne papiret før du legger den på fat for de som ikke har sånn fin form også da ;-)

 

Enig med Phantomet - Farlig god altså!!!! Men ikke noe for de med manglende oppvaskmaskin. Veldig mye oppvask... Men ungene her synes det er veldig greit da for det blir jo tre boller og visper å slikke ;-))))

Skrevet

Slikke slikke bolle. Slikke slikke hvisper.

 

"Jammen mor, nå er den helt ren jo" :o)

Skrevet

HA!!! Jeg tippet det var den kaka dere skrøyt sånn av her! Den er bare nyyydelig.... Ei dame fra gamle jobben hadde med seg den da hun kom for å titte på Leah nyfødt...... Ikke rart jeg bare la på meg de neste månedene....

Skrevet

Varer kaken i flere mnd????

Da blir det lalebakst i kveld altså :o)

 

Tusen takk Gummelillan!

Denne skal testet!

Kanskje jeg skal lage den klar til den store familiejulemiddagen 2. juledag?

Skrevet

Å fy flate, den kaken høre digg ut! Må teste snart - kanskje til vennegjengens pinnekjøttmiddag på lørdag?

PS: Jeg har sånn ostekakeform, jeg!

Skrevet

Det høres jo nydelig ut da, bortsett fra at jeg ikke er så glad i is........er det virkelig mulig at det er noe med søtsmak og sjokolade i som jeg ikke er glad i!!! Kan det kalles slankekur??? He he he.....

Men det kakefatet hørtes da genialt ut:-))

Skrevet

Det er Porsgrunn som produserer den formen, tror jeg... Man får den hvertfall på Glassmagasinet o.l. Den perfekte gave til jul...

 

Den kaka hørtes bare nydelig ut!!! Og jeg, ELSKER is!!!!!!!

Skrevet

Jeg har form fra Tupperware (men har IKKE vært på homeparty altså...)

Skrevet

Jepp, jobber sikkert som vertinne på si' ;-))))

Skrevet

Tenk - jeg har levd i over 40 år og enda ikke blitt invitert til et eneste Tupperwareparty! Hva kan det skyldes? :o)

 

Er den formen spesiallaget for ostekaker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...