Gå til innhold

Embla og Eyolf


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt på disse navnene om vi får en liten jente eller gutt ... Har imidlertid lyst på dobbeltnavn, siden vi har det i familien.

 

Det er ikke så vanskelig med jentenavn, men verre å finne noe som passer med Eyolf. Forslag?

 

Hva synes dere forresten om navnene? Har lyst på navn på E :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Eyolf er litt tungt, liker Eiliv eller Eilif bedre. Vil du gjerne bruke Ey- går det an med Eyvind eller Eystein, men Eyolf er litt tungt.

 

Andre E-navn jeg liker er

Einar

Even

 

Vil du ha dobbeltnavn som brukes daglig, eller bare 2.fornavn som familietradisjon? Hvis det siste er tilfelle syns jeg ikke det er like viktig at de klinger godt sammen som hvis de skal brukws som dobbeltnavn. Av de navnene jeg har nevt, er det kanskje Even som best tåler å være dobbeltnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Embla og Eyolf er flotte navn. (Mitt favorittnavn på e er Elsa).

 

Eyolf Anders

Eyolf Mathias

Eyolf Olaves

Eyolf Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg synes Embla er et vakkert navn, Eyolf derimot liker jeg ikke i det hele tatt. Er jo flere fine guttenavn på E, Endre, Erlend, Emil, Elias, Einar, Edvard,Erik, Elliot, Eirik. Ingen av disse som er aktuell? Embla og Elliot, så søtt det hadde vært:) Men dersom det er Eyolf som er eneste alternativ, så er det vel flere navn som passer til det, f.eks:

Eyolf Andreas, Eyolf Mathias, Eyolf Kristian, Eyolf Andre, Eyolf Aleksander, Eyolf August, Eyolf Konrad, Eyolf Kristoffer, Eyolf Cornelius, Eyolf Gabriel, Eyolf Laurits, Eyolf Lukas, Eyolf Lorentz, Eyolf Magnus, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine navn, begge to! I motsetning til de fleste andre her, liker jeg Eyolf bedre enn diverse andre Ey/Ei-navn. Spesielt, men ikke vanskelig, og med Ibsen-assosiasjoner. Dobbeltnavn var det verre med! Må du ha det da? Jeg synes både Embla og Eyolf er så fine alene... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyolf Andreas

Eyolf Alexander

Eyolf Amadeus

Eyolf Christoffer

Eyolf Cornelis

Eyolf Johannes

Eyolf Sebastian

Eyolf Sakarias

Eyolf Matheus

Eyolf Nicolai

Eyolf Samuel

Eyolf Theodor

Eyolf Wilhelm

 

Andre navn på E:

Edvin

Ebbe

Edgar

Edvard

Elmer

Emrik

Erik

Eskil

Eirik

Erlend

Erland

Espen

Even

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...