Gå til innhold

Kjøpe bagvogn til baby på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Må kjøpe ny vogn og lurer faktisk på om jeg skal kjøpe en bagvogn nå gjennom vinteren. Babyen er 5 mnd.... ? Mange begynner jo med sportsvogn allerede nå, men mitt første barn hadde bagvogn til han var 11 mnd før jeg byttet.

Hva hadde dere gjort?

Skal uansett ha ny sportsvogn senere. (En forovervendt 3 hjuls OTH)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i akkurat samme knipe selv. Endte med at jeg kjøpte en godt brukt sportsvogn der ryggen kunne legges helt flat og som hadde vendbar kjøreretning, emmaljunga cerox. Finnes flere vogntyper å velge mellom.

Vogna er god den, men jeg synes jo den er vel stor og tror nok det blir innkjøpt en mindre etterhvert.

På sikt har jeg kanskje lyst på Oth, men den er jo bare forovervendt.. så klarer ikke helt å bestemme meg. kanskje det blir buggis i steden??

Lykke til!

Skrevet

Hadde jeg bodd et annet sted så hadde buggisen vært i hus forlengst. Den er knallfin og tydeligvis veldig god å trille. Men her er det bare brostein i byen og jeg går mye turer på tursti, så det passer dårlig.

Men bagvogn til 5 mnd? Er det dumt? Tar gjerne imot flere forslag.

Skrevet

Tror kanskje jeg heller hadde investert i en sportsvogn med full liggestilling og en god pose (f.eks voksipose) og et skikkelig fottrekk. Da blir vognen lun og god.

Som hun over sier så kan du jo kjøpe brukt, og heller kjøpe ny trehjuling til våren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen,

Jeg kjøpte en Simo bagvogn likevel jeg og er bare så strålende fornøyd. Nå har lillegutt en romslig god bag å sove i gjennom hele vinteren. Jeg har i tillegg en Teutonia Y2K/2 med softbag om jeg skal på en trilletur i skog og mark så jeg føler jeg er godt dekket.

Jeg synes at bruktprisene på sportsvognene til Simo er veldig høy, samt at det er veldig mange som selger sine bare etter 6 mnds bruk. Jeg fant derfor ut at jeg like godt kunne ha en bagvogn nå (fikk kjøpt en 1 år gammel til under 2000,-). og ha en lettere sportsvogn når våren kommer.

Jeg hadde en Simo bagvogn til førstemann også og han sov i den til han var 11 mnd. Jeg solgte denne grunnet, som så veldig mange andre, at jeg ville prøve andre vogner og at jeg synes den var litt kjedelig.

Nå, derimot, synes jeg bagvognen er kjempelekker.... Og lillegutt har det fantastisk godt oppi der.

Vet at Simo har sluttet å produsere bagvognene nå, men i Bergen har de kjøpt opp et stort lager fordi de selger godt her. Så det er nok ikke noe problem å få solgt den igjen når den tid kommer.

Skrevet

Ja, det var sikkert det lureste. Glemte egentlig å si at min lille sover oftest i brio kombien 1995 (eller 96)modell som er stor og fin. Og ja, jeg har også sett disse simo bagvognen og er helt enig med deg at de er fine!

Nå ønsker jeg meg aller helst ei vogn som er litt bedre enn den litt skrale emmaljungaen, som er vendbar og som fungerer som en fin mellomvogn (før hun blir ca 15 mnd og kan bruke f.eks oth eller kanskje aller helst skywalker classic.) Vet bare ikke hva det skal bli.. og jeg tror buggis utgår, synes de ser litt rare ut, kanskje?

Skrevet

Jeg synes buggisen er kjempefin jeg da, men den passer ikke til mitt bruk av vogn. Men som byvogn må den være helt genial.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en sportsvogn som ryggen kan legges helt ned på.

Skrevet

Ja, ser du, jeg gjorde det, En cerox, men en litt slarken utgave og trodde feilaktig at den var ganske liten når den var slått sammen. Så derfor ønsker jeg meg noe annet, men er sånn i tvil...

Skrevet

Enig, men ikke voksi. Det er for stort og ofte for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...